صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله مکارم شیرازی: فضای مجازی عامل بسیاری از طلاقها و جرائم است
بازدید این صفحه: 4317          تاریخ انتشار: 1395/5/30 ساعت: 09:17:02
حضرت آیت الله مکارم شیرازی: فضای مجازی عامل بسیاری از طلاقها و جرائم است

موضوع: اخبار

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیراری گفت: مراکزی مانند مرکز حل اختلاف در کاهش طلاق در جامعه بسیار موثر است و شما می‌توانید در کنار آن از وجود مشاورین نیز استفاده کنید.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا از حوزه، این مرجع تقلید در دیدار محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و هیئت همراه ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) با اشاره به اهمیت بحث پیشگری از جرم در جامعه اظهار داشت: همواره پیشگیری‌ها کم هزینه‌تر و موثرتر از درمان است.

او ادامه داد: همانطور که در مورد بیماری‌ها، پیشگیری بسیار آسانتر و کم هزینه‌تر است در مورد بیماری‌های اخلاقی و اجتماعی نیز کم هزینه‌تر است و اثر بیشتری دارد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه بحث پیشگیری از جرم ۱۴۰۰ سال قبل در قرآن مطرح شده است، ابراز داشت: در قرآن سفارش شده است، هیچگاه به مقدسات دیگران اهانت نکرده و یا اینکه در جلساتی که در آن به مقدسات توهین می‌شود، شرکت نکنید که ریشه آن جلوگیری از درگیری و جرم است.

او فضای مجازی را بلایی برای کشور، جوانان و حتی کل دنیا عنوان کرد و گفت: عامل بسیاری از طلاق‌ها و جرم‌ها آموزش‌های فضای مجازی است که باید برای مقابله با آن فکری شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: قوه قضائیه و دولت باید نسبت به اصلاح فضای مجازی اقدام کنند و مطمئن باشید همانقدر که فضای مجازی اصلاح شود به همان نسبت نیز جرم کم می‌شود.

او بیکاری و مسائل فرهنگی را از دیگر عوامل جرم در جامعه دانسته و افزود: شما می‌توانید با استفاده از صدا و سیما و انجام کارهای فرهنگی، موثر واقع شده و از وقوع جرم در جامعه جلوگیری کنید.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید با استفاده از رسانه‌هایی مانند، فیلم، میزگرد، نمایشنامه و اخبار، آثار و عواقب جرم را به مردم نشان داد و من تصور می‌کنم که باید این موضوع را از مهد کودک، دبستان و مدرسه آغاز کرد.

او با اشاره به اینکه مساجد و مراجع دارای مسئولیت سنگینی در جامعه هستند، ابراز کرد: تلاش و کوشش شما برای جلوگیری از جرم بسیار خوب و نوعی عبادت است و همانطور که اشاره کردید پیشگیری از جرم یک کار علمی است.

استاد حوزه بیان داشت: مراکزی مانند مرکز حل اختلاف در کاهش طلاق در جامعه بسیار موثر است و شما می‌توانید در کنار آن از وجود مشاورین نیز استفاده کنید.

در ابتدای این دیدار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گزارشی از فعالیت‌های این معاونت ارائه کرد.

کد خبر: 1395530305275
1395/5/30

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن