صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله مکارم شیرازی:برای مقابله با دشمن درفضای مجازی نیازمند برنامه های راهبردی هستیم
بازدید این صفحه: 4586          تاریخ انتشار: 1395/6/7 ساعت: 06:54:16
حضرت آیت الله مکارم شیرازی:برای مقابله با دشمن درفضای مجازی نیازمند برنامه های راهبردی هستیم

موضوع: اخبار

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: نباید از عنصر جوانان و فضای های که در اختیار آنها قرار گرفته مانند فضای مجازی به راحتی گذشت. دشمن در این فضا با برنامه عمل کرده و برنامه های وسیعی هم برای فریفتن و در اختیار گرفتن مغز جوانان دارد باید با برنامه های راهبردی به مقابله پرداخت.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید در دیدار اقشار مختلف  بیجار استان کردستان با بیان اینکه اسلام و امامان تاکید زیادی بر مقابله با سختیها کرده است، اظهار داشت: دنیا و زندگی جدای از مشکلات نیست و نمی شود آن را جدا از هم فرض کرد.

او افزود: در کلمات امام اول شیعیان هم آمده زندگی دنیا خالی از حوادث نیست مهم این است که بتوانید با این سختیها روبرو شوید و با آن به مقابله بپردازید نه آنکه از آن فرار کنید.

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: اگر می خواهیم بر سخیتها پیروز شویم باید با آن وارد کارزار شده و میدان را خالی نکنیم و اساسی ترین راه، تحمل و صبر در برابر حوادث و رخدادها است.اگر ایمان آدمی با مقاومت در آمیخته نشود چنین ایمانی چه ارزشی دارد  کسانی در مقابل با مشکلات پیروز میدان هستند که با سختیها مواجه شوند و از آن فرار نکنند.

او گفت:  مشکلات را به دو دسته می توان تقسیم کرد، گروهی از مشکلات از بیرون به جامعه تزریق می شود، علاج مشخص آن هم نترسیدن و مقابله است. اگر بترسیم یعنی با مشکلاتی که دشمن برای ما به وجود آورده تحمل نکنیم و در واقع  بخواهیم به دنبال راحتی باشیم این یعنی باید برده باشیم و خواسته های آنها هم پایان ناپذیر است و بعضی از مشکلات هم در درون کشور وجود دارد این هم علاج دارد و آن همان مقابله است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: باید برای تحمل سختیها اصولی را رعایت کرد، حفظ وحدت یکی از آن امور است، همیشه گفتیم همه مسلمانان برای مقابله با دشمن باید با هم متحد باشند و وحدت را حفظ نمایند.

او افزود: اصل دوم در مقابله با حوادث، ترزیق امید است، نباید در برابر سخیتها انفعالی برخورد کرد؛ در قران خدا فرموده «  اگر کسی دین مرا یاری کند من هم او را یاری و حمایت می کنم این وعده خدا به مومنان و پیامبران و پشوایان دینی و مذهبی است.

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: شاخصه  سوم مراقبت و حفظ هوشیاری نسبت به فتنه و برنامه اهریمنان است، دشمن هر روز با یک نقشه با اسلام و انقلاب مقابله می کند هدف آنها هم مشخص است باید هوشیار و بیدار بود.

او در پایان ابراز داشت:  منطقه کردستان از مناطق حساس کشور است و طبیعتا مشکلات هم در آنجا زیاد است اگر بخواهیم این عوامل را به خصوص هوشیاری را بکار نگیریم قطعا به مشکلات دیگری برخورد خواهیم کرد.

این مرجع تقلید افزود: نباید از عنصر جوانان و فضای هایی که در اختیار آنها قرار گرفته مانند فضای مجازی به راحتی گذشت. دشمن در این فضا با برنامه عمل کرده و برنامه های وسیعی هم برای فریفتن و در اختیار گرفتن مغز جوانان دارد باید با برنامه های راهبردی به مقابله پرداخت.

کد خبر: 139567305284
1395/6/7

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن