صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | رسالت اصلي آموزش و پرورش،ارتقاء سطح عقلانيت جامعه است/ معلمان بايد هر روز سطح بالاتري از دانش را كسب كنند
بازدید این صفحه: 3633          تاریخ انتشار: 1394/10/19 ساعت: 05:27:48
آيت الله جوادي آملي در ديدار وزير آموزش و پرورش بيان فرمودند:
رسالت اصلي آموزش و پرورش،ارتقاء سطح عقلانيت جامعه است/ معلمان بايد هر روز سطح بالاتري از دانش را كسب كنند

علي اصغر فاني وزير آموزش‌وپرورش به همراه جمعي از معاونان خود با حضور در بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء با حضرت آيت الله جوادي آملي ديدار كرد.

موضوع: دیدار

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

 

علي اصغر فاني وزير آموزش‌وپرورش به همراه جمعي از معاونان خود با حضور در بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء با حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي ديدار كرد.
در اين ديدار حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي در سخناني معلمان را قطب فرهنگي جامعه دانستند و اظهار داشتند:
معلمان دو رسالت عمده بر عهده دارند؛ يكي رسالت آموزش و پرورشي و شغلي و سازماني آنهاست که بابت آن حقوق دريافت مي کنند اما يک رسالت بسيار مهمتر نيز بر عهده دارند که غالباً از آن غافل هستند و آن اين است که بايد بدانند آنها قطب فرهنگي جامعه هستند لذا نبايد نسبت به علم آموزي و افزايش دانش خود بي اعتنا باشند و هر روز بايد به دنبال علم افزايي باشند.
حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي تاکيد داشتند:
معلمي نبايد به معناي تکرار مکررات باشد؛ يعني درسي را که سال پيش تدريس کرده است ، باز در سال جديد همان را تدريس کند؛ اين عمر فروشي رايگان است و با تکامل فکري و معنويي انسان در تضاد مي باشد.
ايشان با بيان اين مطلب که « معلمان بايد هر روز سطح بالاتري از دانش را کسب کنند» بيان داشتند:
رسالت اصلي قطب هاي فرهنگي جامعه يعني حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش، ارتقاء سطح عقلانيت و هدايت جامعه در مسير درست پيشرفت و توسعه است. معلمان نبايد خود را فقط متعلق به دانش آموزان بدانند بلکه معلمان بايد مشکلات روز جامعه را حل کنند، و براي اين مهم لازم است معلمان جلسات علمي منسجم داشته باشند، مولف کتاب و نگارنده مقالات علمي و پژوهشي باشند و در حقيقت هر روز به دنبال علم و دانش بالاتر بروند.
حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي با بيان اين مطلب که انسان موجودي ابدي است و لذا بايد به دنبال علم ابدي نيز باشد، رسالت معلمان را ترويج اين نگرش در جامعه بيان کردند و اذعان داشتند:
معلمي نبايد به معناي دلالي و درس فروشي در مقابل دريافت حقوق باشد بلکه معلم بايد احساس کند که در قبال جامعه مسئوليت دارد و هدايت جامعه در دست آنهاست. ما به اندازه اي که جامعه را هدايت کرديم خود را به انبياء نزديک کرده ايم.
ايشان معلمين را از ارزشمندترين اقشار جامعه دانستند و اظهار داشتند:
علمي که پيشرو نباشد و مشکلات روز و آينده جامعه را حل نکند علم نيست و در حد اطلاعات باقي مي ماند اينکه خون شهيد را با مرکب عالم سنجيده اند و نه با دانش عالم؛ يعني علم بايد به توليدات فرهنگي و مکتوبات تبديل شود.
ايشان ادامه دادند: رسالت آموزش پرورش نجات جامعه است و بايد عقلانيت را در جامعه بالا ببرند و از همين طريق است که مي توانند مشکلات و معضلات اجتماعي همچون اعتياد را در جامعه ريشه کن کنند، و اين نيازمند اين است که معلمان دانش خود را با نياز هاي جامعه هماهنگ کنند.
در ابتداي اين ديدار علي اصغر فاني وزير آموزش‌وپرورش در گزارشي از اقدامات صورت گرفته، با بيان اينکه به لحاظ کمي شرايط قابل قبولي داريم گفت:
راهبرد آموزش و پرورش ارتقاء کيفي آموزش و پرورش است که در اين راستا بحمدالله سند تحول بنيادين نظام آموزش و پرورش که مبتني بر تعليم و تربيت اسلامي است به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيده است و سند اجرايي آن نيز تدوين گرديده و دولت مصصم به اجراي آن است.
وي در خصوص همکاري هاي علمي و فرهنگي حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش اظهار داشت:
دفتر همکاري هاي حوزه علميه و آموزش و پرورش بيش از پيش فعال شده است و اقدامات خوبي در اين مدت صورت گرفته مانند حضور روحانيون در مدارس به عنوان مربي، مشاور و امام جماعت که بايد اين اقدامات توسعه بيشتري پيدا کند.


کد خبر: 13941019304815
1394/10/19

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن