صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما |   حضرت آیت الله مکارم شیرازی: تربیت عبادی الصالحون زمینه ساز تعجیل در ظهور حضرت مهدی است
بازدید این صفحه: 3782          تاریخ انتشار: 1395/3/1 ساعت: 14:01:13
  حضرت آیت الله مکارم شیرازی: تربیت عبادی الصالحون زمینه ساز تعجیل در ظهور حضرت مهدی است

موضوع: اخبار

 

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تربیت عبادی الصالحون را زمینه ساز تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) دانست و گفت: در سالهای اخیر توجه خاصی به ظهور حضرت مهدی شده است که ما را امیدوار به نزدیکی ظهور آن حضرت بدون تعیین وقت کرده است.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید در دوازدهمین همایش دکترین مهدویت با موضوع پیشگویی های آخرالزمانی از دیدگاه ادیان ابراهیمی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج) اظهار داشت: درباره این ظهور بزرگ هم از دلایل عقلی و هم از نظر منابع اسلامی می توانیم ورود یابیم.

او گفت: در منابع اسلامی، منابع روایی ما فوق العاده قوی است و برخی برادران اهل سنت کتابی در زمینه روایات متواتر در زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) نوشته اند و جالب اینکه برخی تعبیراتی که از پیامبر صادر شده نشان می دهد مساله در عصر رسول خدا برای همه مسلم بوده است. مثلا معرفی برخی ویژگیهای ظاهری امام زمان که از سوی پیامبر عنوان شده است یا در ماجرای اسرای شام که امام سجاد خود را معرفی می کند و می فرماید: «و منا مهدی هذه الامه».

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: منابع غنی ما در زمینه مهدویت فوق تواتر است و کتابهای متعدد در این زمینه نوشته شده است. آیات قرآن در این زمینه دو بخش است؛ یک بخش بدون تاویل و تفسیر دلالت بر این مساله دارد و بخشی دیگر به وسیله تاویل حضرات معصومین ارتباط آن با این ظهور مشخص شده است.

او با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در این خصوص بیان داشت: در آیه ۳۱ سوره ملک می خوانیم: «اگر روزی این آب در زمین فرو رود… »امام صادق(ع) تفسیر و تاویل این آیه را به حضرت مهدی بر می گرداند.

این مرجع تقلید با اشاره به وضعیت دنیای امروز گفت: دنیا در حقیقت مانند جسم نیمه جان است که تنها حضرت مهدی می تواند به این جسم نیمه جان، حیات ببخشد.

او با طرح این سئوال که چه کنیم این ظهور تعجیل یابد؟ گفت: برخی دعا را راهکار می دانند گرچه ما هم معتقد به این امر هستیم اما این را تنها کافی نمی دانیم بلکه باید به دنبال عبادی الصالحون باشیم، اگر بندگان صالحی که هسته اصلی انقلاب مهدی را تشکیل می دهد، اماده شود، این آیه سوره انبیاء محقق خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به آیه ۱۰۴سوره آل عمران به بیان ویژگی های عبادی الصالحون پرداخت و بیان داشت: در این آیه، عبادات شبانه، مومن واقعی به خدا و روز قیامت، آمران به معروف و ناهیان از منکر و سبقت گیری در خیرات چهار شاخصه عبادی الصالحون شمرده شده است.

او تصریح کرد: چقدر مایه تاسف است مساله امر به معروف و نهی از منکر در اصل ۸ قانون اساسی آمده است اما اجرای آن متوقف گردیده است درحالیکه اولئک من الصالحان کسانی هستند که نظارت عام بر جامعه دارند و امر به معروف و نهی از منکر می کنند.

این مفسّر قرآن کریم با اشاره به مراحل چهارگانه امر به معروف و نهی از منکر گفت: برخی امر به معروف و نهی از منکر را مساوی با خشونت می گیرند درحالیکه امر به معروف و نهی از منکر ابدا خشونت ندارد و بارها عنوان کرده ایم که باید با زبان شایسته و باادب و تواضع و با نهایت محبت امر به معروف و نهی از منکر کرد.

او بیان کرد: در سالهای اخیر توجه خاصی به ظهور حضرت مهدی شده است که ما را امیدوار به نزدیکی ظهور آن حضرت بدون تعیین وقت کرده است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حضور میلیونها زائر در سال در مسجد جمکران گفت: امیدواریم ارتباط همگان با حضرت مهدی روز به روز بیشتر شده و بتوانیم برنامه های ظهور آن حضرت را آماده سازیم.

 

کد خبر: 139531305179
1395/3/1

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن