صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله سبحانی: مردم مقصر اصلی پنهان بودن حضرت مهدی از دیده ها هستند
بازدید این صفحه: 3744          تاریخ انتشار: 1395/3/3 ساعت: 09:16:14
حضرت آیت الله سبحانی: مردم مقصر اصلی پنهان بودن حضرت مهدی از دیده ها هستند

موضوع: اخبار

 حضرت آیت الله العظمی جعفر سبحانی با بیان اینکه ظهور نیازمند شرایط و ایجاد آمادگی در جامعه است، گفت: مقصر اصلی پنهان بودن حضرت مهدی(عج) از دیده‌ها خود مردم هستند زیرا آن‌ها ۱۱ حجتی که در زمین بودند را به شهادت رساندند.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید روز یکشنبه در مراسم نیمه شعبان در جمع نمازگزاران مسجد جمکران ضمن تأکید بر اینکه انتظار فرج بهترین اعمال است، بر گسترش آموزه انتظار در جامعه تأکید کرد.

او امید را موجب حرکت در جامعه دانست و بر این موضوع تأکید کرد که باید مردم را نسبت به آینده امیدوار کرد.

آیت الله سبحانی در ادامه نخبگان جامعه را خطاب قرار داد و به آنها تأکید کرد که در گسترش امید در جامعه تلاش کنند تا در سایه ایجاد امید یاس از جامعه برچیده شود.

او در ادامه با اشاره به ظلم و فسادی که در جهان وجود دارد بر مأیوس شدن مردم جهان از سازمان‌های بین‌المللی اشاره و بر این مطلب تأکید کرد که جهان در برهه ای قرار گرفته که رژیم غاصب صهیونیستی را صلح طلب و حزب الله لبنان را که از آب و خاک خود دفاع می‌کند تروریست می‌خواند.

این مرجع تقلید گفت: مردم جهان بر این باور هستند که سازمان‌های بین‌المللی نمی‌توانند گره‌ای از مشکلات آن‌ها را باز کنند بنابراین همه آن‌ها منتظر یک منجی برای نجاتشان از ظلم و جور هستند.

او همچنین بر آشنایی فرزندان با آموزه‌های مهدوی تأکید و بر این مطلب نیز تصریح کرد که باید فرزندان را با زندگی و اقدامات امام عصر(عج) آشنا کرد تا زمینه انتظار در آن‌ها ایجاد شود.

آیت الله سبحانی با بیان این مطلب که ظهور نیازمند شرایط و ایجاد آمادگی در جامعه است، بر این موضوع نیز اشاره داشت که در نهج البلاغه آمده است که زمین هیچ‌گاه از حجت خالی نیست.

او در این زمینه ادامه داد: حجت گاهی امام حسن و امام حسین(ع) و ائمه هستند که ظاهر و آشکارند و گاهی نیز مانند امام عصر گرچه در غیبت هستند اما همان اقدامات ائمه را انجام می‌دهد.

این استاد حوزه، مقصر اصلی پنهان بودن حضرت مهدی(عج) از دیده‌ها را خود مردم توصیف کرد و افزود: این ندیدن امام و حجت تقصیر مردم است زیرا آن‌ها ۱۱ حجتی که در زمین بودند را به شهادت رساندند.

او ادامه داد: همین شرایط باعث شد تا امام زمان(عج) از دیده‌ها غایب باشد تا عقل‌ها کامل و شرایط جامعه برای استقبال از ایشان فراهم شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان بار دیگر بر لزوم آشنایی جوانان و کودکان با آموزه‌های مهدوی تأکید و از مردم خواست تا برای رفع بلا از امام عصر(عج) صدقه بدهند.

کد خبر: 139533305194
1395/3/3

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن