صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | تجليل از مقامات علمي و سبك زندگي عالمان و جهاد آنان، وظيفه همگان است.
بازدید این صفحه: 5529          تاریخ انتشار: 1392/6/24 ساعت: 08:20:45
حضرت آيت الله صافي:
تجليل از مقامات علمي و سبك زندگي عالمان و جهاد آنان، وظيفه همگان است.

اعضاي ستاد برگزار كننده كنگره مرحوم آخوند كاشي (ره) شنبه 23/6/1392 با مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله الوارف ديدار كردند.

موضوع: دیدار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرجع ما به نقل از سایت معظم له، اعضاي ستاد برگزار كننده كنگره مرحوم آخوند كاشي (ره) شنبه 23/6/1392 با مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله الوارف ديدار كردند.
آية الله نمازي امام جمعه كاشان و مسئول اين ستاد، در ابتداي ديدار، گزارشي از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي انجام‌شده را ارائه دادند.
معظم له نيز با تشكر و قدرداني از اعضاي ستاد برگزاري اين كنگره، فرمودند: اميدوارم به فضل خداوند بتوانيد آن‌طور كه بايد، مقام علم و مكارم اخلاق و صفات حميده‌ي آن عالم رباني را به همگان معرفي كنيد.
ايشان برگزاري كنگره‌هاي تجليل از علما و خادمان دين را بسيار مهم خوانده و ادامه دادند: معرفي اين سوابق روشن و پر افتخار به نسل حاضر و به خصوص جوانان موجب ارائه طريق و هدايت همگان خواهد شد.
ايشان با اشاره به وجود علماي بزرگ در شهرهاي مختلف ايران از جمله كاشان اضافه كردند: اين افتخار مردم آن ديار و بلكه همه مردم ايران است كه چنين بزرگاني را در دامان خود تربيت نموده كه همه، خادمان دين و مبلغان مكتب بزرگ اسلام و ناشر معارف نوراني اهل بيت عليهم السلام بوده‌اند و بايد مردم به اين سابقه روشن و عظيم افتخار نمايند.

مرجع عاليقدر، زنده‌نگهداشتن ياد علماي رباني مثل مرحوم آيت الله آخوند كاشي و ديگر علماي بزرگ كاشان را فريضه همگان دانسته و فرمودند: بايد راه آنها زنده شود، اخلاق كريمه‌اي كه آن بزرگواران داشتند براي همه بازگو شود كه اگر اين يادآوري اخلاق و صفات حميده نباشد، كم‌كم فراموش خواهند شد.
حضرت آيت الله العظمي صافي با اشاره به مقام والاي علمي مرحوم آخوند كاشي بيان كردند: در سيره و صفات علما و بزرگاني همچون ايشان جنبه‌ها و كمالات معنوي بسيار زياد است. اينها هميشه مي‌خواستند راه، راه خدا باشد؛ و طريق، طريق اهل بيت عليهم السلام باشد. تجليل و تكريم اين عالماني كه با زهد و تقواي و ورع دين خدا را ياري نمودند و مردم را از انحراف نجات دادند و سدي محكم در مقابل توطئه دشمنان بوده و هميشه پاسخگوي شبهات بودند وظيفه شرعي و اخلاقي همگان است.
معظم له با اشاره به وجود دانشمندان و شاعران بزرگ در كاشان و اطراف آن بيان داشتند: اين شهر هميشه مهد تربيت بزرگان و شاعران و دانشمنداني بوده كه در تاريخ از آنها به بزرگي ياد شده است و سابقه بسيار خوبي براي اين شهر مي‌باشد.
ايشان با اشاره به اشعار فتحعلي‌خان صبا درباره توحيد و معرفة الله و نيز درباره زندگي و حالات اميرالمؤمنين عليه السلام و خدمات آن حضرت به اسلام فرمودند: اشعار ايشان بسيار بلند و پر معني و داراي صنايع شعري مي‌باشد كه لازم است امروزه شاعران و نويسندگان از آنها بهره ببرند.
معظم له در پايان اين ديدار با قدرداني مجدد از اعضاي اين ستاد، فرمودند: شما آثار اين بزرگان را زنده نگهداريد و به همگان بشناسانيد تا همگان بخصوص جوانان ما مطلع باشند كه بايد سيرشان، خط و روش اهل بيت عليهم السلام و ولايت باشد.

کد خبر: 139262430663
1392/6/24

Share

آخرین مطالب
1392/6/24: برنامه درسی مراجع عظام تقلید در سال تحصیلی جدید
1392/6/23: حضرت آیت الله صافی : / بايد كساني انتخاب شوند كه دغدغه‌ي اسلامي و انقلابي داشته باشند
1392/6/21: پيام حضرت آيت الله صافي به مناسبت آغاز سال تحصيلي حوزه علميه امام صادق عليه السلام فيروزكوه
بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن