صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله جوادی آملی: وظیفه ما داشتن دوستی مستقر نسبت به اهل بیت است
بازدید این صفحه: 3846          تاریخ انتشار: 1395/3/3 ساعت: 09:18:14
حضرت آیت الله جوادی آملی: وظیفه ما داشتن دوستی مستقر نسبت به اهل بیت است

موضوع: اخبار

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: وظیفه ما تنها دوستی اهل بیت نیست، بلکه داشتن دوستی مستقر نسبت به اهل بیت علیهم السلام وظیفه ماست که این دوستیِ مستقر، اطاعت را هم به همراه دارد.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب به مناسبت نیمه شعبان با اشاره به آیه مودت در تبیین معنای دوستی اهل بیت علیهم السلام بیان داشت: در آیه کریمه مودت مُزد رسالت این نیامده که شما اهل بیت را دوست داشته باشید بلکه فرمود: «لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّهَ فِی الْقُرْبی»؛ عبارت «فِی الْقُرْبی» در این آیه ضمیرش مستقر است یعنی «الاّ الموده المستقرّه الکائنه فی اهل بیت»؛ در نتیجه مشخص می شود که دوستی اهل بیت، به تنهایی اجر رسالت نیست بلکه آن کسی که دوستیِ مستقر نسبت به این خاندان داشته باشد مُزد پیغمبر را داده است لذا وظیفه ما تنها دوستی اهل بیت نیست، بلکه داشتن دوستی مستقر نسبت به اهل بیت علیهم السلام وظیفه ماست که این دوستیِ مستقر، اطاعت را هم به همراه دارد.

او با اشاره به فرازهایی از صلوات شعبانیه و وعده الهی در اجابت دعا، اذعان کرد: صلواتی که در هنگام زوال روزهای پربرکت شعبان الرحمه خوانده می‌شود به ما می‌گوید ممکن نیست که خداوند دستور دعا را به ما بدهد اما دعای ما را اجابت نکند؛ اینگونه نیست که خداوند کاری را وعده بدهد و عمل نکند، مانند این که به ما بگوید استغفار کنید و ما استغفار کنیم ولی او نبخشد یا به ما بگوید دعا کنید اما او دعای ما را اجابت نکند، اینگونه نیست! وعدهٴ ابتدایی خداوند تخلّف‌پذیر نیست. در این صلوات هم فرمود اگر دعا کردید بدانید یقینا من اجابت می‌کنم.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: مهیع و مهیعه آن بیابان باز و وسیع را می‌گویند که چاه و گودالی ندارد، تپّه ماهور یا پَستی و بلندی ندارد، در این دعا به ذات اقدس الهی عرض می‌کنیم خدایا دین پیغمبر و راه اولاد پیغمبر را برای ما طریق مهیعه قرار بده تا هم بتوانیم این راه را برویم و هم بتوانیم به به آسانی برویم، لذا این دعا یقیناً مستجاب است. اگر همه ما مخصوصاً این عزیزان و بزرگوارانی که به کسوت شریف روحانیت نایل آمدند این دعا را بخوانند که «وَطَریقاً اِلَیْکَ مَهیَعاً» این راه باز است، دیگر کسی نمی‌تواند بگوید من اگر بخواهم روحانی باشم، مبلّغ باشم، احکام دین را بگویم سخت است بلکه این راه باز است و هر جا بخواهد حرکت کند، می تواند و برای اینکه بتوانید این راه که راه پیغمبر و علی و اولاد علی علیهم السلام هست را بروید، تنها فقط خواستن لازم است.

کد خبر: 139533305195
1395/3/3

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن