صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | آیت‌الله بروجردی در تقوا، دین، عظمت و کرامت بی‌همتا بود / در بروجردی‌سازی موفق نبوده‌ایم
بازدید این صفحه: 3434          تاریخ انتشار: 1393/5/22 ساعت: 04:26:07
حجت‌الاسلام انصاریان:
آیت‌الله بروجردی در تقوا، دین، عظمت و کرامت بی‌همتا بود / در بروجردی‌سازی موفق نبوده‌ایم

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه آیت‌الله بروجردی در تقوا، دین، عظمت و کرامت بی‌همتا بود، گفت: در بروجردی‌سازی موفق نبوده‌ایم.

موضوع: حوزه

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه) به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان شامگاه سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله بروجردی با بیان اینکه دین مبین اسلام ترکیبی از چهار منبع کامل و بی‌نظیر است، اظهار کرد: قرآن، روایات پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)، دعاها و زیارات، چهار آیین مقدس اسلام هستند.

وی بیان کرد: در قرآن آمده است که پروردگار عالم به جایگاه میلیون‌ها ستاره سوگند خورده که به انسان‌ها بفهماند که قرآن از ارزش ویژه‌ای برخوردار است.

این استاد حوزه تصریح کرد: منبع دوم مجموعه عظیمی از روایات پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است که درک حقایق قرآن بدون آنها امکان ندارد.

وی با اشاره به منبع سوم گفت: هیچ مکتب، مدرسه و مذهبی مانند مذهب شیعه از این دعاها که سراسر علم و حکمت و دانش است، برخوردار نیست و تمام ملت‌ها و مذاهب از این نظر فقیر و تهی‌دست هستند.

انصاریان با بیان اینکه هنوز حقیقت و اسرار بسیاری از دعاها کشف نشده است، ابراز کرد: این منبع الهی معجزه عقلی امامان (ع) است و متأسفانه قدمی برای شناسایی کامل این منبع با ارزش الهی در حوزه‌ها برداشته نشده است.

وی عنوان کرد: عالمان و اهل فن برای مطرح نشدن حقایق دعاها در جهان دیگر باید جوابگوی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) باشند.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه هنوز در دانشگاه‌ها نیز به این منبع توجه نمی‌شود، گفت: در دانشگاه‌ها تا حد بسیار کمی به کتاب خدا توجه می‌شود و ما هنوز این دعاها را به مکتب‌های دیگر ارائه نکرده‌ایم.

وی منبع چهارم یعنی زیارت‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: هیچ مذهب و دانشگاهی نمونه زیارت‌هایی که در مذهب شیعه وجود دارد را ندارد.

انصاریان با اشاره به ناآگاهی مسلمانان از مفهوم زیارت‌ها، گفت: وقتی در این زیارت‌ها دقت می‌کنیم، می‌بینیم بعد از هزار و پانصد سال مانند کودکی هستیم که در کنار دریا قرار دارد و موج‌ها را نمی‌بیند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه متاسفانه در حوزه‌های عالم تشیع حقایق روایات، دعاها و زیارت‌ها را آموزش نمی‌دهند، تصریح کرد: خواندن کتاب‌های حوزوی لازم است ولی لازم‌تر از این‌ها فهم این چهار منبع است.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله بروجردی یکی از چهره‌های کم‌نظیر در اسلام بود، گفت: آیت‌الله بروجردی از نوجوانی با دل دادن به قرآن، روایات و زیارات، عناصر شخصیت خود را بنا کرد و بنای انسانیت و ملکوتی بودن خود را ساخت و نهایتاً تبدیل به یک انسان والا و اثرگذار در این دنیا شد.

انصاریان با اشاره به خاطره‌ای از آیت‌الله بروجردی اظهار کرد: زمانی که آیت‌الله بروجردی در دادن حقوق طلاب ناتوان شده بود، جمعی از علما می‌خواستند این مشکل را از طریق تاجران حل کنند و زمانی که ایشان متوجه موضوع شد، فرمود که من 80 سال است که به جز در خانه خدا به جایی نرفته‌ام، من را به جایی دیگر نبرید.

وی عنوان کرد: زمانی که آیت‌الله بروجردی خسته می‌شدند، پلک خود را روی هم می‌گذاشتند و می‌گفتند یا الله و خستگی را فراموش می‌کردند.

این استاد حوزه با بیان اینکه آیت‌الله بروجردی در تقوا، دین، عظمت و کرامت بی‌همتا بود، گفت: ما در این زمینه بسیار تهی‌دست هستیم و در بروجردی‌سازی موفق نبوده‌ایم.

انصاریان با بیان سفارشی از آیت‌الله بروجردی به شاگردانش ادامه داد: اگر به خانه‌ای رفتید و مدتی را در آنجا ماندید و دیرتر از صاحب‌خانه برای نماز صبح یا شب بیدار شدید، وسایل خود را جمع کنید و به شهر خود بازگردید که آبروی دین و روحانیت در خطر است.

وی با اشاره به اینکه زندگی بعضی از علما پر از برکات است، گفت: آثار علمی، غیر علمی، تربیتی، حوزوی و تألیفی آیت‌الله بروجردی را کسی نمی‌تواند احصا کند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه خداوند نعمت‌های بسیاری به آیت‌الله بروجردی داده بود، عنوان کرد: وی لایق و شایسته بود و این چهار منبع عظیم را در خود داشت.

وی ابراز کرد: کسانی که مسئول حوزه‌ها هستند باید تلاش کنند که معنویت روزگار آیت‌الله بروجردی را به حوزه برگردانند و حوزه‌ها را به کارخانه‌های عظیم معنوی بروجردی‌ساز تبدیل کنند تا شرمنده پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) نشویم.

 

کد خبر: 1393522301401
1393/5/22

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن