صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اندیشه >>
مرجع ما | عمامه نه اصل اسلام است و نه فرع آن / محمود امجد
بازدید این صفحه: 4974          تاریخ انتشار: 1393/8/14 ساعت: 01:31:14
عمامه نه اصل اسلام است و نه فرع آن / محمود امجد

«اگر کعبه را ۷۰ هزار بار خراب کنید مانند توهین به مومن است؛ آن وقت ببینید در جامعه ی ما چه توهین هایی می شود. به مردم یک نیت درست نشان نداده ایم نسل جوان ما آقای بهجت، علامه طباطبایی ندیده ما هم شیخ انصاری را ندیدیم

موضوع: اندیشه
نویسنده: حجة الاسلام والمسلسمن محمود امجد

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

 

مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی دوشنبه شب، در مدرسه ی روشنگر تهران برگزار شد. به گزارش خبرنگار جماران مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در مدرسه ی روشنگر با سخنرانی آیت الله محمود امجد و با حضور مهندس محمد هاشمی رئیس دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

آیت الله امجد در ابتدای سخنان خود در این مراسم گفت: «امام حسین به لشکر دشمن گفت به ما یک شب مهلت بدهید که ما ثابت کنیم مسلمانیم. اهل نماز و روزه و قرآنیم زیرا آنان به امام گفته بودند تو از دین خارج شده ای.»

استاد امجد در ادامه ی سخنان خود گفت: «امام می فرماید مانند اصحاب خود نمی یابم و عدم الوجدان امام به معنی عدم الوجود است. یعنی در عالم وجود ندارد. شب عاشورا امام از یاران خود آزمون مختصری گرفت. به آنان گفت فردا شما همه کسته می شوید و آنان همگی گفتند الحمد لله.»

استاد محمود امجد در ادامه با بیان این که عشق به امام حسین را نمی توان به آسانی اثبات نمود گفت: «کسی می گفت ای کاش من در کربلا در کنار امام بودم و شهید می شدم. در خواب دید که امام در ظهر عاشورا به نماز ایستاده و او می خواهد با بدن خود، ایشان را از تیر محافظت کند. اولین تیر آمد و آن فرد خود را کنار کشید و به امام خورد! تیر دوم و سوم نیز همین طور! این است که امام می فرماید بهتر از اصحاب خود نمی شناسم. کس دیگری به جبهه آمد. تا صدای تیر شنید گفت من فکر می کردم اسلام در خطر است اما اکنون می بینم من در خطرم!»

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «اگر کعبه را ۷۰ هزار بار خراب کنید مانند توهین به مومن است. آن وقت ببینید در جامعه ی ما چه توهین هایی می شود.»

شاگرد علامه طباطبایی با اشاره به وقایع دوران انقلاب و امام خمینی گفت: «ما امام را معصوم نمی دانیم که بگوییم حتی یک اشتباه لفظی نمی کند. امام نمی خواست حکومت کند. اما زمانی که مجاهدین به نزدش رفتند و با او دیدار کردند به آقای مطهری گفت اگر حکومت بخواهد به دست این ها بیافتد من به تلویزیون می روم و دست شاه راه در تلویزیون می بوسم.»

وی سپس با انتقاد از وضعیت دین در جامعه گفت:«ما به مردم یک نیت درست نشان نداده ایم. معارف اسلام را از چه کسی می خواهیم بگیریم؟ همین الآن از این جمعیت بپرسید چند نفر مقدمات نماز را می دانند. حال آن که مردم این همه زجر ها برای انقلاب کشیدند. خدای تعالی ما را برگرداند.»

استاد امجد با اشاره به این که پهلوی تلاش کرد عزاداری را از مردم بگیرد اما نتوانست گفت: «اما اکنون همه چیز لوث شده است. میرزای شیرازی(ره) هنگامی که روضه می خواندند در همان چند کلمه ی اول از هوش می رفت اما امروز هزار زیارتنامه و دعا می خوانیم و اثری ندارد.»

این عارف جلیل القدر در ادامه گفت: «من گفته ام. مملکت و مردمی که در آن نقد و ناقد محترم نباشد و چاپلوس محترم باشد ساقط است. هیچ چیز برایش نمی ماند. ما نوع انسان را ضایع کرده ایم و علما مسئولند. پیش از این نیز گفته ام دو طبقه اگر سالم باشند جامعه سالم خواهد بود. علماء و امرا. منظور از علما همه ی دانشمندان و فرهنگیان است. از معلم مدرسه تا مرجع تقلید. بیایید همه به اسلام بازگردیم.»

یار دیرین آیت الله بهجت در پایان یادآور شد:«این عمامه ی روی سر من نه اصل اسلام است و نه فرع اسلام. اگر ما اشتباهی کردیم به پای اسلام نگذارید. نسل جوان ما چه کند؛ آقای بهجت را ندیده است. علامه طباطبایی را ندیده است. ما هم شیخ انصاری را ندیده ایم. علمایی بوده اند که ۸۰ سال و ۹۰ سال در میان مردم زندگی می کرده اند و مردم یک نقطه ضعف از آن ها نمی دیدند. این ها بودند که دین را در تمامی این مدت در میان مردم نگه داشته بودند. بازاریان ما عادل بودند. ما مسائلمان را از بازاریان می پرسیدیم. اما اکنون چه شده است؟»

جماران


کد خبر: 13938144305
1393/8/14

پر بازدید
1392/7/4: حقوق استاد و شاگرد در رساله حقوق امام سجاد(ع)
1392/3/23: اخلاق فردی، شخصیت اجتماعی و مقام عصمت حضرت عباس(س) از زبان آیت‌الله سیدرضی شیرازی
1392/11/13: گفتمان اعتدال و نواندیشی دینی / سید صادق حقیقت
1392/6/5: فرياد مظلوم، فریادی مشروع
1392/9/20: دولت و ابزارهای الزام به شریعت / محمد سروش محلاتی / شش بخش
آخرین مطالب
1401/5/10: عاشورا و برهان فطرت/ آیت الله عرب
1401/5/10: تفسیر علمی و تجلی عینی قرآن در عاشورا/ آیت الله عرب
1400/11/26: روزنامه جمهوری اسلامی/قسمت اول/صفحه حوزه: علی‌اکبر بیگی نوآوری فقهی حضرت آیت ‏الله صانعی در فتوای رفع حرمت نظر در فرزند خواندگی
1400/10/11: نواندیشی در فتاوای آیت الله صانعی / علی اکبر بیگی
1400/9/15: آیت الله یوسف صانعی (ره): رشیده نباشند، ازدواجشان حرام است
بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن