صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | توصیه های حضرت آیت الله سیستانی نمایش چهره واقعی اسلام است / محمود رجبی
بازدید این صفحه: 4405          تاریخ انتشار: 1393/11/29 ساعت: 01:46:47
توصیه های حضرت آیت الله سیستانی نمایش چهره واقعی اسلام است / محمود رجبی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم معتقد است: توصیه های حضرت آیت الله سیستانی به عنوان یک مرجع تقلید که هم اعتبار شرعی و هم اعتبار بین المللی دارد، هم در جلوگیری از رفتارهای ناآگاهانه در مبارزه با داعش نقش دارد و هم در نشان دادن اسلام واقعی و تمایز آن با اسلام آمریکایی نقش مهمی خواهد داشت.

موضوع: دیدگاه

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم معتقد است: توصیه های حضرت آیت الله سیستانی به عنوان یک مرجع تقلید که هم اعتبار شرعی و هم اعتبار بین المللی دارد، هم در جلوگیری از رفتارهای ناآگاهانه در مبارزه با داعش نقش دارد و هم در نشان دادن اسلام واقعی و تمایز آن با اسلام آمریکایی نقش مهمی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی در مورد توصیه های حضرت آیت الله سیستانی در مبارزه با داعش و با توجه به شرایط کنونی که داعش چتر جنایتهای خود را گسترده تر ساخته است، به خبرنگار شفقنا گفت: در مقطعی که ما قرار داریم استکبار جهانی جریان طالبان و به ویژه داعش و جبهه النصره را به راه انداختند تا چهره اسلام را چهره نفرت انگیزی در سطح جهانی ارائه دهند تا کسانی که در پرتو انقلاب اسلامی به مکتب اهل بیت(ع) متمایل شده بودند یا اگر هم تغییر مذهب نداده بودند اما عشق و علاقه ای به مکتب اهل بیت پیدا کرده بودند را از مسیر خود برگرداند.

او اشاره کرد: این جریانات تروریستی وحشیانه ترین جنایات و رفتارها را به نام اسلام در جهان انجام دادند که نمونه اخیر آن ماجرای سربریدن مسیحیان مصری بود لذا توصیه های آیت الله سیستانی در حقیقت نمایش چهره واقعی اسلام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: توصیه های حضرت آیت الله سیستانی نکته مهمی را بیان می کند که حتی در مبارزه با امثال داعش به عنوان گروهی که به ضرر اسلام و خیانتکارانه به اسلام، مسلمانان و مسیحیان را مورد حمله قرار داده و به آنها تعرض می کنند، اسلام نه تنها با این حرکات میانه ندارد بلکه حتی در مقابل دشمنان و خائنان به اسلام هم رعایت موازین انسانی و عقلانی را می کند.

او با اشاره به جنایتهای بیشماری که داعش انجام می دهد و خون و غیرت هر انسان آزاده ای را به جوش می آورد، بیان کرد: ممکن است کسانی از روی ناآگاهی و عدم توجه دست به اقداماتی بزنند که اسلام آنها را جایز نمی داند؛ ما در اسلام مثله کردن را حتی در مورد سگ وحشی هم جایز نمی دانیم در حالیکه این اقدامات توسط داعش بسیار انجام شده است.

رجبی با اشاره به مقطع حساس کنونی در زمینه معرفی اسلام حقیقی گفت: اگر در این مقطع مشابه اقدام داعشی ها از سوی مسلمانان و شیعیان انجام می گرفت در صحنه جهانی فرقی بین ما و این گروههای جنایت پیشه قائل نمی شدند اما این توصیه ها و رفتارهایی که مسلمانان در مبارزه با داعش و نظایر آن انجام می دادند وقتی بر اساس موازین انسانی که اسلام حاوی این موازین است، باشد طبعا جلوی آن چهره کریهی که ارائه دادند گرفته می شود و نشان داده می شود که اسلام آمریکایی داعش است و پیروان اسلام ناب محمدی هم مخالفان با داعش هستند.

او تصریح کرد: توصیه های حضرت آیت الله سیستانی به عنوان یک مرجع تقلید که هم اعتبار شرعی و هم اعتبار بین المللی دارد، هم در جلوگیری از رفتارهای ناآگاهانه در مبارزه با داعش نقش دارد و هم در نشان دادن اسلام واقعی و تمایز آن با اسلام آمریکایی نقش مهمی خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به بندی از این توصیه ها در مورد حمایت از غیرمسلمانان گفت: بدون شک توصیه هایی که ایشان کردند در قرآن کریم هم هست که به غیرمسلمانانی که با شما سرجنگ ندارند نه تنها آسیب نرسانید بلکه نیکی کنید و عدالت را در مورد آنها رعایت کنید.

او ادامه داد: طبعا وقتی این توصیه ها منتشر شود نشان این خواهد بود که اسلام تعالیم انسانی دارد و سبب رافت و تمایل و همدلی بیشتر پیروان سایر ادیان و فرق نسبت به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) خواهد شد و این مساله را پیش از پیش آشکار می کند که اسلام آمریکایی و داعشی به هیچ فرقه و گروهی رحم نمی کند اما اسلام ناب محمدی حتی نسبت به غیرمسلمانان و نیکی و رعایت عدالت در حق آنها دستوراتی دارد.

رجبی تاکید کرد: در سیره پیامبر(ص) و مکتب اهل بیت(ع) جنگ و درگیری در جایی است که کسانی در صدد از بین بردن حقیقت بودند اما کسانی که زندگی طبیعی خود را دارند اسلام سر جنگ با آنها ندارد؛ این منطقی که داعش در کشتار مردم بی گناه دارد نه عقلانی و اسلامی و نه با هیچ یک از آموزه های ادیان آسمانی سازگار است کمااینکه نظام صهیونیستی که ادعای یهودیت می کند واقعا پیرو حضرت موسی(ع) نیست و اینگونه رفتارها را در درون خود نمی تواند داشته باشد.

او یادآور شد: توصیه های حضرت آیت الله سیستانی دقیقا برخاسته از دین و مطابق با منطق عقلانی است و ضمن خنثی کردن توطئه صهیونیسم بین الملل در بازگرداندن علاقمندان به مکتب اهل بیت(ع) زمینه را برای تمایل پیروان ادیان مختلف در آشنایی با اسلام و مکتب اهل بیت فراهم ساخته و آنها را متوجه می کند که اسلام واقعی هنوز هم همان جاذبه های خود و همدلی و همراهی و محبت نسبت به سایر ادیان را دارد و از این جهت زمینه تمایل و علاقه آنها را تقویت می کند.


کد خبر: 13931129302830
1393/11/29

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن