صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | رشد و بالندگی طلاب در گرو رشد اساتید حوزه‌ های علمیه است
بازدید این صفحه: 3685          تاریخ انتشار: 1393/7/24 ساعت: 10:06:53
آیت الله حسینی بوشهری:
رشد و بالندگی طلاب در گرو رشد اساتید حوزه‌ های علمیه است

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: رشد و بالندگی طلاب در گرو رشد اساتید حوزه‌ های علمیه است و در این بین توجه به نقش اساتید هم در تربیت طلاب بسیار اهمیت دارد.

موضوع: حوزه

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه) به نقل از شفقنا؛

 

 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور امروز در مراسم رونمایی از نرم ‌افزارهای قواعد ادبیات عربی و دروس حوزوی که در سالن‌ همایش ‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری اسلامی نور برگزار شد اظهار کرد: حوزه های علمیه دارای دو رکن اساسی هستند که شامل طلاب و اساتید می شود.

او افزود: خروجی حوزه های علمیه که همان روحانیون و مبلغان دینی هستند و همچنین شادابی این مراکز علمی نیازمند سرمایه گذاری بر روی طلّاب و اساتید است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه توجه به ابعاد اخلاقی و علمی اساتید و طلاب امری ضروری در این میان به شمار می رود خاطرنشان کرد: آینده حوزه های علمیه وابسته به فعالیت طلابی است که امروز در این مراکز مشغول تحصیل هستند بنابراین درس‌ خواندن عمیق آنها سبب امید داشتن به آینده حوزه ‌های علمیه می ‌شود همانطور که حوزه های گذشته توانستند شخصیت های بزرگی همچون امام راحل را تربیت کنند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: در این بین توجه به نقش اساتید هم در تربیت طلاب بسیار اهمیت دارد زیرا رشد و بالندگی طلاب در گرو رشد اساتید حوزه‌ های علمیه است.

او با اشاره به اهمیت تدریس عمیق دروس توسط اساتید حوزوی خاطرنشان کرد: اگر این مهم تحقق یابد آنگاه شاگردان و طلاب باسواد و با کفایتی هم تحویل جامعه حوزوی داده می شود و این همان سرمایه ‌گذاری حوزه ‌های علمیه محسوب می شود.

حسینی بوشهری متن محوری را از جمله ویژگی های حوزه های علمیه دانست و بیان داشت: پژوهش های حوزوی مهمترین ملاک رشد علمی طلاب هستند و این مهم باید مورد توجه باشد زیرا پیش از این تعداد فراوانی از طلاب تنها پایان رساندن کتاب و حواشی آن را مدنظر قرار می دادند و این رشد علمی را در طلاب به همراه نداشت.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در زمینه قواعد عربی شاهد به وجود آمدن بستر لازم برای پژوهش و تحقیق هستیم؛ حوزه های علمیه نیازمند افرادی با سطح علمی بالا بوده و افزون بر این، اشخاصی هم که در حوزه علمی و ادبیات عرب پایه‌ های محکم داشته باشند نیاز حوزه‌ های علمیه محسوب می شوند.

او با اشاره به تعداد انگشت شمار افرادی که در زمینه ادبیات عرب در حوزه علمیه مشغول فعالیت و پژوهش هستند گفت: کتب و مقالات حوزوی درباره ادبیات عرب کمتر از میزان مورد نیاز است بنابراین نباید طلاب تنها در سال ‌های نخست به خواندن دروس و مباحث ادبیات عرب بپردازند.

حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به نرم افزارهای درسی حوزوی اشاره و ابراز کرد: این نرم افزار زمینه ساز انجام تحقیقات و پژوهش های علمی توسط طلاب هستند و نوعی منبع مرجع محسوب می شوند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور رقابت میان طلاب و اساتید در حوزه پژوهش را عامل رشد آنها دانست و تصریح کرد: شهریه اندکی که طلاب دریافت می‌ کنند سبب کاهش قدرت خرید در آنها شده و این امر بر تهیه کتب درسی هم تاثیرگذار است به همین دلیل دو کتابخانه سیار دیجیتالی برای استفاده طلاب راه اندازی شده و از سوی دیگر طلاب می ‌توانند با هزینه مناسب این نرم‌افزار را تهیه کرده و از آن استفاده کنند.

کد خبر: 1393724301834
1393/7/24

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن