صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما |   حضرت آیت الله جوادی آملی: اخلاق و شرع و دین با مدارس علمیه نشر و ترویج پیدا می کنند
بازدید این صفحه: 4221          تاریخ انتشار: 1395/3/9 ساعت: 13:26:27
  حضرت آیت الله جوادی آملی: اخلاق و شرع و دین با مدارس علمیه نشر و ترویج پیدا می کنند

موضوع: اخبار

 

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: تا وقتی این مدارس علمیه سر پا هستند دین، ناموس، نظام و انقلاب و قرآن محفوظ است چرا که اخلاق و شرع و دین با مدارس علمیه نشر و ترویج پیدا می کنند و تألیف می شوند.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید در دیدارجمعی از طلاب و فضلا مدرسه علمیه شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری شهر بلده شهرستان نور اظهار داشت: مدارس علمیه وقتی مدارس ویژه خواهند شد که هم وزن و هم موزون علمی و معرفتی را در خود داشته باشند.

او ادامه داد: وزن در میزان الهی به هنگام قیامت، «حق» است و موزون اعمال ماست؛ در قیامت نماز و روزه و سایر اعمال ما را با حقیقت وزن می کنند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به برتری مرکب عالم از خون شهید در حدیث نبوی(ص) اظهار کرد: زمانی که خواستند خون شهید را با مرکب علما بسنجند آن روز معلوم می شود که مرکب علما از خون شهداء سنگین تر است. چون مرکب علمایی همانند امام راحل، شیخ فضل الله نوری و دیگر علمای برجسته دین، خود شهید پرور بوده است.

او با تاکید بر عظمت جایگاه شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری اذعان داشت: مدرسه علمیه شیخ فضل الله نوری به نام مجاهد عالمی است که با یک دست وزن و با دست دیگر موزون را با خود دارد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری خون و مرکب را با هم داشت، هم عالم است و هم شهید؛ لذا باید عظمت آن عالم مجاهد در مدرسه علمیه ای که به نام ایشان مزین است جاری باشد تا  باعث نورانیت منطقه و مردم این شهر و استان مازندران شود و به برکت آن جوانان با بهره گیری از معارف ناب آن شهید عالم، مسیر حق و حقیقت را درک کنند.

او بیان داشت: در حال حاضر به برکت خون شهدا و مردم خیر این منطقه، این مدرسه علمیه سامان پیدا کرده است، تا وقتی این مدارس علمیه سر پا هستند دین، ناموس، نظام و انقلاب و قرآن محفوظ است چرا که اخلاق و شرع و دین با مدارس علمیه نشر و ترویج پیدا می کنند و تألیف می شوند.

کد خبر: 139539305222
1395/3/9

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن