صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | سیاوشی: بازنگری در تئوری فقهی حوزه زنان باعث می شود شاهد هجمه های منفی نباشیم
بازدید این صفحه: 3333          تاریخ انتشار: 1397/9/11 ساعت: 13:22:21
سیاوشی: بازنگری در تئوری فقهی حوزه زنان باعث می شود شاهد هجمه های منفی نباشیم

موضوع: اخبار

 

دومین نشست از سلسله نشست های فقه پژوهی با عنوان «چالش های حقوق زنان در فقه»، روز گذشته(پنجشنبه هشتم آذر ماه 97) توسط مؤسسه فقه الثقلین با حضور جمعی از استادان حوزه و دانشگاه و فعالان حقوق زنان، در پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی برگزار شد. موسسه فقه الثقلین، یکی از موسسات فقهی قم است که زیر نظر دفتر آیت الله العظمی صانعی، از مراجع تقلید فعالیت می‌کند.

 

 

به گزارش مرجع ما به نقل از جماران، طیبه سیاوشی نیز در این نشست گفت: به نظر من دو مورد از مسائلی که در حوزه زنان مطرح شده با اهمیت است و با توجه به مسائلی که ما در مجلس شورای اسلامی شاهد آن هستیم فکر می کنیم باید بیشتر بر آن تأکید شود. اولین موردی که در این جلسه هم به خوبی مورد توجه قرار گرفت، بحث بازنگری کلی در تئوری فقهی حوزه زنان است. اگر این بازبینی صورت بگیرد قاعدتا اصلاحات و یا تغییرات جزئی که مورد نظر ما هست و هجمه های منفی که وجود دارد را شاهد نخواهیم بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث مهم دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که مباحث حوزه زنان باید با مفهوم عدالت جهانی مورد تطبیق قرار بگیرد. چون ما در کنفرانس هایی که خارج از ایران برگزار می شود دائم در این مورد بازخواست می شویم. اخیرا من در اندونزی در مورد ازدواج کودکان در ایران مورد سؤال قرار گرفتم و واقعا جوابی هم برای آن نداشتم. چون اندونزی هم یک کشور اسلامی است و طبق قانون سن ازدواج 18 سال تعیین شده است؛ گرچه در میان خانواده های فقیر ازدواج زیر 18 سال به شکل غیر رسمی رواج دارد.

وی تأکید کرد: بنابر این الزام و توجه به تطبیق قوانین، به ویژه قانون مدنی ما، با فقه پویا باعث خواهد شد که فرار از قانون یا اعتراضات و تبعات منفی که در این زمینه ما شاهد هستیم را کمتر از گذشته در ایران شاهد باشیم.

کد خبر: 1397911305434
1397/9/11

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن