صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله مظاهری: پول دادن و پول گرفتن برای جادوگری حرام است
بازدید این صفحه: 4465          تاریخ انتشار: 1395/5/21 ساعت: 06:48:25
حضرت آیت الله مظاهری: پول دادن و پول گرفتن برای جادوگری حرام است

موضوع: اخبار

حضرت آیت الله مظاهری با بیان اینکه پول دادن و پول گرفتن برای جادوگری حرام است، گفت: گاهی این پول پرستها با خواسته های نامشروعی که از زنان دارند، زندگی آنها را نابود می کنند.

به گزارش مرجع ما به نقل از  شفقنا، رئیس حوزه علمیه اصفهان در سلسله جلسات تفسیر قرآن که هر روز صبح در مسجد امیرالمؤمنین (ع) جی برگزار می شود، با بیان مضرات دعانویسی و جادوگری برای جلب محبت مردان، اظهار داشت: خوب شوهرداری کردن راهی برای حفظ عفت عمومی جامعه است.

او در تفسیر سوره مبارکه توحید افزود: این سوره مبارکه به شکل کامل در تشریح ذات و صفات خداوند نازل شده است و برای خواندن آن در ثوابهای زیادی ذکر کرده اند، به طوری که برای سه بار خواندن این سوره ثواب یک ختم قرآن به انسان داده می شود.

آیت الله مظاهری به افراد حاضر در جلسه توصیه کرد: زیاد سوره توحید را بخوانید، خواندن این سوره بسیار گره گشا است، در مسیر خانه که می روید ۳۰ بار این سوره را بخوانید تا ثواب ۱۰ ختم قرآن برایتان بنویسند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: اهل بیت(ع) به شدت به این سوره علاقه داشتند و در نمازهای یومیه بیشتر این سوره را می خواندند، البته سوره های دیگر را هم می خواندند ولی بر خواندن سوره توحید تأکید بیشتری داشتند.

او با اشاره به داستانی از اتفاقات صدر اسلام ابراز کرد: امیرالمؤمنین(ع) در یک مسافرت چند روزه به عنوان رییس لشکر حضور پیدا کردند و در تمام طول سفر در همه نمازهای یومیه سوره توحید را خواندند، وقتی از سفر بازگشتند عده ای از افراد به پیامبر(ص) گله کردند و گفتند، در طول این سفر امیرالمؤمنین(ع) فقط سوره توحید را در نمازهایش خواند، سپس پیامبر(ص) به آنها فرمودند، از سوره توحید در قرآن سوره بزرگ تری نداریم.

آیت الله مظاهری به تأثیرات گسترده سوره توحید اشاره کرد و گفت: برای دفع بلاها، روشنی دل، توفیق بندگی و ترک معصیت و برآورده شدن حاجات، خواندن این سوره بسیار خوب است، سوره«قَل هُوَ الله» را زیاد ختم کنید تا عاقبت به خیر شوید.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: خواندن این سوره در کنار سه سوره کافرون، ناس و فلق برای دفع چشم و نظر بسیار خوب است، این چهار سوره را بخوانید و به خودتان بدمید تا از چشم زخمها و جادوگریها در امان بمانید.

آیت الله مظاهری در ادامه طلسم کردن و جادوگری را گناه بزرگی دانست و ابراز کرد: برخی افراد جامعه راه را گم کرده اند و به جای اینکه به سراغ قرآن بروند، به جادوگر مراجعه می کنند تا مشکلشان مرتفع شود، به کسانی مراجعه می کنند که عاقبتشان به شر است و گناهکاران بزرگ زمان ما هستند.

او داستانی نقل کرد: زنی خدمت پیامبر(ص) آمد و عرض کرد، یا رسول الله برای جلب محبت همسرم به دعا نویسی مراجعه کردم، آیا اشکالی دارد و پیامبر(ص) در پاسخ به او گفتند، گناه بزرگی مرتکب شده ای، برای جلب محبت همسرت خوب شوهر داری کن، وقتی گرفتاری به سراغ شما آمد بروید سراغ قرآن.

این مرجع تقلید در ادامه این روایت افزود: وقتی آن زن این سخن را از پیامبر(ص) شنید، موهایش را تراشید و به عزلت نشینی مشغول شد، وقتی این خبر به گوش پیامبر(ص) رسید، پیامبر(ص) فرمودند این زن چون خودش را زشت کرده و از شوهرش دوری می کند، گناهکار است.

او در تشریح وظایف یک زن مسلمان گفت: زن یعنی شوهرداری، زن یعنی بچه داری، زن یعنی خانه داری، حتماً این روایتی که می گوید جهاد زن خوب شوهر داری کردن است را شنیده اید.

آیت الله مظاهری با پول پرست خواندن جادوگرها و دعانویسها ابراز کرد: جادوگری راه غلط و خطرناکی است ولی متأسفانه مردم بسیاری را به خودش مشغول کرده، به شما بگویم گاهی این پول پرستها با خواسته های نامشروعی که از زنان دارند، زندگی آنها را نابود می کنند.

رییس حوزه علمیه اصفهان افزود: پول دادن و پول گرفتن برای جادوگری حرام است، در مکتب اسلام اصل جادوگری حرام است، همه فقها بر این اصل اتفاق نظر دارند، برای رفع مشکلات و گرفتاریها به سراغ قرآن و اهل بیت(ع) بروید.

کد خبر: 1395521305265
1395/5/21

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن