صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | نیروهای امنیتی و مردمی نسبت به توطئه های داعش بیدار و آگاه باشند
بازدید این صفحه: 2543          تاریخ انتشار: 1393/10/13 ساعت: 06:31:40
هشدارنماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا:
نیروهای امنیتی و مردمی نسبت به توطئه های داعش بیدار و آگاه باشند

نماینده ی حضرت آیت الله العظمی سیستانی ضمن گرانقدر خواندن پیروزی های کسب شده توسط نیروهای امنیتی و مردمی با حمایت عشایر غیور، نسبت به تلاش دشمن جهت ایجاد جبهه های جنگ جدید در مناطق دیگر هشدار داد.

موضوع: اخبار

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه) به نقل از فرات نیوز؛ سید احمد الصافی که خطبه های نماز جمعه امروز کربلا را در حرم مطهر امام حسین(ع) ایراد می کرد گفت: پیروزی های اخیر که با جانفشانی نیروهای عراقی به دست آمد بسیار با ارزش است و از خداوند متعال می خواهیم تا به زودی تمام خاک عراق از شر گروه های تروریستی پاکسازی شود.

وی نیروهای امنیتی را به آراستگی به زیورهای عالی اخلاقی، خویشتن داری و عدم تعدی به دارایی های مردم فراخواند و گفت: مبادا بی گناهان هدف قرار بگیرند و جان و مال و ناموسی به ناحق پایمال شود! به کلیه ی نیروهای امنیتی و مردمی نیز هشدار می دهیم که نسبت به توطئه های داعش بیدار و آگاه باشند چرا که تروریست ها در مناطق بسیاری شکست خورده اند و اکنون برای جبران ناکامی هایشان دست به هر اقدامی می زنند و می خواهند جبهه های جنگ و درگیری را به نقاط دیگر بکشانند. پس باید آگاه بود و در این دام نیفتاد.

صافی تاکید کرد: موسسات دولتی و مدنی باید برای نهادینه کردن فرهنگ شهروندی و همزیستی مسالمت آمیز در میان مردم تلاش کنند چرا که این اقدام تضمین قطعی برای رهایی از مشکلات و چالش های کنونی کشور به حساب می آید، کشوری که بین هیچ فرقه و طایفه ای تبعیض قائل نمی شود و منظور ما ایجاد فضایی بهتر توسط عوامل رسانه ای و اجتماعی در میان مردم است.

وی اشاره کرد: علاوه بر تروریسم یکی از خطرهای بزرگی که کشور ما با آن روبروست فساد مالی می باشد که راه پیشرفت، فرصت های شکوفایی و زندگی کریمانه را در برابر شهروندان سد نموده است. این بیماری خطرناک تاکنون به صورت جدی و حقیقی درمان نشده و هم اکنون در موسسات دولتی شبیه به یک پدیده ی فراگیر شده است. برخی از مسئولان اداری و کارمندان فاسد با بی شرمی تمام از دریافت پول و رشوه به هر روش ممکن ابایی ندارند و همین مساله آنان را به عناصری بی ارزش و غیر مفید برای دولت ها بدل کرده است.
صافی تاکید نمود: ضروری است برخی این حقیقت را درک کنند که دارایی های مردم در درست آنها امانت است و اگر از آن محافظت نکنند، نخست، خود آنها هستند که ضربه می خورند، برای یک انسان بسیار زشت است که نتواند حرص و طمع خود را نسبت به اموال مردم کنترل کند!
وی خاطرنشان کرد: دستگاه های نظارتی، مسئول مستقیم پیگیری این فساد و مجازات کلیه ی عناصری هستند که در این زمینه کوتاهی کرده اند، حال پست و منصب مفسدان هرچه می خواهد باشد! باید پست ها را نادیده گرفت و کسانی که کشور را تا لبه ی پرتگاه پیش برده اند را مجازات نمود. این مساله، فساد اداری را نیز شامل می شود.
خطیب جمعه کربلا در ادامه گفت: متاسفانه برخی، با توجه به صلاحیت های حرفه ای بر کرسی مسئولیت تکیه نزده اند بلکه از طریق روابط شخصی و گروهی بدون آنکه درایت و شایستگی داشته باشند این مناصب مهم را اشغال نموده اند. این امر موجب سقوط کشور و رخ دادن خطاهایی می شود که هرگز قابل جبران نیست.
وی از کلیه مسئولین خواست تا از این امر اجتناب کنند و در استخدام نیروها از رابطه به جای ظابطه استفاده نکنند چرا که این امر در وهله ی نخست ضرر به خود مسئولین و سپس کشور است. عراق انباشته از پتانسیل های علمی و فرهنگی است و مسئولین باید با توجه به مقتضیات مسئولیتی در پی این افراد باشند. این استعدادها باید طبق معیارهای قانونی به پست های کلیدی و حساس هدایت شوند تا موجبات رشد و توسعه ی کشور را فراهم آورند.

صافی تصریح کرد: غلبه بر دو فساد مالی و اداری ما را در گذر از بحران اقتصادی کنونی کشور که ناشی از کاهش شدید قیمت نفت است یاری خواهد نمود.
وی ادامه داد: وضعیت اقتصادی کشور نگران کننده است و این امر، کاهش هزینه ها به پایین ترین حد ممکن و اصلاح الگوی مصرف را می طلبد. باید از هزینه های غیرضروری جلوگیری کرد و راهبردی اینچنینی را در کلیه ی بخش های دولتی ارائه نمود. برای رهایی از بحران کنونی باید به تولید داخلی به ویژه حمایت از دو بخش کشاورزی و صنعتی- که پیشتر بر اهمیت آن دو تاکید کردیم- همت گمارد. برخی از صنایع داخلی ما- همچون تولید کود کشاورزی، تولید شکر و لباس- از کیفیت بالایی برخوردارند و باید آنها را توسعه داد و حمایت کرد.
نماینده آیت الله سیستانی افزود: عراق دارای اراضی گسترده و آب فراوان برای کشاورزی است و مسئولان باید در زمینه ی مکانیزه کردن کشاورزی جدی تر و فعالتر عمل کنند.

وی در پایان در مورد قرارداداهای دولت با پیمانکاران تصریح کرد: برخی وزارتخانه ها پس از کمبود بودجه همکاری چندین ساله خود با پیمانکاران را متوقف کردند و در پرداخت دستمزد آنان خلف وعده نمودند. این پیمانکاران بر گردن دولت حق دارند و باید برای بستن قرارداد دوباره با آنان و پرداخت حقوقشان تجدید نظر صورت گیرد. فسخ قرارداد با پیمانکاران موجب افزایش بیکاری و محروم شدن دولت از نیروهای خبره و کارآزموده می شود.

 

کد خبر: 13931013302443
1393/10/13

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن