صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما |  آیت الله سیستانی از تبلیغات منفی علیه الحشد الشعبی دل آزرده است
بازدید این صفحه: 4280          تاریخ انتشار: 1394/11/17 ساعت: 06:03:13
 آیت الله سیستانی از تبلیغات منفی علیه الحشد الشعبی دل آزرده است

تلویزیون 'العهد' ارگان عصائب اهل الحق یکی از گروه های مقاومت اسلامی زیر مجموعه تشکیلات داوطلب مردمی در عراق امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر عراق از حملات تبلیغاتی علیه الحشد الشعبی دل آزرده است.

موضوع: اخبار

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

 

 

این شبکه خبری به نقل از یک منبع در دفتر آیت الله سیستانی افزود که وی از حملات رسانه ای و سیاسی که اخیرا علیه الحشد الشعبی می شود ، دل آزرده شده است.
به گفته این منبع، مرجعیت عالیقدر عراق قرار است در خطبه جمعه آینده به طور آشکارا موضع خود را در قبال حملاتی که به الحشد الشعبی صورت می گیرد، اعلام کند.
تشکیلات داوطلب مردمی تحت امر نخست وزیر عراق، با فتوای تاریخی آیت الله سیستانی در ژوئن 2014 میلادی، تنها دو روز پس از سقوط موصل به دست گروه تروریستی داعش و در حالی که بغداد پایتخت عراق در معرض سقوط قرار داشت، شکل گرفت.
آیت الله سیستانی در آن فتوای تاریخی، دعوت به جهاد کفایی کرد و گفت که عراق در معرض خطر قرار گرفته و هرکس که می تواند سلاح به دست بگیرد و به مقابله با داعش بپردازد، نباید دریغ کند و هرکس در این راه کشته شود، شهید محسوب می شود.
بعد از این فتوا، مردم و عشایر و گروه های مقاومت اسلامی عراق، سلاح به دست گرفته و تشکیلات داوطلب مردمی زیر نظر مستقیم نخست وزیر عراق به عنوان فرمانده کل قوای مسلح عراق ایجاد شد.
آیت الله سیستانی در همان فتوا اعلام کرد که همه گروه ها و افرادی که سلاح به دست می گیرند باید تحت مدیریت و رهبری مستقیم دولت عراق باشند.
الحشد الشعبی بعد از آزادی استان دیاله، تکریت، آمرلی، جرف النصر (جرف الصخر) و الرمادی و بیجی و بسیاری از دیگر مناطق عراق، اخیرا از سوی برخی دولت های منطقه با هماهنگی برخی شخصیت های سیاسی داخلی که به داعش سیاسی شهرت یافته اند، در معرض اهانت قرار گرفته و متهم به فتنه انگیزی مذهبی شده اند.
این در حالی است که این تشکیلات قانونی، از بافت های مختلف عراق از جمله شیعیان و اهل تسنن و مسیحیان و ترکمنان و کردها شکل گرفته و توانسته است به واسطه جانفشانی هایی که داشته، بسیاری از اراضی را از اشغال داعش آزاد کند.
یادآور می شود که حملات رسانه ای و اهانت ها و اتهام زنی به الحشد الشعبی با ورود سفیر تازه کار عربستان سعودی در اوایل سال جاری میلادی به بغداد، شدت گرفته است.
وی دو هفته پیش با اظهاراتی در یکی از شبکه های تلویزیونی عراق، الحشد الشعبی را نیرویی فرقه ای و فاقد مقبولیت در جامعه عراق توصیف و آن را با عنوان 'میلیشیا' خطاب کرد.

کد خبر: 13941117305023
1394/11/17

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن