صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله موسوی اردبیلی: تلاش برای تامین مایحتاج زندگی مورد تاکید پیشوایان دین است
بازدید این صفحه: 4861          تاریخ انتشار: 1395/3/17 ساعت: 14:02:56
حضرت آیت الله موسوی اردبیلی: تلاش برای تامین مایحتاج زندگی مورد تاکید پیشوایان دین است

موضوع: اخبار

حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی گفت: روایات رسیده از پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) همه تاکید بر تلاش برای تامین مایحتاج زندگی انسانها و خانواده هاست و کمک به این مهم که بخشی از کار شماست کاری ارزشمند و ستودنی است.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید در دیدار مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی ضمن تشکر جهت فعالیتهای انجام گرفته اظهار داشت:  فعالیت های شما، فعالیتهای مفید و خوبی است و بسیاری از روایات پیشوایان ما تاکید بر تلاش جهت تامین معاش و فعالیتهای مربوط به تامین احتیاجات زندگی انسانهاست؛ به نحوی که تلاش در این باره را عبادت به حساب آورده اند.

او افزود: در برخی از وقایع تاریخی آمده است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم وظیفه مهم سرپرست خانواده را تامین مایحتاج زندگی افراد تحت تکفل خود دانسته است.

آیت الله موسوی اردبیلی تصریح کرد: در روزگار پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ، شخصی در مدینه باغ بسیار خوبی درست کرده بود و پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم را دعوت کرد که باغ را ببیند. پیامبر  صلی الله علیه و آله و سلم با دیدن باغ از زحمات آن شخص تمجید کردند. باغبان به پیامبر  صلی الله علیه و آله و سلم عرض کرد: من این باغ را به شما تقدیم می کنم. پیامبر  صلی الله علیه و آله و سلم با تعجب فرمودند:  خانواده و فرزندانت چه  کنند؟ آن شخص گفت : خدا کریم است.  پیامبر  صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: خدا برای ما هم کریم است و نیازی نیست باغ را به من بدهید؛ این را بگذار برای زن و فرزندانت باشد؛ باید خانواده ات  زندگی شان تأمین شود.

او ابراز داشت: از این نمونه وقایع و روایات در سیره پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه اطهار زیاد است که همه تاکید بر تلاش برای تامین مایحتاج زندگی انسانها و خانواده هاست و کمک به این مهم که بخشی از کار شماست کاری ارزشمند و ستودنی است.

در ابتدای این دیدار، دکتر رستمی  مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی با ارائه گزارشی از عملکرد این صندوق گفت: صندوق بیمه کشاورزی  زیرمجموعه وزارت رفاه است و روستاییان و کشاورزان و عشایر را بیمه می کند و حقوق بازنشستگی و بیمه از کارافتادگی و رسیدگی به معیشت کشاورزان و خانواده های شان را به عهده می گیرد. در واقع  این صندوق، تأمین اجتماعی مستضعفین است.

او ادامه داد: تا کنون ما حدود یک میلیون و نیم خانوار را در کل کشور بیمه کرده ایم. استان قم هم بر اساس آماری که ما داریم کلا ۹۷ هزار خانوار روستایی و عشایر و کشاورز دارد که از این ۱۹ هزار خانوار، حدود ۸ هزار خانوار را ما تا الان پوشش داده ایم و حدود ۲۰۰ خانوار هم مستمری بگیر داریم که فوت شده  و یا از کار افتاده  شده اند و خود و خانواده شان از ما حقوق می گیرند.

کد خبر: 1395317305234
1395/3/17

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن