صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله جوادی آملی: اگر ائمه را به معنای واقعی کلمه الگوی خود قرار دهیم یعنی به دین عمل کرده ایم
بازدید این صفحه: 4597          تاریخ انتشار: 1395/5/21 ساعت: 06:55:34
حضرت آیت الله جوادی آملی: اگر ائمه را به معنای واقعی کلمه الگوی خود قرار دهیم یعنی به دین عمل کرده ایم

موضوع: اخبار

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: اگر ائمه را به معنای واقعی کلمه الگوی خود قرار دهیم یعنی به دین عمل کرده ایم و امنیت و آرامش جامعه با عمل به دین کامل خواهد شد.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید در جلسه اخلاقی فصلی روحانیون عقیدتی سیاسی که با حضور فرمانده انتظامی و رئیس عقیدتی سیاسی ویژه شرق استان تهران ، فرمانده انتظامی شهرستان دماوند و روسای عقیدتی سیاسی شهرستان های استان در دماوند، با اشاره به جایگاه ائمه اطهار(ع) به عنوان الگوی جامعه اسلامی بیان داشت: ائمه اطهار(ع) فخر دین و الگوی ما هستند و اگر ائمه را به معنای واقعی کلمه الگوی خود قرار دهیم یعنی به دین عمل کرده ایم و امنیت و آرامش جامعه با عمل به دین کامل خواهد شد.

او اذعان کرد: تامین امنیت و آرامش همه افراد جامعه که در ولای پرچم اسلام هستند به عهده حکومت اسلامی و در زمان کنونی این وظیفه بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است.

آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: مردم مصر در زمان حکومت حضرت امیر (ع) می گفتند رهبر ما علی(ع) و استاندار ما مالک اشتر است اما با این وجود جامعه سقوط کرد لذا مردم باید هوشیار باشند که حتی با عنایت به وجود رهبر نمونه در جامعه، اگر مواظب و وظیفه شناس نباشند، عاقبت آن جامعه منجر به شکست خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به آثار سوء گناه در جامعه اشاره کرد و گفت: فرد غیر متدین حلال و حرام را رعایت نمی کند و خود را به گناه آلوده می کند ولی فرد متدین به این مسئله آگاه است که گناه بوی بدی دارد و انسان را بی آبرو و رسوا می کند؛ در نظام شریعت، قوانین عرفی جامعه نظیر قوانین بهداشتی برگرفته از قوانین الهی است و انسان با عمل به این قوانین، از بی آبرویی و رسوایی نجات می یابد .

استاد حوزه علمیه قم در خاتمه به نقش امر به معروف و نهی از منکر در حفظ حجاب و عفاف اسلامی پرداخت و عنوان کرد: کسی که به نامحرم نگاه می کند مریض است و برخی از زنان نیز از نشان دادن خود به دیگران لذت می برند ولی مردم جامعه با نهی از منکر که همان انزجار نسبت به بدحجابی یا بی حجابی است، می توانند این بیماری را ریشه کن کرده و جامعه را از آن رها سازند.

کد خبر: 1395521305266
1395/5/21

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن