صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | اقامه عزای حسینی عبادت است
بازدید این صفحه: 5748          تاریخ انتشار: 1392/8/22 ساعت: 01:28:51
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی:
اقامه عزای حسینی عبادت است

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: در ماه صيام نفس کشیدن، عبادت است، در طول سال هم اگر کسي براي مظلوميت سالار شهيدان آهي بکشد، مصداق«نفس المهموم لظلمنا تسبيح و همّه لنا عبادة» است.

موضوع: سخنرانی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه) به نقل از خبرگزاری حوزه، معظم له در جلسه درس اخلاق خود در جمع طلاب و روحانیون، به بیان مصائب سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)پرداختند و گفتند: حضرت رسول(ص) فرمودند "قرآن و عترت همتاي هم و ميراث من هستند و هرگز از هم جدا نمي‌شوند و اگر به اينها تمسّک کنيد، گمراه نمي‌شويد". بر این اساس همان‌طورکه قرآن مصون از تحريف است و ممکن نيست از جامعه اسلامي و بشري رخت بر بندد، جريان اهل بيت (ع) هم همين‌ گونه است و هیچ گاه از بین نمی رود؛ بنابراین غدير، عاشورا و حوزه‌هاي علميه امام باقر و امام صادق(ع) تحريف‌پذير نيستند.

*تشابه رمضان و محرم

معظم له با اشار به حديث معروفي از پيغمبر(ص) در آخرين جمعه ماه شعبان، افزودند: نبی مکرم اسلام(ص) در آخرين جمعه ماه شعبان خطبه‌اي خواند و عظمت ماه مبارک رمضان را بيان کردند. ایشان فرمودند "ماه مبارک رمضان ماهي است که «انفاسکم فيه تسبيح و نومکم فيه عبادة» نفسِ شما در ماه مبارک رمضان عبادت است"؛ مشابه اين تعبير را در جريان کربلا مي‌بينيد که فرمودند: «نفس المهموم لظلمنا تسبيح»؛ کسي که نام مبارک ابي‌عبدالله و کربلا را با آهي بر لب بياورد، عبادت است.

ایشان ادامه دادند: این مسئله معناي هماهنگ بودن قرآ‌ن و عترت را روشن مي‌کند؛ در ماه صيام که شهر الله است نفس کشیدن، عبادت است؛ در طول سال هم اگر کسي براي مظلوميت سالار شهيدان آهي بکشد، مصداق «نفس المهموم لظلمنا تسبيح و همّه لنا عبادة» است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید براین که اين عاشورا ميراث پيغمبر(ص) و امنتی در دست ماست، یادآور شد: باید ما جريان عترت، کربلا و غدير را همانند قرآن بفهميم، باور کنيم و آن را ترویج دهیم و از هر چيزي که با اين عظمت و جلال مخالف است، بپرهيزيم.

کد خبر: 139282230808
1392/8/22

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن