صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | هرگز با فشار تحریم ها نباید تسلیم زیاده خواهی های دشمن شویم
بازدید این صفحه: 4043          تاریخ انتشار: 1393/10/1 ساعت: 00:31:42
حضرت آیت الله مکارم شیرازی:
هرگز با فشار تحریم ها نباید تسلیم زیاده خواهی های دشمن شویم

با توجه به مسائلی که برای نفت بوجود آمده است انسجام بیشتری بین دستگاه های مختلف صورت گرفته و هرگز نباید عزت و شرف مان را از دست دهیم و تسلیم زیاده خواهی های دشمن شویم

موضوع: دیدار

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معظم له؛

 

 

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه گام های خوب و مناسبی برداشته اید که آثار آن در جامعه نمایان است، اظهار داشتند: مسئله بیمه سلامت بسیاری از مردم را در مسائل درمانی درمان کرده است و کار آن ها را آسان کرده است و آثار آن ملموس است.
ایشان با بیان این که در بحث تجهیزات پزشکی علی رغم تحریم ها پیشرفت های خوبی صورت گرفته، فرمودند: محرومیت ها گاهی مایه برکت است و موجب پیشرفت استعدادهای جامعه می شود، به خصوص این که ما نیز در زمینه های مختلف استعدادهای درخشانی داریم.
معظّم له با اشاره به اینکه مسئله زیرمیزی بسیار زشت و عیبی برای جامعه پزشکی محسوب می شد، افزودند: سزاوار نبود این سنت ناصحیح تداوم داشته باشد.
ایشان با اشاره به نگرانی مردم مبنی بر این که بیمه سلامت تداوم پیدا می کند یا خیر، فرمودند: باید به مردم اطمینان داده شود که طرح بیمه سلامت تداوم دارد؛ دولت با توجه به مضیقه مالی کارهای خود را گسترش دهد و بیش از ظرفیت مالی گام برندارد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: دولت خدمات خوبی انجام داده است و خدمات پزشکی دولت چشمگیرتر ازخدمات دیگر می باشد.
معظّم له با اشاره به اینکه با افزایش فشار دشمن، انسجام ملت و دولت نیز بیشتر شده است، فرمودند: با توجه به مسائلی که برای نفت بوجود آمده است انسجام بیشتری بین دستگاه های مختلف صورت گرفته و هرگز نباید عزت و شرف مان را از دست دهیم و هرگز نباید تسلیم زیاده خواهی های دشمن شویم.
ایشان بر ضرورت حمایت از درمانگاه ها و بیمارستان های خصوصی تأکید کردند و فرمودند: با طرح های وزارت بهداشت برخی مراکز خصوصی دچار مشکلاتی شده اند که باید فرمول هایی تدارک ببینید که آن ها نیز دچار ضررهای هنگفت نشوند.
ایشان با بیان اینکه در خصوص افزایش جمعیت نیز نگرانی های وجود دارد،  بیان داشتند: افزایش جمعیت همواره خود را نشان می دهد؛ در اربعین شاهد بودیم که جمعیت حرف اول را می زد؛ در صحنه مبارزه و جنگ در عراق نیز نیروهای مردمی با جمعیت خود دشمن را عقب راندند؛ جمعیت در زمینه جنگ و حرکات اجتماعی و فرهنگی تاثیر بسیاری دارد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: باید به اشتباهات گذشته اعتراف کنیم و شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» را تغییر داده و به شعار «فرزند بیشتر زندگی بهتر و قوی تر» تبدیل کنیم.
معظّم له تصریح کردند: در خصوص ابزارهای بهداشتی جلوگیری از جمعیت نیز اقداماتی صورت گیرد تا رشد جمعیت دچار مشکل نشود؛ با تبلیغات نیز به ترویج فرزندآوری بپردازید.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمن اگر روح مقاومت ما را ببیند عقب نشینی می کند، فرمودند: در سوریه و عراق شاهد بودیم که با مقاومت ما، دشمن عقب نشینی کرد.
معظّم له با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشتند: حوزه و دانشگاه به طور سنتی کنار هم بوده است؛ دشمن می خواهد بین حوزه و دانشگاه اختلاف ایجاد کند و رابطه آن ها را سست کند و از اینکه حوزه و دانشگاه دست در دست هم دهند وحشت می کند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: با افزایش رفت و آمدها بین حوزه و دانشگاه راه های سوظن برطرف می شود و هر دو کار علمی می کنند و تاثیرگذار هستند و به مقابله با اختلاف افکنی های دشمنان می پردازند.
خاطرنشان می شود ؛ در ابتدای این دیدار  جناب آقای دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از فعالیت ها و برنامه های وزارتخانه متبوع خود ارائه دادند.

کد خبر: 1393101302359
1393/10/1

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن