صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما |   حضرت آیت الله مکارم شیرازی تشریح کرد: روایات اسلامی از وقوع تحول عظیم در زمان ظهور حکایت دارند
بازدید این صفحه: 3897          تاریخ انتشار: 1395/3/2 ساعت: 06:35:37
  حضرت آیت الله مکارم شیرازی تشریح کرد: روایات اسلامی از وقوع تحول عظیم در زمان ظهور حکایت دارند

موضوع: اخبار

 

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر آگاهی دادن به مردم در خصوص شرایط ظهور امام عصر(عج) تاکید کرد و گفت: از روایات اسلامی بر می آید که در زمان ظهور ولی عصر(ارواحنا له الفداء) تحول عظیمی در عالم به وقوع می پیوندد.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج) به آیه ۵۵ سوره نور که دلالت بر ظهور امام عصر دارد، اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند وعده ظهور منجی عالم بشریت و حکومت سراسری جهانی را در این آیه داده است با این توضیح که وعده تشکیل این حکومت به گروه خاصی داده شده است که بقیه مردم هم از آن بهره می برند.

او با تصریح به اینکه این گروه خاص شامل مومنان واقعی به خدا و صالحان می شود، افزود: خداوند چهار موهبت به این گروه می دهد: اول آنکه خلافت و حکومت روی زمین در اختیار آنها قرار می گیرد؛ دوم اینکه دینشان متمکّن و جایگزین در سراسر جهان می شود؛ سوم: ناامنی ها و درگیری ها و جنگها برطرف می شود و چهارم عبادت خالصانه است.

آیت الله مکارم شیرازی به روایات متعددی در زمینه نشانه های ظهور حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و گفت: از روایات استفاده می شود که درحال ظهور مهدی، یک تحول عظیمی در ابعاد علمی، اقتصادی و قوّت و قدرت در سطح جهان اتفاق می افتد.

او افزود: در برخی روایات دارد که خداوند منابعی که کشف نشده یا قدرت استخراج آن نبوده را به برکت ظهور حضرت مهدی(عج) آشکار می کند.

این مرجع تقلید بیان داشت: برخی روایات خبر از تحول علمی فوق العاده جهشی در عصر ظهور می دهند؛ در حدیثی که همه شنیده ایم آمده است که تمام علوم و دانشهایی که بشر از اول خلقت تاکنون داشته به اندازه دو حرف از ۲۷ حرف است که حضرت مهدی ۲۵ حرف باقی مانده را آشکار می کند.

او ادامه داد: در برخی روایات آمده خداوند عقول را در سایه حضرت مهدی(عج) ترقی می دهد یا در برخی روایات آمده اصحاب و یاران مهدی هرکدام قوه ۴۰ نفر را دارند که اینها همه حکایت از وقوع تحول عظیمی می کند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: تعبیر به ارض به صورت مطلق شامل همه کره زمین می شود بنابراین وعده حکومت جهانی حضرت و تحول عظیم در همه امور داده شده اما به مومنان و صالحان واقعی.

او تاکید کرد: امیدوارم بکوشیم و از الذین آمنوا منکم و عملواالصالحات و جزو یاران حضرت مهدی(عج) باشیم که این جز در سایه خودسازی و تربیت نفوس و سطح عالی از فکر و علم و دانش نمی شود چون اصحاب و یاران حضرت، افراد دانشمند و قوی الاراده و خالص العقیده هستند.

این مرجع تقلید در پایان یادآور شد: باید مردم را هم به این مسائل توجه دهیم تا نگویند که باید ظلم و جور در زمین فراگیر شود تا حضرت ظهور کند بلکه باید مومنان واقعی و صالحان در زمین فراوان شوند تا حضرت مهدی ظهور کند.

کد خبر: 139532305187
1395/3/2

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن