صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | شیعیان طبق فرمایش قرآن باید روح برائت از دشمنان اهل بیت را در خود تقویت کنند
بازدید این صفحه: 4650          تاریخ انتشار: 1392/7/13 ساعت: 08:13:34
حضرت آیت الله شیرازی:
شیعیان طبق فرمایش قرآن باید روح برائت از دشمنان اهل بیت را در خود تقویت کنند

در روز شنبه 23 ماه ذی قعده 1434ق (8/7/1392ش) جمعی از روحانیون و شافعی مذهب های راه یافته به وسیله نور اهل بیت علیهم السلام از کشور ترکیه با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی دیدار کردند.

موضوع: دیدار

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرجع ما؛ در روز شنبه 23 ماه ذی قعده 1434ق (8/7/1392ش) جمعی از روحانیون و شافعی مذهب های راه یافته به وسیله نور اهل بیت علیهم السلام از کشور ترکیه با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی دیدار کردند.

در ابتدا میهمانان شیعه شده از چگونگی مستبصر شدن خود با معظم له سخن گفته و نسبت به روش رفتار خود پس از شیعه شدن و نیز درباره ی پاره ای از اصول تشیع از ایشان رهنمود خواستند.

مرجع عالیقدر در پاسخ به درخواست آنان فرمودند: دنیا در حال پیمودن راه برای رسیدن به آزادی است و این موهبت در حال درنوردیدن جهان بوده و به گونه ای است که ـ به یاری خدا ـ در یک دهه آینده، جهان شاهد دگرگونی به مراتب بیشتر و گسترده تر خواهد بود ان شاء الله تعالی.

بنابراین، تأسیس هیئت یا مرکزی دینی و فرهنگی امری ضروری است و البته باید فعالیت های این مراکز با اخلاق و منش انسانی اسلامی همراه باشد، چراکه خدای متعال ما را بدان امر کرده است، آن جا که می فرماید: «ادْفَعْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ السَّیِّئَةَ؛ بدی را به آنچه که بهتر است دفع نما»(مؤمنون/96).

بی تردید هر فعالیتی که با این شیوه باشد قطعاً بیشترین پیشرفت را خواهد داشت.

مرجع عالیقدر آن گاه درباره ی مبانی و اصول تشیع و مهم ترین دستورات قرآن مجید، رسول خدا و ائمه ی اطهار علیهم السلام بیاناتی ایراد داشته و فرمودند: تبرّی با آن که در فروع دین آمده، اما از ارکان دین است. در این معنا قرآن مجید می فرماید: «لَا تَجِدُ قَوْمًا یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ یُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ؛ هرگز قومی را که ایمان به خدا و روز قیامت دارند نمی یابی که با دشمنان خدا و رسولش دوستی کنند» (مجادله/22) و نیز از رسول خدا صلی الله علیه وآله روایت شده است که فرمودند: «وهل الدین إلاّ الحبّ والبغض؟ آیا دین چیزی غیر از حب (دوستی در راه خدا، تولی) و بغض (دشمنی در راه خدا، تبری) است؟».

ایشان ادامه دادند: بر پایه ی این آموزه ی رسول خدا صلی الله علیه وآله که از وحی سرچشمه می گیرد همه ی شیعیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام باید روح و عقیده ی تبری و بیزاری از دشمنان این خاندان پاک را در خود تقویت کنند.

حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی خطاب به میهمانان مستبصر فرمودند: به جهت سخن مشهور رسول خدا صلی الله علیه وآله که فرمودند: «مثل أهل بیتی کسفینة نوح، من رکبها نجا، ومن تخلف عنها غرق؛ خاندان من به کشتی نوح می ماند که هرکه سوار آن شد، نجات یافت و هرکه از آن بازماند غرق شد». به شما تبریک می گویم. بنابر آنچه در احادیث و روایات شریف آمده، رسول خدا صلی الله علیه وآله در روز قیامت به عهد خود وفا نموده و بهشت را برای شما تضمین خواهد کرد.

بر همین اساس، افرادی که از خاندان رسالت پیروی نکرده و از ایشان روی بر تافته اند از شفاعت رسول خدا صلی الله علیه وآله در قیامت برخوردار نخواهند شد، زیرا حضرت رسول ـ مثلاً ـ نفرمودند: «مثل الشافعی یا مثل الحنبلی و... کسفینة نوح... شافعی یا حنبلی و... همانند کشتی نوح است...».

معظم له در خاتمه فرمودند: توفیقی که نصیب شما شده است جای تبریک و شادباش گفتن دارد و من به شما تبریک گفته ـ ان شاء الله ـ در نمازهایم شما را دعا خواهم کرد.

کد خبر: 139271330718
1392/7/13

Share

آخرین مطالب
1392/7/8: ﺁﺛﺎﺭ حضرت ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺷﯿﺮﺍﺯﯼ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﯽ کتاب تبریز
1392/7/2: آغاز فعالیت های بعثه حضرت آیت الله شیرازی در مدینه منوره
1392/6/27: جشن ولادت عالم آل محمد علیهم السلام در بیت حضرت آیت الله شیرازی
بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن