صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما |   حضرت آیت الله سبحانی: ممکن است از کلمه انتظار سوء استفاده شود/ مادی گرایان هم معتقد به آخرالزمان هستند
بازدید این صفحه: 3937          تاریخ انتشار: 1395/3/1 ساعت: 14:13:32
  حضرت آیت الله سبحانی: ممکن است از کلمه انتظار سوء استفاده شود/ مادی گرایان هم معتقد به آخرالزمان هستند

موضوع: اخبار

 

حضرت آیت الله العظمی سبحانی گفت: ممکن است از کلمه انتظار سوء استفاده کنند همان طورکه از نبوت  سوء استفاده کردند ولی این سوء استفاده مشکلی به انتظار فرج وارد نمی کند.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید در مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش دکترین مهدویت که در مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد در جهان انقلاب های مختلف صورت گرفته است اگر هم بگویم انقلاب های آنها انقلاب است مقطعی بوده است.

او افزود: الان شرق آسیا بت پرستی است، در غرب مسئله نصرانیت است و در بخشی از خاورمیانه اسلام است اما با اینکه دین، دین خاتم است اما فرا گیر نشده اما خدا می گوید انقلابی که همه دنیا را فرا خواهد گرفت و در حقیقت تکمیل کننده بعثت پیامبر است، مهدویت است.

آیت الله سبحانی بیان داشت: پیامبر درس نخوانده خبر از انقلاب آخر الزمان می دهد  که همه دنیا را فرا خواهد گرفت و این همان مهدی موعود است که جهان را پر از عدل می کند.

او با اشاره به آیاتی از سوره حدید اظهار داشت: خدا درباره حیات به کرّات بحث کرده ولی درباره اثبات معاد است و این آیه درباره حیات نیست بلکه احیاء ارض و انقلاب آخر الزمان است.

این مرجع تقلید گفت: انقلاب برای اثر گذاری شرائطی دارد مانند انقلاب امام راحل که اساسی و ریشه ای بود. انقلاب مهدی موعود هم شرائط خاصی دارد و آن تکامل فرهنگی و عقلانی است؛ تا در بشر انقلاب فرهنگی و عقلانی به وجود نیاید نمی تواند به استقبال انقلاب برود.

او افزود: بیشترین قدرت مال بشر است که از جمله آنها سازمان حقوق بشر است ولی این سازمان نتواسته کاری کند چون به عقلانیت کامل نرسیده اند تا بتوانند تاثیر گذار باشند چون فرمایشی است.

آیت الله سبحانی بیان داشت: انقلاب دوم صنعتی است که باید به وجود بیاید. انقلاب حضرت باید طوری باشد که در گام اول وقتی سخن گفت همه بپذیرند و آماده شوند اما انقلاب سوم انتظار فرج است که امید است ایجاد آمادگی در مسلمانان کند. این همایش برای این است که بفهمانیم این خانه صاحب خانه دارد تا جهان بفهمد و آماده برای انقلاب شود.

او اظهار داشت: ممکن است از کلمه انتظار سوء استفاده کنند همان طورکه از نبوت  سوء استفاده کردند ولی این سوء استفاده مشکلی به انتظار فرج وارد نمی کند. سوء استفاده از مسئله ای دلیل بطلان آن مسئله نیست و این انتظار بالاترین مقام است.

این مرجع تقلید گفت: ادعاهای باطل باعث نمی شود انسان از اعتقاد خود دست بردارد بلکه باعث تقویت آن می شود. جهان از لحاظ صنعت پیشرفت کرده و به تکامل عقلی رسیده اما این تکامل نسبی است.

او بیان داشت: علاوه بر روایات فراوان شیعه و اهل سنت در تورات و انجیل و زبور نیز به ظهور بشارت داده شده ولی مادی گرایان هم در انتظار چنین روزی هستند؛ ماتریالیست ها می گویند «جهان در یک وضع نیست و رو به تکامل است» البته این تکامل نسبی است و باید عقل بشر، عدالت و انسانیت او نیز در کنار قانون تکامل دنیوی و مادی بشر رشد کند و این رشد منجر به همان مسئله ای است که ما هم در انتظار آن هستیم.

 

کد خبر: 139531305184
1395/3/1

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن