صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | پُر اشکال دانستن احکام دیه در ایران با تأکید بر اجتهاد جدید در مسائل فقهی/ گزارشی از اولین نشست فقه‌پژوهی با موضوع دیه
بازدید این صفحه: 3903          تاریخ انتشار: 1396/9/4 ساعت: 12:41:05
پُر اشکال دانستن احکام دیه در ایران با تأکید بر اجتهاد جدید در مسائل فقهی/ گزارشی از اولین نشست فقه‌پژوهی با موضوع دیه

موضوع: اخبار

در اولین نشست فقه پژوهشی که با موضوع دیه، ضمن پر اشکال دانستن احکام دیه در ایران، بر بکار گیری اجتهاد جدید در مسائل فقهی و همچنین احیای قانون مسئولیت های مدنی تأکید شد.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، اولین نشست از سلسله نشست های فقه پژوهی با موضوع « دیه »، پنجشنبه دوم آذرماه۹۶ و به همت مؤسسه فقهی فقه الثقلین وابسته به دفتر آیت الله العظمی صانعی، در محل سالن اجتماعات پژوهشکده امام خمینی(ره) مرقد امام راحل برگزار شد.

سخنرانان نشست علمی « دیه » از منظر فقه، آیت الله محمد سروش محلاتی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسویان عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم و دبیر علمی این نشست، حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدینی از اساتید خارج فقه و اصول حوزه علمیه اصفهان، دکر محمود کاشانی از اساتید علم حقوق و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران، عمادالدین باقی پژوهشگر مسائل دینی، آیت الله عرب از علمای شهر کاشان و حجت الاسلام دکتر هادی از اساتید حوزه و دانشگاه بودند.

در این نشست علمی برخی از مسئولین بخش حقوقی و قضائی دانشگاه های تهران و جمعی از محققان و پژوهشگران دینی و اجتماعی حضور داشتند.

از جمله دیگر حاضران در این نشست علمی می توان به حضور حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و همچنین آیت الله سیدمحمد موسوی بجنوردی عضو سابق شورای عالی قضائی کشور و حجت الاسلام و المسلمین سعید صانعی فرزند آیت الله صانعی اشاره کرد.

حجت الاسلام تقوی پیش از آغاز سخنرانی های از پیش تعیین شده در این نشست علمی، در سخنان کوتاهی، با بیان این که نشست علمی با موضوع « دیه » اولین نشست از سلسله نشست های فقه پژوهی است که توسط مؤسسه فقهی فقه الثقلین وابسته به دفتر آیت العظمی صانعی است، گفت: مؤسسه فقهی فقه الثقلین، سالهاست که به کارهای فقهی، علمی و پژوهشی مفتخر بوده و کتابهای ارزنده فقهی را به جوامع علمی و حوزه های علمیه تقدیم نموده است.

او افزود: برگزاری همایش و نشست های علمی، از دیگر اقدامات فقه پژوهشی، مؤسسه فقهی فقه الثقلین است که با یاری اندیشمندان برگزار می شود و امروز شاهد برگزاری یک نشست علمی با موضوع « دیه » هستیم.

این پژوهشگر دینی در پایان سخنان خود یادآور شد: دومین نشست از سلسله نشست های فقه پژوهی، قرار است که در روز پنج شنبه هفته آینده در شهر اصفهان و سومین نشست نیز در روز ۳۰ آذرماه و به میزبانی شهر قم برگزار شود.

کد خبر: 139694305374
1396/9/4

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن