صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | مردم بايد در کنار نظام، اقدامات آل سعود را تقبيح کنند
بازدید این صفحه: 3463          تاریخ انتشار: 1394/10/17 ساعت: 05:19:22
آيت الله جوادي آملي:
مردم بايد در کنار نظام، اقدامات آل سعود را تقبيح کنند

سردار مومني جانشين فرماندهي ناجا با حضور در بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء با حضرت آيت الله جوادي آملي ديدار و گفتگو کرد.

موضوع: دیدار

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

 

 

سردار مومني جانشين فرماندهي ناجا با حضور در بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء با حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي ديدار و گفتگو کرد.
در اين ديدار آيت الله العظمي جوادي آملي ضمن قدرداني از خدمات نيروي انتظامي و پليس راهور کشور اظهار داشتند:
برخي جاده ها داراي گردنه‌هايي است که اين‌ها برف‌گير هستند و گاهي عبور از آنها بسيار مشکل است اما در نهايت اين مشکلات حل مي شود. اما يک راه و گردنه‌هاي ديگري هم هست که قرآن درباره آنها متذکر مي شود که چرا مردم همه‌اش اين راه هاي ساده و عادي را مي‌روند؟! چرا جامعه به دنبال عبور از گردنه هاي پيش روي خود نيست؟! و مراد از اين گردنه هاي خطير رسيدگي به فقر فقرا و توليد و اشتغال و اينگونه مسايل است.
ايشان با اشاره به سيره امام رضا عليه السلام در دستگيري از فقرا و مستمندان، ادامه دادند:
رسيدن به مشکلات جامعه, مشکلات اقتصادي و پرداختن به اقتصاد مقاومتي عقبه کئود است. ما معمولاً وقتي مهمان داريم و غذاي بيشتري طبخ کرديم؛ وقتي خود ما و مهمانانمان از آن استفاده کردند آن ته‌مانده‌ها را به فقرا و نيازمندان مي‌دهيم اما وجود مبارک امام رضا(سلام الله عليه) وقتي وارد سفره مي‌شدند اول يک ظرف خالي طلب مي‌کردند از بهترين غذاهاي آن سفره در آن ظرف مي‌ريختند و براي مستمندان مي‌دادند. بخشيدن لباس کهنه و غذاي مانده خيلي کار آساني است اما دادن غذاي نو کار هر کسي نيست، ايجاد اشتغال, رفع بيکاري اينها کار هر کسي نيست.
معظم له کشور را مشمول الطاف الهي دانستند و اذعان داشتند:
اين کشور به لطف الهي همه چيز دارد، مقداري همّت و امانت داري مي خواهد تا بيش از پيش توسعه يابد و پيشرفت کند؛ به قول پيامبر گرامي اسلام هيچ کسي دشمن ما نيست مگر آن کسي که در درون ماست، بدترين دشمن آدم همان درون خود آدم است که همان غرور و خودخواهي است ما هر جا مشکلي پيدا کرديم همين است کسي با ما کاري ندارد مشکلات ما همان ناامني دروني ماست واقعاً اگر آن دشمن دروني، کاري به ما نداشته باشد ما راحتيم.
حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي ابراز داشتند:
به لطف الهي اين کشور در بين کشورهاي خاورميانه امنيت خوبي دارد، ما نبايد کاري بکنيم که تَنش ايجاد شود دليلي ندارد که عده اي کاري بکنند و براي ملت و دولت دردسر ايجاد کنند! اگر رفتن به در سفارتخانه‌ها و آسيب رساندن به آنها بر خلاف قانون است؛ بالأخره چه داعي دارد براي خودمان زحمت ايجاد کنيم؟! که اين افراد را بايد نسبت به اين امور آشنا کرد و اين خود يک نحو بصيرت افزايي است.
ايشان با تاکيد بر پيگيري جدي دولت در رابطه با اقدامات آل سعود خاطرنشان کردند:
وقتي بنا شد که خود نظام اسلامي اقدامات آل سعود مانند اعدام عالم بزرگوار شيخ نمر را تقبيح ‌کند، مردم نيز بايد در کنار نظام،تقبيح کرده و محکوم کنند، و بدانند که راه‌هايي هم وجود دارد براي اينکه عربستان را سر جايش بنشانند.
ايشان نياز اصلي کشور در شرايط کنوني را حفظ امنيت دانستند و بيان داشتند:
ما بيش از هر چيزي محتاج امنيتيم، اگر امنيت نباشد دين داشتن و ايمان مردم هم آسان نيست. اين بصيرت‌افزايي براي همه مخصوصاً اين جوان‌ها بايد باشد. کسي که واقعاً به نظام علاقه‌مند است تابع رهبر و نظام است اين بايد اين مسائل را رعايت کند. اعتراضات سر جايش محفوظ است, آن گفتگوها سر جايش محفوظ است, سخنراني داشتن, درس‌ها را تعطيل کردن براي مرحوم آيت الله شيخ نمر اين‌ها کارهاي خوبي بود و اثر جهاني هم دارد کشورهاي ديگر هم اين کار را مي‌کنند اما برخي کارهاي ديگر که رخ داد خيلي مصلحت نيست. اميدواريم به لطف الهي بيش از گذشته همه ما به وظايفمان آشنا بشويم!

کد خبر: 13941017304812
1394/10/17

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن