صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله مکارم شیرازی: اگر جوانان از مذهب فاصله بگیرند بی دفاع خواهیم شد/جوانان بیشتر در معرض خطرفضاهای مجازی هستند
بازدید این صفحه: 4335          تاریخ انتشار: 1395/3/13 ساعت: 08:03:13
حضرت آیت الله مکارم شیرازی: اگر جوانان از مذهب فاصله بگیرند بی دفاع خواهیم شد/جوانان بیشتر در معرض خطرفضاهای مجازی هستند

موضوع: اخبار

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: با وجود فضاهای مجازی جوانان بیشتری در معرض خطر هستند چرا که اگر مذهب و اعتقاد جوانان از دست برود خیلی چیزها از دست می‌رود.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید در دیدار موسوی مقدم معاون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: فضاهای مجازی واقعاً در کشور غوغا می‌کند و در افزایش پرونده‌های خلاف تأثیر بسزایی داشته است.

او ادامه داد: از توهین به خدا و پیغمبر، ائمه و قرآن گرفته تا برنامه‌های اراذل و اوباش و سایت‌های مستهجن، به نام بی غیرت و بی‌ناموس که بسیار در فضای مجازی گسترش یافته است.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: امروزه با وجود فضای مجازی مسؤولیت صدا و سیما چندبرابر شده است و باید برای خنثی کردن این فضاها فعالیت بیشتری از خود نشان دهد؛ با وجود فضاهای مجازی جوانان بیشتری در معرض خطر هستند چرا که اگر مذهب و اعتقاد جوانان از دست برود خیلی چیزها از دست می‌رود؛ اگر جوانان از مذهب فاصله بگیرند بی دفاع خواهیم شد.

او اظهار داشت: در دنیای امروز برای حفظ استقلال و نظام و ملت ما مسأله مذهب و ارزش‌های انسانی نباید کمرنگ شود چون دشمن از سلاح برتر مذهب جوانان ما بسیار می‌ترسد.

این مرجع تقلید با اشاره به برنامه‌های صدا و سیما در گسترش ارزش‌های اسلامی گفت: برای ترویج ارزش های اسلامی و دینی باید از تمام ظرفیت ها استفاده کرد در اشکال مختلف و متنوع؛ نکته دیگر این که همه برنامه‌های رسانه ملی باید هدفدار باشد.

او ابراز داشت: لازم نیست که آموزش‌های دینی همه به صورت مستقیم انجام شود بلکه می‌توان این آموزش‌ها را به صورت غیر مستقیم نیز به مردم منتقل کرد.

آیت الله مکارم شیرازی مسأله تکفیر را نه تنها مربوط به جهان اسلام بلکه مربوط به کل دنیا توصیف کرد و گفت: برای مبارزه با تفکر تکفیری در سه جبهه نظامی، سیاسی و فکری باید مبارزه کرد و هر کدام به تنهایی نمی‌تواند اثرگذار باشد.

او صدا و سیما را دارای مشکلاتی دانست و بیان کرد: امید است که مسئول جدید صداوسیما با مدیریت خود بتواند ارزش‌های صدا و سیما را افزایش دهد و دولت نیز وظیفه دارد به صدا و سیما کمک کند و به آن اهمیت دهد.

کد خبر: 1395313305228
1395/3/13

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن