صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | آثار حضرت آیت‌الله موسوی‌اردبیلی به زبان‌های زنده دنیا ترجمه می‌شود
بازدید این صفحه: 4236          تاریخ انتشار: 1392/7/8 ساعت: 03:02:20
آثار حضرت آیت‌الله موسوی‌اردبیلی به زبان‌های زنده دنیا ترجمه می‌شود

مدیر مرکز نشر صراط الهدی از ترجمه آثار حضرت آیت الله موسوی اردبیلی به زبان‌های زنده دنیا خبر داد.

موضوع: حوزه

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرجع ما، بهمن بابیزان با حضور در خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه، علاوه بر بازدید از بخش های مختلف سامانه خبری حوزه‌های علمیه، با حجت الاسلام و المسلمین حسن مولایی، مدیر سامانه خبری حوزه‌های علمیه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وی، در تشریح بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط مرکز نشر آثار حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، گفت: از حدود 5 سال پیش، سنگ بنای این مرکز گذاشته شد تا این که در اواخر سال 91 به صورت رسمی افتتاح گردید.

مدیر مرکز نشر آثار حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی با بیان این که این مرجع تقلید، بیش از 68 عنوان تألیف دارند، افزود: تا کنون 40 عنوان از کتب فقهی و غیر فقهی ایشان از جمله فقه القضاء، فقه المضاربه، فقه الدیات و ... از سوی مرکز نشر آثار معظم له منتشر شده است.

مدیر مرکز صراط الهدی ادامه داد: در حال حاضر، توزیع آثار این مرجع تقلید در 4 کشور حاشیه خلیج فارس شامل عراق، کویت، بحرین و لبنان انجام شده و انشاءالله در آینده‌ای نزدیک، فروشگاه ویژه مرکز نشر آثار حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان افتتاح خواهد شد و 6 عنوان از تالیفات ایشان که به زبان ترکی آذری ترجمه شده، در اختیار علاقه‌مندان قرار می گیرد.

وی با بیان این که ترجمه آثار حضرت آیت الله موسوی اردبیلی از کارهای اولویت دار مرکز صراط الهدی محسوب می شود، گفت: در این راستا با مؤسسه ترجمان وحی و مرکز ترجمه جامعة المصطفی مذاکراتی داشته ایم.

بابیزان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی ما این است که آثار این مرجع تقلید، به راحتی در اختیار جامعه حوزوی و دانشگاهی کشور قرار گیرد تا استفاده های لازم از آن ها صورت پذیرد.

مدیر مرکز نشر صراط الهدی در خصوص رونمایی از جدیدترین اثر منتشر شده حضرت آیت الله موسوی اربیلی نیز گفت: جدیدترین اثر منتشر شده، کتاب "حقوق و دادرسی کیفری در آینه فقه" است که ثمره 12 سال کار ایشان در دستگاه قضا و کار علمی و فقهی ایشان می باشد.

وی همچنین با تأکید بر این که امروزه رسانه ها یکی از ارکان مهم جامعه پیشرفته محسوب می‌شوند، به نقش خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه در انعکاس اخبار حوزوی اشاره کرد و گفت: سامانه خبری حوزه های علمیه عملکرد مطلوبی دارد و مورد تأیید علما و اندیشمندان حوزه و دانشگاه قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین مولایی، مدیر عامل خبرگزاری حوزه و مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه نیز در این نشست، در سخنانی اظهار داشت: حضرت آیت الله موسوی اردبیلی از گذشته تا کنون به عنوان یک چهره علمی که در دستگاه قضا نیز صدارت داشته اند، در حوزه های علمیه شناخته می شوند.

وی یادآور شد: اطرافیان ایشان باید جهات علمی این مرجع تقلبد را بیشتر مورد توجه قرار داده و به جامعه علمی کشور معرفی کنند.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه خاطرنشان کرد: نباید افکار حضرت آیت الله موسوی اردبیلی تنها در جنبه های خاص، در جامعه منتشر شود، بلکه باید شخصیت علمی و حوزوی این مرجع تقلید بیشتر به جامعه معرفی شود؛ برای مثال خطبه های شنیدنی ایشان در نمازجمعه تهران هنوز در خاطر نمازگزاران باقی مانده است.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه، تأسیس مرکز نشر آثار این مرجع تقلید را اقدامی به جا و ارزنده توصیف کرد و گفت: باید آثار علمی ایشان در جامعه منتشر و در دسترس همگان قرار گیرد.

منبع : خبرگزاری حوزه

کد خبر: 13927830698
1392/7/8

Share

آخرین مطالب
1392/6/30: دیدارهای مسئولان دولتی و روزنامه اعتماد با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی
1392/6/25: حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی: / اختلافات با گفتگو حل می‌شود
1392/6/25: ديدار مجمع خيرين سلامت كشور با حضرت آيت الله موسوی اردبيلی
بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن