صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله مکارم شیرازی: وهابیت مذهبی ساختگی است که هیچ ارتباطی به اسلام ندارد
بازدید این صفحه: 5135          تاریخ انتشار: 1395/6/25 ساعت: 05:54:51
حضرت آیت الله مکارم شیرازی: وهابیت مذهبی ساختگی است که هیچ ارتباطی به اسلام ندارد

موضوع: اخبار

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: علمای اهل سنت اعلام کردند وهابیت جزو مذهب اهل سنت نیست، ماهم می گوئیم وهابیت جزو مذهب شیعه نیست بنابراین اجماعی شده که وهابیت مذهبی ساختگی است که هیچ ارتباطی به اسلام ندارد.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید:« اگر دوست داری قلب تو نرم شود و از حالت سنگدلی بیرون بیایی و حاجت روا شوی، به یتیم رحم کن و او را نوازش کن و از غذایی که خودت می خوری به یتیم بخوران».

او با بیان اینکه قلب انسان دارای حالاتی است، قساوت و سنگدلی را یکی از این حالات برشمرد و افزود:یکی از حالات انسان، نرمش است که با دیدن کمترین ناخوشایند، ناراحت می شود و در مقابل مسائل عاطفی دارای انعطاف است و این نوع قلب را انسان دوست می دارد.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر توجه به ایتام در این روایت گفت: یتیم هم نیازمند غذای روح و هم غذای جسم است؛ خدمت کردن به یتیم دوجانبه است به این معنا که یتیم را نوازش می کنی، قلبت نرم و ملایم می شود و این مساله در آیات قرآن کریم مورد اشاره قرار گرفته است.

او یکی از اسباب قضای حوائج را کمک به ایتام و نیازمندان دانست و بیان داشت: تکرار کار خیر، روحیه انسان را پرورش داده و صفات انسانی را استحکام می بخشد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به فتوای مفتیان وهابی که گفتند ایرانیان مسلمان نیستند، گفت: اسلام پیامبر مملو از عواطف و محبت است اما اسلام محمدبن عبدالله، کشتار و خونریزی است و مانند گوسفند انسانها را سربریده، آتش می زنند و هرجنایتی را مرتکب می شوند.

او افزود: ما معتقدیم هرکسی که به وحدانیت خداوند و پیامبری محمدبن عبدالله شهادت می دهند همه مسلمانند اما شما می گوئید همه کافرند غیر از محمدبن عبدالله.

آیت الله مکارم محبت به غیرمسلمانان غیرحربی را از دیگر دستورات اسلام محمدی و وجه تمایز اسلام وهابیت برشمرد و گفت: شما بچه ها و دختران غیرمسلمان را به صورت بردگان و به ثمن بخس در بازارها می فروشید، این اسلام شماست.

او تاکید کرد: علمای اهل سنت اعلام کردند وهابیت جزو مذهب اهل سنت نیست، ماهم می گوئیم وهابیت جزو مذهب شیعه نیست بنابراین اجماعی شده که وهابیت مذهبی ساختگی است که هیچ ارتباطی به اسلام ندارد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: الحمدلله مقدمات زوال اینها در حال انجام است و دنیا در حال بیدارشدن است.

کد خبر: 1395625305303
1395/6/25

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن