صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | باب الحوائج بودن حضرت ابوالفضل علیه السلام جزء امور قطعی است
بازدید این صفحه: 5823          تاریخ انتشار: 1393/8/12 ساعت: 02:12:37
حضرت آیت الله شبیری با تاکید بر نیاز کشور به معنویات:
باب الحوائج بودن حضرت ابوالفضل علیه السلام جزء امور قطعی است

زحمت کشیدن در راه حضرت ابوالفضل علیه السلام حتما مرضی خداوند و رسول اکرم صلی الله علیه و آله است و اقدام هایی که در این راه می شود جزء امور مهم دینی و تعظیم شعائر است

موضوع: دیدار

 

 

 

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معظم له؛

 

 

 

 

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی دام ظلّه در دیدار با اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ساوه، نیاز کشور به معنویت و ارتباط با خداوند متعال و کمک های الهی را بیشتر از ظواهر مادی دانسته و بر تاثیر محرّم و حرم های حضرات معصومین علیهم السلام بر اعتقادات مردم تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی مد ظلّه العالی، معظم له صبح پنج شنبه در دیدار با اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ساوه که برای بیان گزارش کار ساخت یکی از درب های حرم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام در دفتر ایشان حضور پیدا کرده بودند، فرمودند: زحمت کشیدن در راه حضرت ابوالفضل علیه السلام حتما مرضی خداوند و رسول اکرم صلی الله علیه و آله  است و اقدام هایی که در این راه می شود جزء امور مهم دینی و تعظیم شعائر است، چون همین چیزها و کارها در شکل گیری اعتقادات مردم تاثیر دارد و اگر این محرّم ها، این حرم های شریفه و این حرکت ها نبود، معلوم نیست که اعتقادات جامعه در چه سطحی قرار می گرفت. لذا اینگونه حرکت ها جزء تعظیم شعائر درجه اول است.

مرجع علی قدر شیعیان در ادامه با چشمانی اشکبار به بیان عظمت و باب الحوائج بودن حضرت ابا الفضل العباس علیه السلام پرداختند و فرمودند: باب الحوائج بودن حضرت ابوالفضل علیه السلام جزء امور قطعی است و این را همه می دانند و می بینید که مردم هم در مشکلات بیشتر به ایشان متوسل می شوند. ایشان جزء چهارده معصوم نیست ولی از نظر قضاء حوائج و توسلاتی که مردم دارند جزء ردیف اول ها محسوب می شوند و این باب الحوائج بودن به تواتر ثابت شده و بخصوص عرب ها خیلی از این جهت  اهمیت می دهند. لذا امام معصوم علیه السلام می فرمایند که حضرت ابوالفضل علیه السلام مقامی دارد که سایر شهداء به مقام ایشان غبطه می برند.

ایشان با دعا برای دست اندرکاران این کار ارزشمند، افزودند: ان شاء الله که آقایان موفق باشند و آثار توفیق هم در کارها و زندگی شما ظاهر شود و ما هم از شما درخواست دعا داریم. شما ارتباطتان را با اینها محکم کرده اید. این کشور به معنویت و ارتباط با خداوند و کمک او بیشتر از ظواهر مادی نیازمند است و امیدواریم که لطف این حضرات علیهم السلام شامل حال این ملت و کشور شود. شما هم برای همه مردم دعا کنید.

کد خبر: 1393812301954
1393/8/12

Share

آخرین مطالب
1393/8/11: فتوای هفت تن از مراجع عظام تقلید درباره آسیب زدن به خود درعزاداری ها
1393/8/11: فتوای هشت تن ازمراجع عظام تقلید درباره استفاده برخی مداحان ازکلمات غلوآمیزدرعزاداری سیدالشهدا (ع)
1393/8/6: حضرت آیت الله شبیری زنجانی: / اهل منبرمطالب مستند بیان کنند /متاسفانه برخی کمتر به واقعیت پابندند
بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن