صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | رعایت حجاب از ادارات دولتی شروع شود
بازدید این صفحه: 3133          تاریخ انتشار: 1394/3/23 ساعت: 09:36:39
حضرت آیت الله نوری همدانی: 
رعایت حجاب از ادارات دولتی شروع شود

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه پرسنل مراکزی که با دولت در ارتباط هستند باید حجاب را رعایت کنند گفت: آغاز حفظ حجاب از دولت سبب می ‌شود مردم نیز به رعایت حجاب اسلامی رو بیاورند

موضوع: دیدار

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

این مرجع تقلید امروز در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس دارای وظایف و کارکردهای مختلفی است که یکی از مهمترین آنها تامین امنیت است اظهار داشت: در این زمینه تاکنون عملکرد خوبی را از سوی نیروی انتظامی شاهد بوده ایم.

او افزود: فعالیت های موثر و مستمر نیروی انتظامی در دوره های مختلف قابل تحسین است؛ بدانید که فعالیت های شما نوعی عبادت محسوب می شود زیرا تلاشی که در راستای تامین امنیت جامعه دینی می کنید این ارزش را دارد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه عدم وجود امنیت در برخی از کشورهای منطقه یکی از مشکلات این مناطق محسوب می شود گفت: در عین حال می بینیم که به واسطه فعالیت نیروی انتظامی تا امروز ایران از نعمت امنیت برخوردار است.

این مرجع تقلید ادامه داد: پس از فتنه 88 به 20 استان سفرهایی داشتم و در هر یک از این سفرها نیز دیدارهای مختلفی با اقشار گوناگون برگزار کردم که از آن جمله می توان به نخبگان، مسئولان، دانشگاهیان و عموم مردم اشاره کرد؛ برخورد چهره به چهره با مردم می تواند تاثیر زیادی در تاثیرگذاری سخنان داشته باشد و نیروی انتظامی هم باید به این ظرفیت مهم توجه کند.

او با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر و توجه به ارزش ‌ها جزو اصول راهبردی جامعه دینی محسوب می شوند عنوان داشت: در این بین حجاب در میان مردم یکی از ارزش ‌هایی است که مردم باید آن را رعایت کنند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه عفاف و حجاب به یک معنا نبوده و تفاوت هایی با یکدیگر دارند گفت: این امکان وجود دارد که برخی عفیف باشند اما در ظاهر حجاب را رعایت نکنند یا عکس این موضوع هم صدق می کند بنابراین نمی توان سریع قضاوت کرد و گفت هر فردی که بد حجاب است، عفاف هم ندارد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: گسترش بدحجابی و بی حجابی در جامعه دینی پذیرفته نیست و باید از این امر جلوگیری کرد.

او با تاکید بر اینکه پرسنل مراکزی که با دولت در ارتباط هستند باید حجاب را رعایت کنند افزود: آغاز حفظ حجاب از دولت سبب می ‌شود مردم نیز به رعایت حجاب اسلامی رو بیاورند و به تدریج فرهنگ حجاب در جامعه نهادینه شود.

آیت الله نوری همدانی عنوان داشت: در صدا و سیما نباید فیلم ‌هایی که چهره واضحی از سر و صورت زنان را نشان می‌ دهد پخش شود، زیرا تماشای این فیلم ‌ها ممکن است برای زنان اثرات مخربی داشته باشند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم امنیت مرزها و داخل کشور پرداخت و افزود: این مهم بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده و الحمدلله فعالیت ‌های نیروی انتظامی بسیار گسترده است که امیدواریم در این مسیر کارکنان موفق تر از گذشته عمل کنید.

 

او در خاتمه گفت: بدانید که فعالیت های شما نوعی عبادت است و به دست شما، امنیت و آرامش در کشور پایدار شده است.

کد خبر: 1394323303603
1394/3/23

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن