صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حجت الاسلام والمسلمین موسویان: دیدگاه های آیت الله العظمی صانعی می تواند برای نسل امروز راهگشا باشد
بازدید این صفحه: 3497          تاریخ انتشار: 1397/9/11 ساعت: 13:26:26
حجت الاسلام والمسلمین موسویان: دیدگاه های آیت الله العظمی صانعی می تواند برای نسل امروز راهگشا باشد

موضوع: اخبار

 

دومین نشست از سلسله نشست های فقه پژوهی با عنوان «چالش های حقوق زنان در فقه»، روز گذشته(پنجشنبه هشتم آذر ماه 97) توسط مؤسسه فقه الثقلین با حضور جمعی از استادان حوزه و دانشگاه و فعالان حقوق زنان، در پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی برگزار شد. موسسه فقه الثقلین، یکی از موسسات فقهی قم است که زیر نظر دفتر آیت الله العظمی صانعی، از مراجع تقلید فعالیت می‌کند.

 

 

به گزارش مرجع ما به نقل از جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل موسویان دیگر سخنران این نشست، با اشاره به اینکه مؤسسه فقه الثقلین این نشست را برگزار کرده، گفت: اینکه این گفت و گوها به این صورت مطرح شود و در میان جامعه رواج پیدا کند یکی از اهداف این مؤسسه هست که دیدگاه ها و اهداف مترقی آیت الله العظمی صانعی را مطرح می کنند و این دیدگاه ها می تواند برای نسل امروز ما راهگشا باشد تا بسیاری از شبهاتی که هست و دین گریزی هایی که ممکن است به خاطر بعضی از تفکرات و اندیشه ها وجود داشته باشد را روشن کرد و معلوم شود این دیدگاه ها مورد تأیید برخی از بزرگان نیست.

عضو هیأت علمی دانشگاه مفید قم افزود: اگر ما خوب دقت کنیم، بسیاری از این اندیشه ها و تفکرات به فرهنگ گذشته بر می گردد. این تفکر مخصوص جهان اسلام هم نیست و حتی در فرهنگ غرب هم تفکر و اندیشه های این گونه وجود داشته است. به نظر من این نکته بسیار اهمیت دارد که ما اگر متن قرآن را مورد توجه قرار دهیم، نه روایاتی که عمدتا هم خبر واحد هستند و نمی شود به آنها استناد کرد، به طور خیلی روشن معلوم می شود که این اندیشه ها مورد تأیید قرآن نیست.

وی تصریح کرد: در قرآن صریحا مواضع در مورد خلقت انسان بیان شده و ما می توانیم بر اساس این نگاه خیلی روشن قرآن بسیاری از این روایات را کنار بگذاریم. شاید بسیاری از آنها افکار و اندیشه های یهود باشد که به نام روایات پیامبر (ص) یا ائمه معصومین(ع) در میان مسلمانان نفوذ پیدا کرده است.

موسویان افزود: شبهاتی که مطرح می شود باید به گوش بزرگان از فقهای ما هم رسانده شود و آنها هم بدانند نمی شود فقه را بر اساس یک سری روایاتی که امروز مورد قبول نیست پی ریزی کرد و بنا نهاد.

کد خبر: 1397911305435
1397/9/11

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن