صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما |   مسئله قدس عربی نیست، بلکه اسلامی است
بازدید این صفحه: 4201          تاریخ انتشار: 1392/5/10 ساعت: 08:37:24
حضرت آیت‌الله سبحانی :
  مسئله قدس عربی نیست، بلکه اسلامی است

حضرت آیت‌الله سبحانی گفتند: ما نمی‌توانیم درباره قدس با صهیونیست‌ها معامله کنیم چون قدس یک مسئله دینی و مذهبی است.

موضوع: تفسیر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرجع ما به نقل از خبرگزاری حوزه، معظم‌له در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود در مدرسه حجتیه قم، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس افزودند: قدس یک مسئله دنیایی نیست تا با تقسیم‌بندی جغرافیایی قابل حل باشد.

 

ایشان ادامه دادند: این سرزمین روزگاری قبله اول پیامبر اسلام(ص) و بسیاری از پیامبران بوده است.

 

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، عربی دانستن مسئله فلسطین را اشتباه عنوان کرده و اظهار داشتند: دولت‌های عربی که روح دینی ندارند و وابسته به غرب هستند اشتباه کردند که قدس را مسئله‌ای عربی کردند و در نهایت هم شکست خوردند.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی افزودند: الان شصت سال است که قدس در اختیار صهیونیست‌هاست چون متولی آن جنبش فتح است و نهایتاً 300میلیون عرب با آن سرو کار دارند.

 

معظم‌له یادآور شدند: اگر قدس یک مسئله اسلامی باشد یک میلیارد و نیم مسلمان متولی آن خواهند شد و امام (ره) هم تاکید می‌کردند مسئله قدس اسلامی است نه عربی.

 

ایشان راهپیمایی فردا را احیای اسلامی بودن مسئله قدس دانستند و گفتند: امیدواریم مسلمانان با متانت و عقلانیت کامل این روز را احیا کنند تا قدس، فراموش نشود.

 

حضرت آيت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات 65 تا 67 سوره یس اظهار داشتند: تا وقتی پیامبری در میان مردم باشد خداوند آنها را عذاب نخواهد کرد لذا از حرف« لو» که بیانگر امتناع است استفاده شده است.

 

معظم‌له در تفسیر آیه« وَمَنْ نُعَمِّرْهُ نُنَكِّسْهُ فِي الْخَلْقِ أَفَلَا يَعْقِلُونَ » خاطرنشان کردند: اکثر مفسران این آیه را این گونه معنا کرده‌‌اند که هر چه انسان پیرتر شود عقل و درایت‌اش را از دست می‌دهد ولی این معنا با دو آیه قبلی ارتباط ندارد.

 

ایشان افزودند: بهتر است «نعمره» را به معنای باقی گذاشتن، بدانیم و در این صورت آیه می‌فرماید ما مشرکان را یا کور می‌کنیم یا مسخ می‌کنیم یا به حال خود باقی می‌گذاریم و سپس آفرینش آنها را واژگون می‌کنیم.

کد خبر: 139251030515
1392/5/10

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن