صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | آیت الله مظاهری: انتقال فرهنگ شیعه نیازمند تلاش و تقواست
بازدید این صفحه: 4414          تاریخ انتشار: 1395/6/2 ساعت: 13:46:00
آیت الله مظاهری: انتقال فرهنگ شیعه نیازمند تلاش و تقواست

موضوع: اخبار

حضرت آیت الله مظاهری گفت: انتقال فرهنگ شیعه، نیازمند دو بال «تلاش و کوشش» و «تقوا و خلوص» است و علماء و روحانیون باید با استفادۀ صحیح از نعمت عمر و از همۀ ابزارهای جدید، در همین راستا گام بردارند.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا،رئیس حوزۀ علمیّۀ اصفهان در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزۀ علمیّۀ اصفهان با اشاره به غنای علمی و فرهنگی مکتب تشیّع در همۀ محورها به‌ویژه در عرصۀ احکام، اخلاق و اعتقادات، تشیّع را مصداق کاملی از شجرۀ طیّبۀ قرآنی دانسته و تأکید کرد: همگان باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم و بدانیم که این درّگران‌بها با مجاهدت‌های فراوانی از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و اینک به‌عنوان یک امانت خطیر در دست ما قرار گرفته است.

او بیان داشت: از این جهت حوزه‌های علمیه و طلّاب و فضلاء، باید با شناخت این وظیفۀ مهم، در انتقال صحیح این مفاهیم و آموزه‌های غنی، کوشا بوده و تلاش در این زمینه را به مثابۀ واجبی عینی برای خود تلقّی کنند.

آیت‌الله‌ مظاهری با بیان گوشه‌هایی از عملکرد و کارنامۀ درخشان برخی از علمای نامدار عالم تشیّع از جمله شیخ طوسی، صاحب جواهر، وحید بهبهانی و امام راحل عظیم‌الشّأن«قدّس‌سرّهم» رمز توفیقات آنان را توجّه و التزام به جایگاه مقدّس حوزوی و شناخت مسئولیت خطیر خود و نیز تلاش و کوشش بی‌وقفۀ آنان دانسته و تأکید کرد: آن بزرگواران به سبب همین توجه و قدرشناسی، همۀ محرومیت‌ها و محدودیت‌های زندگی مادّی را تحمّل کردند و استمرار مکتب تشیّع را تضمین و تأمین ساختند.

او با تأکید بر ضرورت بسط و گسترش فرهنگ تشیّع در جهان معاصر و وظیفۀ سنگین طلاّب و حوزه‌های علمیه در این زمینه، خاطرنشان کرد: انتقال فرهنگ شیعه، نیازمند دو بال «تلاش و کوشش» و «تقوا و خلوص» است و علماء و روحانیون باید با استفادۀ صحیح از نعمت عمر و از همۀ ابزارهای جدید، در همین راستا گام بردارند.

این مرجع تقلید عنصر تقوا و خداترسی را مایۀ اعتلاء و رشد فزاینده در زندگی علمی و عملی طلّاب دانسته و با بیان مصادیقی عینی از آن در زندگی بزرگان، تأکید کرد: مجاهدت علمی بالاترین ثواب‌ها را داشته و یکی از مصادیق بارز عمل صالح در قرآن کریم است؛ ولی در کنار این تلاش، رعایت تقوا و تقیّد به ظواهر شرع نیز امری لازم و ضروری خصوصاً برای روحانیّت است.

او در پایان سخنان خود، بر لزوم استمداد از عنایات ویژۀ اهل‌بیت«علیهم‌السلّلام» به‌خصوص حضرت بقیّه الله الاعظم «ارواحنافداه» برای رسیدن به اهداف الهی، تأکید و توصیه کرد.

کد خبر: 139562305277
1395/6/2

Share

ردیفنظر
1 Barnypok [1395/10/18]
X55VhW http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
پست الکترونیکی: jfvynms4281rt@hotmail.com
وب سایت: http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن