صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | بهترین راه نزدیک شدن به ولی عصر عقل محوری است
بازدید این صفحه: 3201          تاریخ انتشار: 1394/3/19 ساعت: 00:33:14
حضرت آیت الله جوادی آملی: 
بهترین راه نزدیک شدن به ولی عصر عقل محوری است

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه علما به عنوان شاگردان حضرت ولیعصر(عج) وظیفه دارند مردم را به آن حضرت نزدیک کنند؛ گفت: بهترین راه نزدیک شدن جامعه به آن وجود مقدس عقل محوری و عقل مداری است.

موضوع: دیدار

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛ 

این مرجع تقلید در دیدار نماینده ولی فقیه در استان مازندران، علما و طلاب شهرستان ساری مقیم قم با بیان اینکه علما به عنوان شاگردان حضرت ولی عصر(عج) وظیفه دارند مردم را به آن حضرت نزدیک کنند؛ اظهار کرد: بهترین راه نزدیک شدن جامعه به آن وجود مقدس عقل محوری و عقل مداری است چرا که انسان عاقل هم باعث نجات خود می شود و هم از دیگران دستگیری می کند.

او با بیان اینکه جامعه عاقل می تواند منتظر واقعی امام زمان (عج) باشد؛ گفت: جامعه عقل محور را نمی شود فریب داد و از نظام اسلامی جدا کرد، چنین جامعه ای منتظر واقعی امام زمان و حکومت عدل محور آن حضرت است.

آیت الله جوادی آملی با بیان این مطلب که اهل بیت(ع) معدن علم الهی هستند افزود: علما و طلاب که شاگردان مکتب اهل بیت(ع) هستند نیز باید خود را مجهز به این علوم الهی کنند تا بتوانند به وظایف خود در عصر غیبت عمل کنند.

 

او طلاب و روحانیون را به مجاهدت همیشگی در راه کسب علم و دانش توصیه کرد و افزود: طلاب و روحانیون، از فضائل و برکات ماه شعبان المعظم و ماه مبارک رمضان غافل نباشند، ماه شعبان برای اهل سیر و سلوک پایان سال است و همانطور که در دعاهای ماه مبارک رمضان می خوانیم از این ماه به عنوان " قره " و یا " رأس السنة" یعنی شروع و آغاز سال یاد شده و در واقع ماه مبارک رمضان آغاز یک ماه تلاش، همت و شب زنده داری می باشد تا بتوانیم نتایج آن را در ماه های بعد برداشت کنیم و آثار آن را ببینم.

کد خبر: 1394319303578
1394/3/19

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن