صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | چندین حوزه علمیه در حاشیه شهر مشهد ساخته شود
بازدید این صفحه: 3279          تاریخ انتشار: 1393/5/25 ساعت: 02:37:34
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی:
چندین حوزه علمیه در حاشیه شهر مشهد ساخته شود

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با حمایت از حرکت برخی نهادها در از بین بردن اختلاط محیط کار، عنوان داشت: برخی نهادهای تهران آمده‌اند اختلاط درون خود را از بین برده‌اند ولی برخی با ایجاد هیاهو می‌گویند تفکیک جنسیتی نمی‌شود! از اینها می پرسیم تفکیک جنسیتی کدام گناه کبیره است؟

موضوع: دیدار

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه) به نقل از رسا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی شب گذشته در جمع اساتید و نخبگان بسیجی حوزه‌های علمیه در مشهد با بیان این‌که حضور روحانیت باید در جامعه پررنگ باشد، گفت:برای ایستادن در برابر شعار غرب‌زدگی باید سنگرها را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح سالم‌سازی فضای برخی ادارات تهران و از بین بردن اختلاط در محیط کار، اظهار داشت: برخی نهادهای تهران آمده‌اند اختلاط درون خود را از بین برده‌اند ولی برخی با ایجاد هیاهو می‌گویند تفکیک جنسیتی نمی‌شود! از اینها می پرسیم تفکیک جنسیتی کدام گناه کبیره است؟

تفکیک جنسیتی خلاف غرب‌زدگی است

این مرجع تقلید عنوان داشت: حرف ما این است که در صفوف جماعت و بسیاری از جلسات، زن و مرد از یکدیگر جدا هستند و حالا اگر در ادارات هم‌چنین باشد چه مشکلی به وجود می‌آید؟ می‌گویند این کار خلاف است، خلاف چیست؟ خلاف غرب‌زدگی است.

وی با اشاره به مواردی که باعث فراموشی دین می‌شود، ادامه داد: شبهه افکنی در مباحث اسلامی، آرزوهای دور و دراز داشتن و زندگی‌های اشرافی باعث ناتوانی مسلمانان و فراموشی دین می‌شود.

چه گروه‌هایی در مقابل پیشرفت نظام ایستادگی می‌کنند؟

آیت‌الله مکارم شیرازی بابیان این‌که عده‌ای در مقابل برنامه‌های فرهنگی اسلام قرارگرفته‌اند، اظهار داشت: اولین گروهی که در برابر برنامه‌های فرهنگی اسلام ایستادگی می‌کنند، کسانی هستند که باوجود قبول داشتن اسلام، اهل تسامح هستند و در مسائلی همچون بانکداری و تفکیک جنسیتی تسامح به خرج می‌دهند.

وی، گروه دوم را افرادی دانست که بی‌تفاوت عمل کرده و بر این باورند که باید اهداف سیاسی را پیش برد و بیان داشت: گروه سوم، افرادی هستند که مسائل اسلامی را عامل پیشرفت می‌دانند اما با پیشرفت نظام مخالف‌اند.

این مرجع تقلید ادامه داد: هرچه مسائل اسلامی پررنگ‌تر شود این افراد بیشتر ناراحت می‌شوند و می‌گویند نظام در سایه این مسائل پیشرفت می‌کند و ما باید جلوی این پیشرفت‌ها را بگیریم که البته در کنار این تفکر، روزنامه‌هایی منتشر می‌شود که هر سه گروه را در خود نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: وظیفه اساتید بسیجی، ایستادگی در برابر این سه گروه است زیرا اگر این اتفاق نیفتد، آنان سنگرها را فتح کرده و نظام را به چالش می‌کشند.

ساخت حوزه‌های علمیه در حاشیه شهر مشهد

آیت‌الله مکارم شیرازی، مسئله حاشیه شهر مشهد را یکی از مسائلی عنوان کرد که ذهن وی را درگیر کرده است و بیان داشت: باید در حاشیه شهر مشهد چندین حوزه علمیه ساخته شود که پیشنهاد این امر به شهردار مشهد مطرح شد و با موافقت ایشان، بنا شد برای احداث حوزه علمیه زمین‌هایی اختصاص داده شود.

وی با تأکید بر این‌که باید کاری صورت گیرد که حضور حوزه علمیه در همه موقعیت‌ها مشهود باشد، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید در آموزش و پرورش، در دانشگاه‌ها و نهادهای دیگر برنامه‌ریزی‌های اصولی انجام دهند تا در جهت تقویت مبانی اخلاقی بتوانیم در مقابل کسانی که می‌خواهند نظام را کمرنگ و بی‌رنگ کنند بایستیم.

این مرجع تقلید خطاب به اساتید نخبه حوزه علمیه گفت: بدانید اگر مسائل اعتقادی و اخلاقی را از ملت گرفته شود، شکستن بسیار آسان است و کسانی که در این مسیر حرکت می‌کنند، عقلشان نمی‌رسد.

وی بابیان این‌که جوانان را باید با اصول دینی تربیت کنیم، اظهار داشت: اگر دشمنان ما گفتند گزینه نظامی روی میز است و حمله‌ای کردند، چه کسی در مقابل آنان می‌ایستد؟ آن جوانی که نسبت به مسائل دینی بی‌تفاوت است یا آن جوان بسیجی کفن‌پوش؟

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که آنان از این جوانان می‌ترسند، ابراز داشت: اگر به دین کاری نداشته باشیم، باید برای حفظ مملکت، این برنامه‌ها و بسیجیان پرشور حفظ شوند زیرا اگر غیر از این باشد، ما نمی‌توانیم در مقابل آنان ایستادگی کنیم.

دشمن از سلاح مذهب و عقاید دینی ما می‌ترسد

وی با اشاره به آیه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ»، یادآور شد: ما سلاح‌های خوبی داریم اما دشمن بیش از آن‌که از سلاح ما بترسد، از سلاح مذهب و عقاید دینی ما می‌ترسد؛ پس به‌عنوان حفظ قرآن، اسلام، نظام و کشور، شما عزیزان باید همت کنید و برنامه‌های متحد، منسجم و سازمان‌یافته داشته باشید تا در مقابل منفی خوانان، با قوت و قدرت بایستید.

کد خبر: 1393525301421
1393/5/25

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن