صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | آیت الله سبحانی: حوزه علمیه قم مرکز ثقل تشیع است
بازدید این صفحه: 3149          تاریخ انتشار: 1394/3/20 ساعت: 00:11:49
آیت الله سبحانی: حوزه علمیه قم مرکز ثقل تشیع است

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با بیان اینکه قم مرکز ثقل تشیع است، گفت: ما منکر مقام و جایگاه حوزه های علمیه دیگر نیستیم؛ امروز شیعیان جهان توجه بسیاری به قم داشته و این شهر باید به صورت آبرومند دربیاید.

موضوع: دیدار

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه) به نقل از خبر حوزه، وی عصر چهارشنبه در دیدار با امام جمعه اصفهان، شهردار جدید و اعضای شورای شهر قم، افزود: در چند سال اخیر نسبت به زائران خدمات خوبی در شهر مقدس قم انجام شده است و انشاالله شاهد خدمات شهردار جدید نیز در این شهر مقدس باشیم.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه پذیرش مسوولیت هم افتخار و هم خطرناک است، تصریح کرد: بیش از 70 سال در قم حضور دارم و شهردارهایی آمده و رفته اند که کارهایی انجام شده؛ اما شهر قم جهش خوبی پیدا نکرده و شهرسازی مناسبی مخصوصا در قسمت قدیمی آن انجام نشده است.

وی گفت: در عالم آفرینش تمام موجودات برای خود مسوولیت دارند و شاید ذره ای از ذرات جهان نباشد؛ مگر اینکه خلاق متعال بر او مسوولیتی قرار داده است؛ البته برخی را عقل ما درک و برخی دیگر را درک نمی کند؛ ولی چون فعل خدا پیراسته از عبث است، حتما تمام موجودات حکیمانه آفریده شده اند.

وی ابراز داشت: انسان به عنوان گل سرسبد موجودات، دارای مسوولیت هایی است که خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره کرده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ما در مقابل جامعه و خانواده دارای مسوولیت بوده و باید به آن توجه داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به جاده پردیسان و پل روگذر این جاده، بیان داشت: توقف ساخت این پل یقینا بی علت نیست؛ اما باید مشکلات را حل و زودتر آن را احداث کرد.

مرتضی سقائیان نژاد در جلسه غیر علنی شورای اسلامی شهر قم که روز سیزدهم خردادماه جاری برگزار شد با 19 رای موافق و یک رای ممتنع به عنوان گزینه شهرداری قم انتخاب شد. 

کد خبر: 1394320303573
1394/3/20

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن