صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | آیت الله مکارم شیرازی: مسوولان نگاه ویژه به قم داشته باشند
بازدید این صفحه: 3097          تاریخ انتشار: 1394/3/20 ساعت: 00:16:17
آیت الله مکارم شیرازی: مسوولان نگاه ویژه به قم داشته باشند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: وجود مراکز مهم علمی، حرم مطهرحضرت معصومه(س)، حوزه علمیه و خاستگاه انقلاب، قم را بی نظیر کرده و از این رو نیاز به توجه ویژه مسوولان برای شکوفایی دارد.

موضوع: دیدار

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه) به نقل از خبر حوزه، این مرجع تقلید عصر چهارشنبه در دیدار شهردار جدید قم با وی افزود: این شهر نیازمند شهرداری مدیر، لایق و باکفایت است که بتواند قم را به جایگاه اصلی خود برساند، چون این شهر خاستگاه بسیاری از علما و فرهیختگان است. 

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه قم، شهر معمولی نیست، گفت: ما درگذشته به دنبال این بودیم که در قم کنگره هایی برگزار کنیم، ولی به دلیل اوضاع نامناسب شهر نمی شد آن را اجرا کرد، ولی امروز اوضاع فرق کرده و نمونه آن کنگره تکفیری ها بود که موجب جذب بسیاری به قم شد. 

وی اضافه کرد: بسیاری از ساخت وسازهایی که در قم صورت می گیرد با سایر شهرها فرق می کند؛ چون در قم ساخت و سازها بیشتر فرهنگی است نه تجاری، به همین دلیل نیاز به نگاه ویژه دارد و در این عرصه قم طلبکار از دولت است، چون بسیاری از شخصیت های کشور در قم تربیت می شوند. 

وی ابراز داشت: برای قم باید طلبکارانه با دولت برخورد کرد نه تقاضامندانه؛ زائرانی که به قم می آیند برای دولت هزینه دارد این هزینه را نباید تنها مردم قم بپردازند. 

این مرجع تقلید گفت: خدمت به مردم و شهر کریمه اهل بیت(ع)، خدمت به خدا و خلق او است و ذخیزه آخرت می باشد و این توفیقی که نصیب شما شده باید شکرگزار بود و افتخار کرد. 

 

وی با بیان اینکه باید به مسائل فرهنگی نیز توجه شود، افزود: کار مهم شهرداری قم تنها آبادنی شهر نیست، بلکه فرهنگ هم است این را باید جزو وظیفه خود بدانید و انجام دهید. 

 

* با اختلاف، هیچ ملتی به پیشرفت نرسیده و نخواهد رسید 


نماینده آیت الله سیستانی در قم نیز در دیدار شهردار قم گفت: اتحاد و همدلی مدیران و مسولان شهری قم بسیار مهم است؛ تجربه ثابت کرده با اختلاف هیچ ملتی به پیشرفت نرسیده و نخواهد رسید. 

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی افزود: اگر مدیران به این سطح از هوشیاری برسند که تنها باید به جامعه و مردم خدمت کرد، قطعا این شهر به جایگاه عظیم خود خواهد رسید و این امر تنها با همفکری ، اتحاد و دوری از هر گونه تنش و اختلافی میسر می شود. 

وی با بیان اینکه در قم مراکز متعددی برای تصمیم گیری وجود دارد و هر کدام از تصمیمات می تواند برای آبادانی قم تاثیرگذار باشد، افزود: مدیر موفق کسی است که بتواند با مدیریت درست این شهر بزرگ و عالم خیز را که شهر کریمه اهل بیت(ع) می باشد، به جایگاه اصلی خود برساند و از این لحاظ انتظارات از یک مدیر در این شهر زیاد است.

کد خبر: 1394320303575
1394/3/20

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن