صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | دیدارهای مسئولان دولتی و روزنامه اعتماد با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی
بازدید این صفحه: 4555          تاریخ انتشار: 1392/6/30 ساعت: 03:07:11
دیدارهای مسئولان دولتی و روزنامه اعتماد با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، معاون پارلمانی رئیس جمهور، وزیر محترم اطلاعات و مسئولان روزنامه اعتماد با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی دیدار و گفتگو کردند.

موضوع: دیدار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرجع ما، سرپرست وزارت آموزش و پرورش،  معاون پارلمانی رئیس جمهور، وزیر محترم اطلاعات و مسئولان روزنامه اعتماد با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی دیدار و گفتگو کردند.

دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش با حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی(مدظله العالی)

در این دیدار که عصر امروز پنج شنبه 28 / 6 / 92 در دفتر معظم له در قم صورت گرفت، ابتدا آقای علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گزارشی از عملکرد اخیر وزارت آموزش و پرورش خدمت حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی ارائه کرد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سخنان خویش، با بیان این که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید با حضور 12 میلیون و 300 هزار دانش آموز و یک میلیون و 30 هزار معلم هستیم، گفت: آموزش و  پرورش نهادی است که از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار می باشد، چرا که دانش آموزانی که امروز در این مدارس درس می خوانند، در 20 سال آینده مسئولیت هایی را در مملکت عهده دار می شوند که شاید برخی از این مسئولیت ها هم مسئولیت های کلیدی و مهم باشد.
وی افزود: خوشبختانه سند تحول نظام آموزشی کشور را در اختیار داریم و به عنوان تکلیف بر اساس این سند کارها را انجام و اولویت بندی های لازم را صورت می دهیم.
آقای فانی با بیان این که در آموزش و پرورش ارکان مهمی وجود دارد که مهمترین این ارکان معلم و جایگاه برجسته اوست، گفت: اگر معلمین خوب تربیت شده و مهارت های لازم را داشته باشند، می توانیم به آینده امیدوار باشیم؛ به همین جهت سعی داریم دانشگاه فرهنگیان که از سال گذشته تأسیس شد را با کیفیت بهتر تقویت نماییم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این که امروز معلمین ما با دو موضوع کمبود انگیزه و کمبود مهارت های حرفه ای رو به رو هستند، گفت: اگر توفیق ادامه حضور در وزارت آموزش و پرورش را داشته باشم، ارتقای نقش و جایگاه معلم و برطرف کردن این دو نقیصه بزرگ را هدف گرفته ام و معتقدم اگر این دو نقیصه اصلاح شود می توانیم به آینده امیدوار باشیم.
آقای فانی در پایان اضافه کرد: تمام حرکات یک معلم در رفتار دانش آموزان اثر گذاشته و می تواند تبدیل به الگویی برای آن ها شود و از این جهت معتقدم که این امور باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
آنگاه حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی ضمن تقدیر از فعالیت های اخیر صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش فرمودند: کار معلمی و کار در آموزش و پرورش کار انبیاء است و از این منظر باید به صورت ویژه و با حساسیت لازم به آن نگاه کرد.
معظم له خاطرنشان کردند: از ابتدای انقلاب شاهد بودیم که روز به روز کار آموزش و پرورش و کارکنان و معلمان آن بیشتر شده، اما گاهی متأسفانه شاهد نتیجه معکوس از فعالیت های آموزش و پرورش بودیم که باید این موضوع به دقت بررسی و ریشه یابی شود.
مرجعیت دینی با بیان این که باید به همه ارکان آموزش و پرورش توجه داشت، فرمودند: نقش و جایگاه معلم در تربیت نیرو برای آینده کشور بسیار مهم و حیاتی است؛ البته در کنار توجه به این جایگاه والا، باید به نقش دیگر ارکان مدارس، حتی خادم یا همان سرایدار مدرسه توجه کرد چرا که این جایگاه اگر چه در ظاهر کوچک باشد اما از اهمیتی بالا برخوردار است.
حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی برگزاری نمازجماعت در مدارس را مورد توجه قرار دادند و فرمودند: برگزاری خوب نماز جماعت در مدارس کار خوبی است که باید به آن هم توجه داشت، ولی باید دقت کرد که از اجبار و هر گونه فشار دور باشد.
ایشان با بیان این که باید روی این موضوع که چرا گاهی در طول سالیان گذشته، فعالیت های آموزش و پرورش نتیجه معکوس داده کار کرد و عوامل آن بررسی و ریشه یابی شود، ادامه دادند: جامعه بیشتر از نان، احتیاج به آموزش و پرورش و البته آموزش و پرورش صحیح دارد.
معظم له اضافه کردند: دانش آموزان وقت زیادی در حدود 12 سال را در سیستم آموزش و پرورش سپری می کنند و از این جهت می توان تأثیرات مثبت و ارزنده ای روی این افراد که آینده سازان کشور هستند گذاشت.
حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در ادامه سخنان خود با تصریح بر این مطلب که گاهی مشاهده می شود که برخی از انسان ها جامعه از نظر روحی مریض اند، فرمودند: منشأ این مریضی روحی برخی از افراد همین مدارسی است که در آن ها درس خوانده اند و اگر دقت کافی در آموزش و پرورش وجود داشته باشد، شاهد این مشکلات نخواهیم بود، چرا که دانش آموزان امروز، در آینده نزدیک تبدیل به جوانان جامعه می شوند و بعد از آن به مدیرانی برای جامعه تبدیل می شوند؛ پس باید با اهتمام بیشتری به آن نگاه کرد.
معظم له در پایان برای توفیق بیشتر دست اندرکاران آموزش و پرورش دعا کردند.

دیدار معاون پارلمانی رئیس جمهور با حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی(مدظله العالی)

 در این دیدار که در دفتر معظم له در قم صورت گرفت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای مجید انصاری گزارشی از وضعیت جاری کشور ارائه کرد و در ادامه حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی(مدظله العالی) رهنمودهای لازم را ارائه کرد.

دیدار وزیر محترم اطلاعات با حضرت آیت الله العظمی موسوی اربیلی(مدظله العالی)

در ابتدای این دیدار؛ که در مورخه 28/6/92 برگزار گردید؛ جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای علوی گزارشی در مورد اقدامات در دست اقدام و برنامه‎های آینده این وزارتخانه ارائه نمود؛
آنگاه حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی(مدظله العالی) با مهم توصیف کردن جایگاه وزارت اطلاعات فرمودند: وزارتخانه تحت امر شما وزارتخانه ای مهم است که اکثر نیروهای آن نیروهای خوب و متعهدی هستند که از مزیت‎های این دستگاه است.
معظم‎له فرمودند: به همین اندازه که وزارتخانه اطلاعات مهم و قابل توجه است، مسئولیت شما سنگین و کار شما حساس است و شما باید با کمال دقت این مسئولیت را انجام دهید؛ به این معنا که در کنار انجام مسئولیت، مراقب باشید موجبات تضییع حق افراد فراهم نشود چون ممکن است با یک گزارش چند کلمه‎ای شما که دقت کافی در آن نشده است فرد یا افرادی تا سال‎ها دچار خسران و زیان شوند.
ایشان در ادامه فرموند: سعی شما بر این باشد کاری کنید مردم شما را خادم و دلسوز خود بدانند نه محل مچ‎گیری و ایجاد مزاحمت.
مرجعیت دینی فرمودند: افرادی که به عنوان مسئول و همکار انتخاب می‎کنید افراد صالح و فهیمی باشند که در خدمت مردم باشند و به فکر سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود نباشند.
معظم‎له فرمودند: البته وزارت اطلاعات وقتی می‎تواند به وظیفه خود به نحو احسن عمل کند که مستقل تصمیم بگیرد و در کارهای مربوطه به نحوی باشد که از موازی کاری دیگر دستگاه‎ها مصون بماند.
معظم‎له در پایان فرمودند: وزارتخانه شما و دولت فعلی وارث مشکلات فراوانی است که امیدوارم با تکیه بر خدا و با تدبیر لازم، کارها را اصلاح کرده وبه پیش ببرید.

دیدار مسئولان روزنامه اعتماد با حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی(مدظله العالی)

در ابتدای این دیدار که صبح امروز 28 / 6 / 92 در دفتر معظم له در قم صورت گرفت، آقای الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد در سخنانی با بیان این که در شرایط کنونی جامعه، شاهد بحران فکری بسیاری از جوانان هستیم، گفت: اکنون در شرایطی که جوانان جامعه با بحران های فکری گوناگونی دست و پنجه نرم می کنند، به عنوان مسئولان روزنامه اعتماد خدمت حضرتعالی رسیدیم تا با استفاده از رهنمودهای معظم له توشه‎ای ارزشمند برای کارمان برداشته باشیم.
مدیر مسئول روزنامه اعتماد با بیان این که اعتماد در بین روزنامه های سیاسی جزو روزنامه های پر تیراژ است، گفت: روزنامه اعتماد با رویکرد خبری، تحلیلی و سیاسی است و البته به مسائل فرهنگی هم توجه دارد؛ در صفحه اندیشه روزنامه نیز تفکر فلسفی، کلامی و مباحث دینی مطرح می شود.
آقای حضرتی در ادامه با اشاره به وجود برخی از انواع فساد که در جامعه پیدا می شود، خاطرنشان کرد: ما در روزنامه اعتماد به این گونه مباحث نیز می پردازیم و علل جرم را بررسی می کنیم؛ البته این رویکرد و علت شناسی در تمام حوزه ها اعم از اقتصادی، اجتماعی و ... وجود دارد.
وی با بیان این که در مدت اخیر و در خصوص مسائل سیاسی کشورمان شاهد چند اتفاق خوب بودیم، گفت: یکی از این اتفاقات خوب، انتخاب مردم در انتخابات ریاست جمهوری اخیر بود، چرا که مردم از بین 8 نفر بهترین گزینه را انتخاب کردند.
مدیر مسئول روزنامه اعتماد افزود: آقای رئیس جمهور هم در حال حاضر بر سر حرف هایی که قبل از انتخابات مطرح کرده اند، هستند و سخنان و موضع گیری‎هایشان، در عرصه داخلی به جامعه و مردم امیدواری می‎دهد و در عرصه سیاست خارجی هم آرامش را ترویج می‎کند.
حضرتی گفت: اتفاق خوب دیگری که در مدت اخیر در فضای سیاسی کشور شاهد بودیم، انتخاب وزرای با تجربه و خوب و پخته از سوی دکتر روحانی رئیس جمهور بود که آینده خوبی را برای کشور ترسیم می کند.
آنگاه حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی(مدظله العالی) ضمن خوشامدگویی به مسئولان و برخی از اعضای تحریریه روزنامه اعتماد، گفتند: شما که در مطبوعات و رسانه ها قلم می زنید باید مواظب باشید که از هر لحاظ رضایت خدا و مصالح مردم را در نظر بگیرید.
معظم له با بیان این که وظیفه اصلی مطبوعاتی ها و رسانه ها باید تقویت اسلام باشد، تأکید کردند: اسلام از هر لحاظ غنی است و در تمام زمینه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی فرهنگی و ...،مطالب بسیار ا رزشمندی برای گفتن دارد؛ فقط مسئله این است که باید آن را به صورت صحیح و خوب به جامعه معرفی کرد.
مرجع دینی با تأکید بر این که باید اسلام را آن طور که هست به جامعه معرفی نمود، فرمودند: اسلام صحیح و راستین همان اسلامی است که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) معرفی کردند؛ یعنی باید دقت کرد که پیامبر(ص) هیچ گاه با خشونت اسلام را پیش نبرد، بلکه با اخلاق شان اسلام را پیش بردند؛ می توان از این موضوع این طور نتیجه گرفت که با خشونت نمی توان اسلام را در جامعه پیاده نمود.
حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی گفتند: اگر در جامعه اسلام به صورت صحیح تقویت شود، اخلاق و سیاست صحیح هم تقویت می شود که این امر مهم، امروز بر عهده اهل قلم، اعم از رسانه ها و مطبوعات و نیز علمای اهل قلم است.
ایشان در پایان سخنانشان خطاب به مسئولان و اعضای تحریریه روزنامه اعتماد گفتند: سعی کنید در روزنامه خود هر چه بیشتر در جهت تقویت افکار اسلامی قدم بردارید آن وقت توفیقات تان دائمی خواهد بود.

کد خبر: 139263030677
1392/6/30

Share

آخرین مطالب
1392/6/25: حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی: / اختلافات با گفتگو حل می‌شود
1392/6/25: ديدار مجمع خيرين سلامت كشور با حضرت آيت الله موسوی اردبيلی
1392/6/24: برنامه درسی مراجع عظام تقلید در سال تحصیلی جدید
بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن