صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما |   حضرت آیت الله مکارم شیرازی: در طب سنتی باید با برنامه ریزی حرکت کرد
بازدید این صفحه: 3806          تاریخ انتشار: 1395/3/1 ساعت: 14:10:47
  حضرت آیت الله مکارم شیرازی: در طب سنتی باید با برنامه ریزی حرکت کرد

موضوع: اخبار

 

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه در طبّ نباید دچار افراط و تفریط شد؛ گفت: در طب سنتی باید با برنامه ریزی و در مسیر اعتدال حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار انجمن طبی سنتی کشور اظهار داشت: نباید در کارها حتی بحث طب، افراط و تفریط کرد بلکه در همه کارها از جمله طب سنتی مراحلی وجود دارد که باید آن را رعایت کرد، نباید طب سنتی را نفی کرد ولی بعضی ها  می گویند دور طب سنتی را باید خط بکشید.

او افزود: کتاب بوعلی سینا سه قرن در دانشگاه های طب اروپا، کتاب درسی بوده یعنی آنها اشتباه کردند که به طب عمل کردند؟

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: نمونه ای ازافراط این است که هر کسی بازار طب سنتی درست کرده و با جان مردم بازی می کند و آن را به خطر می اندازد.

او افزود: خوب  است افرادی دوره ببیند و این کار را انجام دهند؛ نباید طب سنتی را نفی کرد و  برای  آن ارزشی قائل نباشیم وقتی خودمان استفاده کردیم دیدیم خوب است برای چه باید آن را نفی کرد؟

این مرجع تقلید گفت: در طب سنتی میزان دُزهای که می دهند، دُزهای اشتباهی است، طبی سنتی در کنار مشکلات، فوائدی دارد. این طب سنتی نتیجه چندین ساله است، نمی شود آن را از اساس نفی کرد، باید آنچه از تجربیاتِ خوب است، پذیرفت و بکار گرفت و طبق برنامه در آورد تا همه استفاده کنند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: در مسائل و موضوعات مختلف نباید تعصبی عمل کرد باید واقعیت را دید، باید بدون تعصب عمل شود حتی این مسئله در بحث طب سنتی وجود دارد؛ آثار منفی طب سنتی کم است چون گیاه درمانی است و چه خوب است مردم از غذا درمانی استفاده می کردند ولی مردم فورا به دارو روی می آورند.

او تصریح کرد: در مسائل استفاده از دارو و پیش طبیب رفتن باید به مردم آگاهی داد. مشکلی که در اطباء است دارو زیاد می نویسند وقتی اعتراض می کنی می گویند فلان دکتر نمی فهمد، باید استفاده از داروی کم  را فرهنگ سازی کرد.

این مرجع تقلید گفت: خط اعتدال را باید ادامه داد به خصوص اینکه در کشور داروهای گیاهی فراوانی است؛ باید از اینها استفاده شود و اینکه تلفیق کرد یعنی هم از داروی گیاهی و شیمیایی برای بهبود استفاده کرد ایرادی ندارد.

او بیان داشت: حد اعتدال باید در طب رعایت شود نه افراط و نه تفریط؛ در طب سنتی باید با برنامه ریزی حرکت کرد.

کد خبر: 139531305183
1395/3/1

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن