صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | تاکید حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر ایجاد شبکه ملی/ گروه تحقیق فضای مجازی تشکیل شود
بازدید این صفحه: 4533          تاریخ انتشار: 1395/6/2 ساعت: 14:13:31
تاکید حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر ایجاد شبکه ملی/ گروه تحقیق فضای مجازی تشکیل شود

موضوع: اخبار

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: اگر ما پهنایی را که به تلگرام داده ایم به شبکه ملی می دادیم بدون شک مردم به سمت آن می آمدند. من از مطالعه این مسائل گریه کردم که چرا ما عزم جدی برای مقابله با تلگرام نداریم.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری با اشاره به مسائل اقتصادی ابراز داشت: راه حل مشکل مسائل اقتصادی کشور این است که مردم باید تحول موجود در مسائل اقتصادی را لمس کنند همانطور که تحول مسأله بهداشت را لمس کردند. راه افتادن مراکز تولیدی یکی دیگر از راه حل های موجود حل این مسأله است.

او با بیان اینکه یارانه ها بلایی است که بعضی ها بر سر مردم آوردند، به مساله حقوق های نجومی اشاره کرد و گفت: دریافت کنندگان حقوق های نجومی همچنان یارانه هم می گرفتند، در این مسأله ملاحظات باید کنار گذاشته شود و نتیجه مسائل بررسی شده در اختیار مردم قرار بگیرد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ورود کالای قاچاق به کشور بیان داشت: کانتینرهای عظیمی که بدون نظارت وارد کشور می شود، به اقتصاد مملکت ضربه عظیمی وارد می کند و قوای سه گانه نمی توانند جلوی آن را بگیرند این چه نیرویی است که از نیروی قوای سه گانه برتر است و حتی برنامه ریزی واردات آنها را هم به هم می ریزد؟

او ادامه داد: بیکاری عامل بدبختی های زیادی است، سرقت، عدم ازدواج، جاسوسی و … نتایج قابل مشاهده آن است البته فعالیت های زیادی در این باره شده است که ما آنها را انکار نمی کنیم اما باید کارهایی انجام شود که برای مردم قابل لمس باشد.

این مرجع تقلید با تأکید بر موضوع اهمیت فضای مجازی عنوان کرد: گروه مجهزی باید تشکیل شود که فعالیت های فضای مجازی را بررسی کند مسأله دسترسی به اطلاعات در این شبکه ها بسیار مهم است؛ فردی که به شبکه اجتماعی تلگرام وارد می شود تمام اسرار خود را در اختیار این شبکه می گذارد و به نوعی برده آن محسوب می شود چراکه این شبکه می تواند پیام های او را حذف و مشاهده کند حتی دیده شده که در انتخابات نیز بسیار موثر است.

او ادامه داد: آنها در مسائل اطلاعاتی و انتخاباتی ما می توانند به راحتی دخالت کنند و حتی جعل پیام هایی هم ممکن است در این رابطه صورت گیرد برای مثال چرا تمامی فیلم های مربوط به ماجرای منا از شبکه های اجتماعی حذف شد؟

آیت الله مکارم شیرازی افزود: به حریم خصوصی افراد می توانند به راحتی وارد شوند آنها را برای تجمع بسیج کنند و فعالیت های بسیج شده ای را به سرانجام برسانند. مردم کشور ما حدود ۵ تا ۹ ساعت از روز را مشغول به فعالیت در فضای مجازی هستند.

او ادامه داد: امسال بیش از ۸۰ درصد از دانش آموزان با معدل ۱۲ و زیر ۱۲ قبول شده اند که وزیر آموزش و پرورش ضمن اعتراض به این موضوع علت آن را فضای مجازی عنوان کرده است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه به من رسانده اند که تلگرام قابل فیلتر نیست، اظهار داشت: در تلگرام مسائل زیادی قابل بررسی است که مهم ترین آنها موضوع توهین به خدا، ائمه، رهبری، قرآن، مراجع و مسئولین نظام می باشد حتی دیده شده است که نتیجه استفاده از این فضای مجازی ارتباط نامشروع با محارم است.

او ادامه داد: مسائل اجتماعی و خانوادگی در این شبکه بسیار مورد اهمیت است. فهرستی در این باب تهیه شده است که چه مطالبی در این شبکه بازدیدکننده بیشتری دارد. مردم چه ساعاتی از روز خود را به آن اختصاص می دهند که در اختیار شما قرار می گیرد اما فکر می کنم حل مشکل این مسأله شبکه ملی است.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: اگر ما پهنایی را که به تلگرام داده ایم به شبکه ملی می دادیم بدون شک مردم به سمت آن می آمدند. ما نباید برده تلگرام باشیم و تمام اسرار و زندگی خود را در اختیار این شبکه اجتماعی قرار دهیم. من از مطالعه این مسائل گریه کردم که چرا ما عزم جدی برای مقابله با این مسأله نداریم.

او افزود: من معتقدم که هیچ دردی بی درمان نیست و روزی وجود دارد که همه ما باید پاسخ دهیم پس بدون شک باید برای حل این مشکل تلاش خود را مضاعف کنیم.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به انقلاب شکوهمند اسلامی بیان کرد: این انقلاب که باعث عظمت ایران شده است و آن را در دنیا مطرح کرده است به وسیله اعتقادات مذهبی شکل گرفته جنگ هشت ساله خود را به وسیله اعتقادات مذهبی پیروز شد و امروز هم با اعتقادات مذهبی در سوریه و عراق می جنگد. اگر این کار انجام شود پشتوانه محکمی برای کشور و انقلاب اسلامی به وجود می آید.

کد خبر: 139562305281
1395/6/2

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن