صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله نوری همدانی: جهاد مایه عزّت اسلام است/ تاکید بر فرهنگ سازی جهاد و شهادت در جامعه
بازدید این صفحه: 3833          تاریخ انتشار: 1395/3/5 ساعت: 09:18:06
حضرت آیت الله نوری همدانی: جهاد مایه عزّت اسلام است/ تاکید بر فرهنگ سازی جهاد و شهادت در جامعه

موضوع: اخبار

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: جهاد سبب عزت اسلام است و این فکر و فرهنگ باید همیشه زنده باشد و این برعهده علماست که افرادی برای میدان جهاد تربیت کنند.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید در دیدار اعضای ستاد برگزاری روز ملّی دزفول اظهار داشت: مساله بازخوانی تاریخ انقلاب همیشه لازم و اثرگذار است لذا نباید هیچگاه خاطرات و روزهای انقلاب را فراموش کنیم.

او با اشاره به اهداف و ثمرات و ارکان انقلاب گفت: اولین رکن انقلاب، اسلام است چون دشمنان انقلاب در قرون و اعصار پر و بال اسلام را قیچی کرده بودند اما امام خمینی(ره) اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم آورد و ایشان در وصیتنامه خود به این مساله اشاره کرده است.

آیت الله نوری همدانی رکن دوم انقلاب را مردم دانست و افزود: دولتهای استکباری و استبدادی به مردم با دید حقارت می نگریستند و بنده و برده ای در دست فئودالها بودند و سالها زیر سیطره استکبار و استبداد بودند.

او ابراز کرد: امام خمینی توانست همین مردم را توانست به عرصه جهاد و مبارزه بیاورد و در ایران و نجف با بیانیه های خود مردم را بیدار و هوشیار کرد و در شعارهای خود بر استقلال و آزادی خود تاکید کردند و امام بر صحنه نگهداشتن مردم تاکید کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه از آن به عنوان منشوری برای اداره جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: این نامه امروز به عنوان منشوری در سازمان ملل بایگانی و نکهداری شده است.

او افزود: امام علی در این خطبه مردم را ستون دین معرفی می کند و به مالک بر توجه به آنها توصیه می کند لذا همه طلاب و مسئولان وظیفه خدمت به این مردم را دارند و لذا باید مردم را در صحنه نگاه دارند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در جبهه جنگ تحمیلی گفت: کسانی به جنگ رفتند که چهره های آنها در زیر آفتاب سوخته بود والّا مرفهین بی درد نه تنها به جنگ نرفتند بلکه مدام از طولانی شدن جنگ شکایت می کردند.

او با اشاره به دزفول گفت: این شهر در طول جنگ به صورت مکرر مورد تهاجم و تجاوز دولت قرار گرفت و مردم این شهر رشادتهایی از خود نشان داده و برابر تجاوزات رژیم بعث ایستادگی کردند و شهیدان بسیاری تقدیم کردند لذا باید همواره یاد شهدا بوده و به خانواده آنها توجه کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انبیا در یک دست کتاب و در دست دیگر ابزار جهاد و مبارزه در دست داشتد، افزود: جهاد سبب عزت اسلام است و این فکر و فرهنگ باید همیشه زنده باشد و این برعهده علماست که افرادی برای میدان جهاد تربیت کنند.

او ولایت فقیه را سومین رکن انقلاب برشمرد و آن را اساسی ترین رکن و ستون خیمه انقلاب دانست و گفت: اگر امروز انقلابهای منطقه به جایی نمی رسد به دلیل عدم وجود فقیه شجاع و مجاهد در راس آنهاست.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیات قرآن کریم بر نگهداری باقدرت انقلاب تاکید کرد و گفت: یکی از ثمرات انقلاب احیای فرهنگ جهاد وشهادت است و امروز بسیاری از جوانان نزد ما می آیند و می گویند دعا کنید که ما شهید شویم.

او حاضران را به خواندن صحیفه نور، دفتر ۵۰ جلدی تبیان و وصیت نامه امام خمینی(ره) توصیه کرد و افزود: این کتابها باید کتاب بالینی ما باشد تا با افکار و اندیشه های ایشان به خوبی آشنا شویم.

این مرجع تقلید، انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور امام عصر دانست و افزود: قانون و سنت الهی است است که مستضعفان متشکل شوند و استکبار روز به روز ضعیف تر می شود و این روند ادامه دارد تا امام عصر ظهور کند.

در ابتدای این دیدار، سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم اظهار داشت: چندسالی است که در تقویم روز چهارم خرداد به عنوان روز دزفول نامگذاری شده است.

او بیان کرد: این شهر در دفاع مقدس بیش از ۲۶۰۰ شهید تقدیم کرده است و در حین انقلاب هم رشادتها و فداکاری و نجابت مردم این شهر زبانزد بوده است.

فرمانده انتظامی استان قم تاکید کرد: مقاومت دزفول در جنگ و دفاع مردم این شهر در اذهان باقی خواهد ماند چون در اعزام جوانان خود به جنگ و نیز پذیرایی از رزمندگان و در پشت جبهه و نیز نوسازی شهر به دولت کمک کرد.

او ابراز کرد: در طول ۸ سال دفاع مقدس، بیش از ۲۵۰۰ گلوله توپ به شهر دزفول و بیش از ۱۷۰ موشک به آن اصابت کرد.

کد خبر: 139535305197
1395/3/5

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن