صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله نوری همدانی: برای به اجرا درآمدن تمدن اسلامی باید تلاش کرد
بازدید این صفحه: 3869          تاریخ انتشار: 1395/2/28 ساعت: 08:59:14
حضرت آیت الله نوری همدانی: برای به اجرا درآمدن تمدن اسلامی باید تلاش کرد

موضوع: اخبار

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه علوم انسانی در دانشگاهها دارای محتوای غربی است؛ گفت: باید سعی کنیم تمدن اسلامی را به مرحله اجرا دربیاوریم.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید در دیدار عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به نقش دوران جوانی اشاره کرد و گفت: عمر جوانی سرمایه ای است که خداوند در اختیار بشر قرار داده است.

او با بیان اینکه علم همراه با ایمان باید باشد افزود: در گذشته اسلام بود که در دنیا طلوع کرد و این اسلام بوده که علم خود را به سایر کشورها طلوع داد و تا قبل از آن هیچ گونه علوم وجود نداشت.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: علم همراه با تقوا ارزشمند است و کسی که علم  داشته باشد ولی عمل نداشته باشد نمی تواند در جامعه موثر واقع شود.

این مرجع تقلید بیان داشت: در گذشته بسیار علوم به زبان عربی بود ولی غربی ها این  علوم را از کشورهای اسلامی به کشور خود بردند و هدف آنها به سلطه گرفتن کشورهای اسلامی بود و از این طریق باعث سکولار شدن علوم اسلامی شدند.

او گفت: هنور علوم انسانی در دانشگاه های کشور، غربی است و هنوز هم علوم انسانی در دانشگاه ها آن طور که قرآن گفته تدریس نمی شود.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: باید برای این نوع علوم تلاش کرد و زحمت کشید و سعی کنیم تمدن اسلامی را به مرحله اجرا دربیاوریم.

این مرجع تقلید گفت: انقلاب از سه رکن مردم و اسلام و ولایت فقیه تشکیل شده است؛ این مردم حق دارند مشکلات آنها برطرف شود و ازبین برود ولی باید این مشکلات را از نزدیک به مسئولین گفت تا آنها بشنود و برای از بین رفتن مشکلات تلاش خود را بکار گیرند.

او افزود: رکن مهم انقلاب ولایت فقیه است اگر کشورهای منطقه در رأس حکومت خود ولی فقیه داشتند این همه گرفتار نبودند.

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: پیامبر(ص) موفق شد با ۲۳ سال تلاش و از طریق جوانان انقلابی و با ایمان، علوم اسلامی و اسلام را به جهان منتشر کند.

او عنوان کرد: پیامبر(ص) ۶۴ جهاد انجام داد در همه اینها جوانان حضور فعال داشتند و در حال حاضر با همه تلاش ها شرق در حال تسلیم شدن است ولی غرب هنوز تسلیم نشده و هر روز بردامنه مخالفت و شیطنت او اضافه می شود.

این مرجع تقلید بیان داشت: پیامبر(ص) در آخرین روزهای عمر خود جوانی را برای مقابله با شورش رومیها آماده می کند که متاسفانه با شیطنت بعضی از افراد این جوان به عنوان فرمانده سپاه انتخاب نمی شوند.

او عنوان کرد: در حال حاضر دشمن در دو عرصه جنگ سخت  و نرم وارد میدان شده و با تمام شدت می خواهد اسلام را از بین برود و ما هم باید تلاش خود را برای مقابله با دشمن مضاعف و قوی تر کنیم.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد:  یکی از موضوعات مهم مسئله مسئولیت است و هرکسی عهده دار مسئولیتی است و باید بدرستی به وظیفه خود عمل کند.

کد خبر: 1395228305169
1395/2/28

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن