صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله جوادی آملی ارتحال آیت الله انصاری را تسلیت گفت
بازدید این صفحه: 3578          تاریخ انتشار: 1393/10/15 ساعت: 06:53:27
حضرت آیت الله جوادی آملی ارتحال آیت الله انصاری را تسلیت گفت

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با صدور پیامی، ارتحال آیت الله یحیی انصاری شیرازی را تسلیت گفت.

موضوع: پیام تسلیت

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله جوادی آملی، این مرجع تقلید در این پیام، درگذشت استاد برجسته عرفان و فلسفه، آیت الله یحیی انصاری شیرازی، را به محضر امام زمان(عج)، مراجع عظام تقلید، رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه و نیز جامعه علاقمند قرآن و عترت و بیت شریف ایشان تسلیت گفت.

وی در این پیام، مرحوم آیت الله انصاری را از اصحاب خاص حکمت و از اصحاب مخصوص معرفت معرفی کرد و افزود: مرحوم آیت الله انصاری با بنان و بیان حکیمانه خود، معلم کتاب و حکمت و با سیره و سریره زاهدانه، خود عهده دار تذکیه نفوس بود.

آیت الله جوادی آملی در این پیام با اشاره به خدمات علمی گسترده آیت الله انصاری شیرازی تاکید کرد: مرحوم آیت الله انصاری را می توان حلقه ارتباطی حکمای گذشته و آینده دانست؛ وی میراث حکیمان بزرگ را با تقریر رسا و تبیین دلپذیر به وارثان مکتب خود منتقل کرد.

پیکر آیت الله 'یحیی انصاری شیرازی' از استادان برجسته اخلاق حوزه علمیه قم، امروز با حضور علما، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم تشییع و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

مرحوم آیت الله 'یحیی انصاری شیرازی' از استادان برجسته اخلاق و فلسفه حوزه علمیه قم، پس از یک دوره طولانی بیماری، 13 دی ماه جاری دعوت حق را لبیک گفت و به دیارباقی شتافت؛ زندگی ساده و زی طلبگی او زبانزد خاص و عام و سطح زندگی او گاه از سطح زندگی عموم مردم نیز پایینتر بود، آیت الله انصاری از هر گونه شهرت طلبی و مشهور شدن پرهیز داشت.

وی در سال 1306 هجری شمسی در نودایجان داراب از توابع شیراز در استان فارس دیده به جهان گشود، وی کتابهای بسیاری در زمینه های گوناگون نگاشته است که از آن جمله می توان به 'شرح شرح منظومه' در چهار جلد و 'مجموعه اشعار و قصاید و غزلیات' اشاره کرد.

 

 

کد خبر: 13931015302451
1393/10/15

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن