صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله مکارم شیرازی: حادثه پلاسکو کم سابقه یا بی سابقه بوده است 
بازدید این صفحه: 6348          تاریخ انتشار: 1395/11/2 ساعت: 13:19:42
حضرت آیت الله مکارم شیرازی: حادثه پلاسکو کم سابقه یا بی سابقه بوده است 

موضوع: اخبار

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: بافت های فرسوده بایستی بازسازی و مکان هایی که قابل استفاده نیست تخریب شود، این حادثه در نوع خود کم سابقه و یا بی سابقه بود.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با ابراز تاسف از وقوع حادثه هولناک آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان تجاری پلاسکو در تهران، با حادثه دیدگان ابراز همدردی کرد.

او این حادثه را دردناک توصیف و تصریح کرد: در این اتفاق شماری از آتش نشانان عزیز و جان بر کف جان خود را از دست داده اند؛ عده ای نیز مصدوم شده اند و سرمایه های زیادی از بین رفته است.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: به همه عزیزانی که در این راه صدمه دیده اند از جمله مجروحان و بازماندگان شهدا تسلیت می گوییم و دعا می کنیم خدای متعال مشکلات این عزیزان را حل کند.

او خطاب به مسؤولان نکاتی را بیان و تاکید کرد: مسؤولان علاوه بر این که ابراز همدردی می کنند باید به فکر جبران خسارات حادثه دیدگان نیز باشند.

این مرجع تقلید از مسؤولان خواست برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در ساختمان های مشابه تدابیری مناسب اندیشیده شود و گفت: بی احتیاطی به هیچ وجه درست نیست. در این حادثه شنیده شد که کپسول های آتش نشانی مستقر در ساختمان خالی بوده است.

او تصریح کرد: بافت های فرسوده بایستی بازسازی و مکان هایی که قابل استفاده نیست تخریب شود، این حادثه در نوع خود کم سابقه و یا بی سابقه بود.

آیت الله مکارم در پایان به همراه حاضران برای جان باختگان این حادثه، دعا و برای شفای عاجل مصدومان این حادثه سوره حمد قرائت کرد.

کد خبر: 1395112305331
1395/11/2

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن