صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | رفع مشکل بدحجابی نیازمند گام عملی و برنامه ریزی دقیق است
بازدید این صفحه: 3211          تاریخ انتشار: 1394/3/20 ساعت: 00:40:52
حضرت آیت الله نوری همدانی: 
رفع مشکل بدحجابی نیازمند گام عملی و برنامه ریزی دقیق است

حضرت آیت الله نوری همدانی رفع مشکل بدحجابی را نیازمند برداشتن گام عملی و برنامه ریزی دقیق از سوی دولتمردان دانست و گفت: دستگاهها در برخورد با پدیده بدحجابی گام اصلاح را از خود آغاز کنند و با افراد بدحجاب در ادارات برخورد کنند.

موضوع: دیدار

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

این مرجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار شهردار جدید قم به ویژگی های این شهر اشاره کرد و اظهار داشت: هر شهري داراي ويژگي هاي خاص خودش است و شهر اصفهان نيز داراي سوابق علمي و فرهنگي است و هنوز در اصفهان بوي فرهنگ شيخ بهايي ها به مشام مي رسد.

او ادامه داد: در روایات هم از قم به عنوان آشیانه اهل بیت (ع) نام برده شده است و توسط ائمه اطهار(ع) بسیار از این شهر نام برده شده است و در روایات داریم که در آخرالزمان علم از كوفه و نجف برچيده شده و بساط علم در قم پهن مي شود و صداي اسلام ناب از قم به همه جهان مي رسد.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: بعد از ماجرای سال 88 به مناطق مختلف کشور سفر کردم تا به این وسیله با ملاقات تمام اقشار مردمی، عظمت انقلاب اسلامی را به طوری که شایسته است مطرح کنم.

او اظهار داشت: طلاب بیشتر از سایر اقشار شهید داده اند و لذا باید تمثال این شهدا در شهر نصب شود و مشخص شود که این شهر، عشّ آل محمد است. شهردار باید در فعالیت های خود به گونه ای حرکت کند که آثار معنوی جلوه گر شود تا برجستگی های دینی قم نمود بیشتری پیدا کند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به مساله حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: مقوله حجاب را باید از عفاف جدا کرد؛ در جامعه با بدحجابی روبرو هستیم و الّا بانوان جامعه ما عفیفه هستند. آنچه لازم است اینکه دستگاهها در برخورد با پدیده بدحجابی گام اصلاح را از خود آغاز کنند و با افراد بدحجاب در ادارات برخورد کنند.

 

او حل مشکل بدحجابی را نیازمند برنامه ریزی صحیح و برداشتن گام عملی دانست و تاکید کرد: دولتمردان باید نگاهی دقیق به مسأله حجاب داشته باشند.

کد خبر: 1394320303581
1394/3/20

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن