صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله مکارم شیرازی: برای احیای فرهنگ در جامعه به داشته ها نباید بسنده کرد/ مساله حجاب باید جدی گرفته شود
بازدید این صفحه: 4018          تاریخ انتشار: 1395/3/8 ساعت: 06:53:13
حضرت آیت الله مکارم شیرازی: برای احیای فرهنگ در جامعه به داشته ها نباید بسنده کرد/ مساله حجاب باید جدی گرفته شود

موضوع: اخبار

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه هدف دشمن تهی کردن جامعه از درون و سیطره بر افکار جوانان است، گفت: باید برای احیای فرهنگ در جامعه برنامه ریزی کرد و جلسات هم اندیشی با حضور اربابان فکر و اندیشه برگزار نمود و به آنچه داریم بسنده نکنیم.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا،  این مرجع تقلید در دیدار اعضای ستاد فرهنگی وزارت کشور اظهار داشت: مسأله حجاب مسأله ی سیاسی شده یعنی بار سیاسی پیدا کرده است؛ غرب می خواهد حجاب زنان را با چالش مواجه کند و بر این اعتقاد است اگر حجاب را از بین ببرد ۵۰ درصد نظام را تخریب کرده است.

او با بیان اینکه مسأله حجاب و فرهنگ مسأله ساده ای نیست؛ عنوان کرد: بعضی ها می گویند اگر یک زن حجاب نداشته باشد چه اشکالی دارد؟

آیت الله مکارم شیرازی افزود: باید به مسأله فرهنگ و حجاب توجه بیشتری شود و کسانی که مهماندار هواپیما هستند باید حجاب را رعایت کنند و اگر این حجاب رعایت شود کسانی که در هواپیما نشسته اند متوجه خواهند شد که مسأله حجاب در کشور بسیار جدی و بااهمیت است.

او بیان داشت: حجاب را باید از ادارات، وزارتخانه ها و بیمارستان ها شروع کرد و البته نباید به این امر هم بسنده کرد بلکه باید کاری کرد که حجاب در کل جامعه به درستی انتشار یابد.

این مرجع تقلید افزود: مسأله فرهنگ با مسائل دیگر آمیخته شده و اگر فرهنگ با چالش مواجه شود موضوعات دیگر مثل مسایل سیاسی و نظامی هم به تخریب می انجامد.

او بیان داشت: باید بپذیریم و اعتقاد داشته باشیم که مسأله فرهنگ ارتباط عمیقی با مسایل دیگر دارد اگر این نگاه به درستی در جامعه اجرا شود مسایل دیگر هم به درستی اجرا و اصلاح خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: اگر فکر کنیم که فرهنگ ربطی به مسایل دیگر ندارد سخت در اشتباه هستیم چون اگر کسی فرهنگ داشته باشد قطعا به دنبال پول شویی، رانت خواری و قاچاق نخواهد رفت.

این مرجع تقلید گفت: هجوم به مسائل فرهنگی در عصر ما بسیار حساس شده ماهواره ها و شبکه های اجتماعی که تبدیل به لجن زار متعفن شده و اگر مسایل فرهنگی به یاری نیاید دشمن در هجوم خود موفق خواهد شد.

او گفت: اگر جوانان کشور ما کفن پوش و عاشق شهادت می شدند به خاطر این است که شب در سنگرها زیارت عاشورا می خواندند و اگر این مسایل فرهنگی، دعاها و زیارت ها نباشد جوان هیچ کاری نمی تواند بکند. هدف دشمن تهی کردن از درون و سیطره پیدا کردن در جامعه و افکار جوانان است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: برای اجرای فرهنگ در جامعه باید برنامه ریزی کرد و جلسات هم اندیشی با حضور اربابان فکر و اندیشه برگزار نمود و به آنچه داریم بسنده نکنیم بلکه باید برنامه ها جامع تر برگزار شود، تصور من این است که تا به حال چنین کاری نشده است.

او افزود: از حوزه های علمیه باید کمک گرفت، حوزه علمیه دریایی بسیار بزرگ برای معارف دینی است و می تواند کمک شایانی در امر احیای فرهنگ به جامعه بکند؛ این فضا و سفره آماده است و تنها باید از این فضا استفاده کرد.

کد خبر: 139538305212
1395/3/8

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن