صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | پیام های تسلیت در پی رحلت آیت الله العظمی صانعی (قدس سرّه الشریف)(1)
بازدید این صفحه: 1830          تاریخ انتشار: 1399/6/22 ساعت: 12:58:31
پیام های تسلیت در پی رحلت آیت الله العظمی صانعی (قدس سرّه الشریف)(1)

موضوع: اخبار

 

پیام های تسلیت در پی رحلت حضرت آیت الله العظمی صانعی (قدس سره الشریف)

 

سیدمحمد خاتمی در پی رحلت عالم جلیل‌القدر حضرت آیت الله العظمی حاج آقا یوسف صانعی پیام تسلیتی صادر کرد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج آقا حسن صانعی‌

رحلت عالم جلیل‌القدر، مرجع روشن‌بین و فقیه پارسا، آیت‌الله‌العظمی حضرت حاج آقا یوسف صانعی رضوان الله علیه که عمر شریف و پربرکت خود را صرف اعتلاء کلمة‌الله و شناخت و شناساندن معارف اهل‌البیت علیهم‌السلام و دفاع از آرمان‌های والای انقلاب و حقوق و عزت مردم کرد خسارتی است بسیار بزرگ که تنها لطف و عنایت ویژه حضرت حق می‌تواند آن را جبران کند.

من این مصیبت را به جناب‌عالی، بیت شریف صانعی و خانواده‌ شریف و بزرگوار آن مرحوم و بستگان داغدار و به همه یاران، شاگردان و ارادتمندان آن فقید سعید تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه حضرت حق جل و علا برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسألت می کنم

ایام عزت مستدام

سیدمحمد خاتمی

۲۲ شهریور ١٣٩٩

======================

پیام تسلیت بیت مرحوم آیت الله العظمی منتظری (ره) در پی رحلت حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

جناب حجةالاسلام والمسلمين آقای حاج شيخ فخرالدین صانعی دامت افاضاته

پس از سلام و تحیت؛ با کمال تاثر و تاسف، رحلت مرجع آزاداندیش و مردمی حضرت آیت‌الله العظمی حاج شيخ يوسف صانعی(ره) را به جنابعالی و ديگر فرزندان و خانواده عزیز ایشان و همه مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم.

یقینا سال‌ها مجاهدت و تلاش علمی و عملی شجاعانه و روشنگرانه ایشان فراموش نخواهد شد و آثار آن پابرجا خواهد ماند. رحلت غم‌انگیز ایشان پایان سال‌ها بی‌مهری بر یک فقیه نواندیش بود؛ انما یوفی الصابرون اجرهم بغیر حساب.

از خداوند کریم و رحیم، غفران و رضوان الهی برای آن مرحوم، و صبر جمیل برای بازماندگان ایشان خواهانم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

بیت آیت الله العظمی منتظری

۱۳۹۹/۶/۲۲ - احمد منتظری

======================

یادگار امام در پیامی به آیت الله حسن صانعی ارتحال برادر ایشان حضرت آیت الله العظمی یوسف صانعی را تسلیت گفت.

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

حضرت آیت الله آقای حاج شیخ حسن صانعی دامت برکاته

مصیبت درگذشت حضرت آیت الله العظمی آقای حاج حاج شیخ یوسف صانعی رحمت الله علیه موجب تأثر و تأسف شدید شد.

آن عالم ربانی و فقیه معظم از زمره برجسته ترین شاگردان امام عظیم الشأن بودند که در عین صلابت و تبحر در فقه اهل بیت علیهم السلام، به لوازم زندگی روزمره و جهان امروز توجه داشتند.

شجاعت و کیاست همراه با دیانت و عشق به اهل بیت و امام راحل از ایشان عالمی آگاه به زمان ساخته بود. بی تردید حضور طولانی در درس امام و تلاش مستمر در سال های سخت مبارزه و دوران شکوهمند انقلاب اسلامی برای ایشان دستاوردی بزرگ در پیشگاه خدای سبحان است. 

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه مولمه به حضرت بقیه الله (س)،حوزه های علمیه و شاگردان و مقلدان ایشان و هم چنین به بیت معظم و آقازادگان مکرم، از خدای متعال علو درجات ایشان را مسئلت دارم.

سید حسن خمینی

======================

پیام تسلیت آیت الله موسوی بجنوردی در پی ارتحال حضرت آیت الله صانعی

فوت این فقیه بزرگ نوآور ثلمه بزرگی به جهان اسلام بود

اعوذبالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت اسفبار فقیه بزرگوار، حضرت آیت الله فی العالمین، جناب آقای شیخ یوسف صانعی(قدس الله نفسه الزکیه) را به عموم مسلمانان جهان، به ویژه برادر بزرگوارش آیت الله شیخ حسن صانعی و همچنین علمای اعلام و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کنم.

فوت این فقیه بزرگ نوآور ثلمه بزرگی به جهان اسلام بود. واقعا من امروز که شنیدم گریه کردم و متاثر شدم که این فقیه بزرگ از دست ما رفت.

امیدوارم خداوند تبارک و تعالی در جنات نعیم و بهشت برین از این فقیه بزرگ و انسان وارسته استقبال کند و به برادر بزرگوارش حضرت آیت الله آقای شیخ حسن صانعی(حفظه الله تعالی) و خانواده مکرم و آقازاده های معظمش تسلیت عرض می کنم.

من فوت این فقیه نوآور را به ملت شریف ایران و به همه علمای اعلام و مراجع عظام تسلیت عرض می کنم.

ان شاء الله خداوند تبارک و تعالی در آن عالم استقبال فراوانی از این فقیه بزرگ خواهد کرد.

امیدوارم که ما نیز هیچ وقت نام این فقیه را فراموش نکنیم.

======================

پیام تسلیت اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری در پی رحلت حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

رحلت عالم ربانی و مرجع عالیقدر حضرت آیت الله شیخ یوسف صانعی رضوان الله تعالی علیه ضایعه ای بزرگ و جبران نشدنی است.

مجاهدت های عالمانه،‌ اجتهادهای شجاعانه و حضور موثر در تمامی صحنه های حساس انقلاب اسلامی، از عضویت در شورای نگهبان تا مسئولیت دادستانی کل کشور و از دوران مبارزه و پیروزی تاکنون از ویژگی های ممتاز این عالم وارسته بود.

آن مرجع فقید همیشه و همه جا شیفته و مدافع اندیشه های راه گشای امام راحل بود و نسبت به دردها و رنج های اقشار مختلف مردم حساس و به مسائل زمانه و جامعه خود آشنا بود.

ضایعه بزرگ فقدان این فقیه نواندیش را به مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه، شاگردان و بستگان به ویژه بیت مکرم ایشان و برادر گرامیشان آیت الله شیخ حسن صانعی و به عموم ملت ایران صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن عالم جلیل القدر رحمت و رضوان واسعه الهی و علو درجات و برای بازماندگان ارجمند صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

اسحاق جهانگیری

معاون اول رییس جمهور

======================

پیام تسلیت دکتر محمدرضا عارف در پی رحلت آیت الله العظمی صانعی (ره)

انالله و اناالیه راجعون

رحلت عالم زاهد و دردمند،روحانی نواندیش و آزادی خواه، حضرت آیت الله العظمی یوسف صانعی (ره) که همه عمر پر برکت خود را در مسیری که رضایت خداوند در آن می دانست مصروف کرد برای اسلام و بخصوص حوزه‌های علمیه و دوست داران ایشان خسارتی بزرگ است.

آن عالم پرهیزکار و مصلح از ارادتمندان حضرت امام(ره) و از سردمداران و پایه‌های انقلاب بزرگی بود که به رهبری ممتاز امام خمینی به پیروزی رسید و عمر شریف خود را برای اعتلاء کلمه حق و خدمت به مکتب اهل بیت علیهم السلام و دفاع از حقوق شهروندی و بیداری مردم صرف کرد.

وجود شخصیت‌های بزرگی چون آیت الله صانعی برای نسل جوان این کشور بسیار ارزشمند است چرا که آنان را به برخوردی عمیق‌تر با نیازهایشان برای بهره مندی از پشتوانه های روحانیت آگاه متقاعد می‌کند.

اینجانب رحلت این عالم ربانی را به ساحت مبارک حضرت ولی الله الاعظم ؛ رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه و همه ارادتمندان ودوستداران آن فقید سعید به ویژه بیت شریف و بستگان و فرزندان محترمشان و اخوی گرامی ایشان جناب اقای حجت الاسلام والمسلمین حسن صانعی از صمیم قلب تسلیت عرض می کنم.

از خداوند منان خواستارم در برابر این ضایعه بزرگ به همه علاقه مندان ، مقلدان و وابستگان آن روحانی والامقام صبر و شکیبایی و اجر جزیل عنایت فرماید.

محمدرضا عارف

======================

متن پیام تسلیت حجت الاسلام علی یونسی در پی رحلت حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال ناگوار حضرت آیت الله العظمی آقای حاج شیخ یوسف صانعی موجب تالم و تاثر عمیق گردید.

ایشان از مبرزترین شاگردان حضرت امام خمینی (ره) و از مراجع بزرگ نوگرا، زمان شناس و مردمی و انقلابی بود که همواره با فتاوای خاص و جدید، راه گشای حل معضلات اجتماعی، فقهی و حکومتی بود.

اینجانب ارتحال این مرجع تقلید بزرگ را به بیت معظم و فرزندان، و بازماندگان ، به ویژه به برادر بزرگوار ایشان، آیت الله شیخ حسن صانعی نماینده محترم مقام معظم رهبری در بنیاد پانزده خرداد، تسلیت و تعزیت عرض نموده و رحمت واسعه الهی و علو درجات ، از درگاه خداوند متعال، مسالت می‌نمایم.

علی یونسی

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی

======================

پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه ای در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

إنا لله و إنا الیه راجعون

روح بلند بنده صالح خدا و فقیه برجسته و انسان آزاده، حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی، از کالبد دنیای مادی خارج شد و دل‌های بیشماری را مالامال از درد و اندوه نمود.

او در همه عمر با نگاهی نواندیشانه و متعهدانه به رسالت دینی خود عمل نمود و کارنامه‌ای درخشان از فعالیت علمی و سیاسی و فرهنگی برجای گذاشت که یادگاری مانا برای همگان خواهد بود.

آن عزیز، شاگرد خلف امام خمینی(ره) و پیرو صادق مکتب او بود و همواره بر عهد دیرین خود در دفاع از اسلام ناب و محرومان و مظلومان استوار ماند.

بدون تردید، شجاعت و مسئولیت پذیری سیاسی و اجتماعی آن مرحوم و دفاع همیشگی از حقوق مردم، و سبک اجتهادی ایشان، چهره‌ای کم نظیر در تاریخ روحانیت شیعه از ایشان ترسیم نموده است.

اینجانب با انبوهی از خاطرات شیرین و فراموش نشدنی از آن چهره دوست داشتنی، ضایعه مذکور را به بیت معظّم و جمیع بازماندگان و شاگردان و ارادتمندان و مقلدان و عموم مردم، تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات مسئلت دارم.

======================

پیام تسلیت دکتر علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صا نعی (ره)

اِنّا لِلّهِ وَ اِنّا إلَیهِ راجِعونِ

اِذا ماتَ ‌العالِمُ، ثُلِمَ فِی‌الاسلامِ ثُلمَةٌ لا یَسدُّها شَیءٌ

با نهایت تألم و تأسف، خبر رحلت اندوهبار عالم انقلابی و فقیه صمدانی، حضرت آیت‌‌ الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی (رضوان ‌الله تعالی علیه) را دریافت کردم. 

ایشان یکی از دلبستگان و تلاشگران صدیق نهضت امام خمینی (قدس سره‌الشریف) و از شخصیت‌های صاحب‌ نام نظام اسلامی بودند و خدمتگزاری به میهن عزیز اسلامی در جایگاه دادستانی کل کشور با حکم حضرت امام خمینی(ره)، عضویت در شورای محترم نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، بخشی از کارنامه آن عالم مجاهد در طول چهار دهه گذشته است. اما آنچه نام این فقیه عالیقدر را در تاریخ مکتب رهایی‌بخش تشیع ماندگار خواهد کرد، مجاهدت خالصانه و کاوشگرانه ایشان برای گشودن باب اجتهاد و کوشش عالمانه در راستای تحقق اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی جهت نوآوری در فقه پویای شیعه و توجه عمیق و دقیق به الزامات و مقتضیات زمان و مکان در اجتهاد است. اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، آیات عظام و حوزه‌های علمیه، پیروان مکتب پیر جماران و مقلدان و علاقه‌مندان به سیره علمی آن فقیه نواندیش خاصه اعضای بیت و خانواده معزز و مکرم ایشان، از درگاه ایزد منـان برای آن عالم ربانی، علو درجات و همنشینی با اولیاء دین و ابرار و نیکان مسئلت می‌کنم.

======================

پیام تسلیت حجة الاسلام والمسلمین سید علی اکبر محتشمی پور در پی رحلت حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

بسمه تعالى

إنّالله وإنّاإلیه راجعون

إذا مات العالم ثلُم فی الإسلام ثُلمه لایسُدها شیئ..

رحلت فقیه عالیقدر، مرجع تقلید نواندیش، ملجأ و یاور مظلومان، فریادگر عصرحاضر، حضرت آیه الله العظمى مرحوم حاج شیخ یوسف صانعی (ره) که به حق شاگرد برجسته و فرهیخته و یادگار اندیشه انقلابی و معنوی حضرت امام خمینی بود را به محضر ولی الله الأعظم صاحب العصر حجت بن الحسن المهدی عجل الله تعالىٰ فرجه الشریف تسلیت عرض می کنم.

همچنین خدمت علما، فقها، مراجع عظام تقلید ، شیعیان، دانشگاهیان، دانشجویان، مقلدان آن فقیه وارسته ، بخصوص برادر بزرگوارشان، یار ویاور امام عظیم الشأن، آیه الله حاج شیخ حسن صانعی حفظه الله و فرزندان فاضل و سایر خانواده های سوگوار، تعزیت و تسلیت عرض می کنم.

خداوند آن عالم جلیل القدر را با مولایش حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام محشور فرماید.

======================

پیام تسلیت مهندس محسن هاشمی در پی رحلت حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی

رحلت حضرت آیت الله صانعی، از پیشگامان نهضت و از برجسته ترین شاگردان امام خمینی موجب تاثر گردید.

آیت الله صانعی که از ابتدای مبارزات، نقش موثری در نهضت امام خمینی ایفا کرده و مورد اعتماد و محبت ویژه امام خمینی بود، پس از کناره گیری از مناصب حکومتی، با حضور در حوزه علمیه قم، بمدت ثلث قرن، منشا خدمات علمی برجسته ای در علوم اسلامی بویژه اجتهاد پویا و نگرش فقهی مبتنی بر در نظر گرفتن عنصر زمان و مکان، مرجع تقلیدی بروز و نواندیش محسوب می گردید ایشان با برخورداری از تواضعی مثال زدنی و ساده زیستی و اخلاص، مورد رجوع نخبگان و نسل جوان قرار داشت آیت الله هاشمی بواسطه حدود شصت سال همراهی با این شخصیت علمی، ارادت و احترام ویژه ای برای ایشان قائل بود.

به نمایندگی از خانواده آیت الله هاشمی و اعضای شورای شهر تهران، این ضایعه را به بیت محترم آیت الله صانعی بویژه فرزند برومندشان حجت الاسلام والمسلمین فخرالدین صانعی تسلیت عرض نموده و برای این عالم فرزانه علو درجات و همجواری با سالار شهیدان و سیدالساجدین و برای بازماندگان صبر و اجر آرزو دارم.

======================

پیام تسلیت رئیس کل نظام پزشکی در پی رحلت حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

ارتحال عالم ربانی، آیت الله العظمی یوسف صانعی از مراجع بزرگ تقلید و از شاگردان امام خمینی(ره) که در مسیر به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و همراهی با مردم بزرگوارایران نقش موثری داشتند موجب تأثر و تألم فراوان گردید. آن بزرگوار سالیان متمادی از عمر شریف خویش را با شرافت و آزادگی در راه ترویج معارف اسلامی و سنت ائمه هدی علیهم السلام و همچنین خدمت صادقانه به مردم واهل علم صرف نمود.

این ضایعه را به بیت معظم، مقلدین محترم و مردم بزرگوار ایران تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و أجر جزیل مسألت می نمایم.

دکتر محمدرضا ظفرقندی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی

22 شهریور 1399

======================

پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا در پی رحلت حضرت آیت الله العظمی صانعی (ره)

ضایعه ارتحال جانسوز فقیه نو اندیش، مجاهد نستوه، عالم عامل، مرجع تقلید جهان تشیع حضرت آیه الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی قدس سره الشریف، از مصائبی است که تمامی مسلمانان و شیعیان، خاصه حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی، نخبگان ، اندیشمندان و دلدادگان امام راحل ، خمینی بزرگ و دلسوزان انقلاب اسلامی را در هاله ای از غم و اندوه قرارداد و فقه مترقی و پویای اسلامی ، شیعی ، یکی از منابع و پشتوانه های خود را از دست داد.

آن فقیه ژرف اندیش با نگاهی علمی و دقتی کم نظیر بسیاری از گره های کور عرصه دانش دینی و زندگی فردی و اجتماعی را می گشود و بحق شاگرد و دست پرورده ای لایق و ممتاز برای امام بزرگوار و سایر مراجع عظیم الشان و مجتهدی آشنا و اگاه نسبت به نیازهای جامعه ، دو عنصر زمان و مکان ، و حوادث واقعه و مسائل مستحدثه ، و به راستی نقطه امیدی برای ملت مسلمان ایران و مسلمانان و شیعیان جهان بود ، امروز این بزرگ مرد به لقاء پروردگار شتافت و بر معشوقان خود رسول اکرم (ص) ، اهل بیت عصمت و طهارت (ع)و امام عظیم الشان ره وارد گردید ، اگر دست ما از دامان آن فقیه گره گشا کوتاه شد ، لکن اندیشه اخلاق ، مردمداری و نیز آثار گران بهای علمی او میراثی بزرگ و کم نظیر است که باید از آن پاسداری و حراست شود.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به بیت شریف، اخوی بزرگوار آن فقیه سعید و مراجع عظیم الشان تقلید ، حوزه های علمیه و مراکز علمی ، پژوهشی و مردم قدر شناس ایران و مسلمانان و شیعیان جهان تسبیت عرض می کنم.

 

خبر بروزرسانی می‌گردد...

کد خبر: 1399622305495
1399/6/22

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن